• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

[sennheiser]Is het waar van die oorkussens???

Gestart door Chris de Boden, 14 maart 2005, 00:58:50

Vorige topic - Volgende topic

Chris de Boden

Ik gebruik al een paar jaar naar volle tevredenheid de sennheiser hd600.
Over het geluid heb ik dan ook geen op of aanmerkingen, wel over de handleiding.

In de handleiding staat dat je van tijd tot tijd de kussentjes moet vervangen ivm hygëne.

Zelf douche ik me dagelijks en zomers zelf 2 tot 3 keer per dag en ik maak dan ook zeker mijn oren goed schoon.

Moet ik dus de kussens echt vervangen of is dat niet nodig en is het slechts een slap verhaal in de handleiding???
Nieuw: "Muziek voor op de N-weg" volume 1 ;D

Celica TA40

Ik heb een HD545 Reference; de kussentjes daarvan zijn van een soort fluweel of zo. Af en toe eens afborstelen lijkt me voldoende, zeker als je de enige bent die hem gebruikt.
Het is wel zo, dat zowel de kussentjes als het snoer gewoon als onderdeel bij Sennheiser besteld kan worden.
Ik kan me voorstellen dat die kussentjes soms en bij bepaalde mensen (b.v. met erg vet haar of veel roos) er op den duur niet zo best meer uitzien.
Maar of het nou echt zo'n vaart met een hygiëneprobleem loopt?
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Chris de Boden

Nieuw: "Muziek voor op de N-weg" volume 1 ;D

Celica TA40

Ach, ik denk maar zo: ook na de verkoop van een hoofdtelefoon moeten ze wat blijven verdienen...
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

nando

Hoe vaak je ook doucht je huid maakt talg om haren soepel te houden en je haren laten ook los. Bij een kussen waar je op slaapt in bed is het ook zo dat die na een tijdje veel extra materiaal bevat dat afkomstig is van je huid. Als je veel een hoofdtelefoon gebruikt zal dat ook zo zijn.

Of het echt veel kwaad kan... ik denk dat het wel meevalt, tenzij je allergisch voor stof en of huisstofmijt bent.
nando

Allways look on the bright side of life.

Chris de Boden

Citaat van: nando op 14 maart 2005, 16:35:51
Hoe vaak je ook doucht je huid maakt talg om haren soepel te houden en je haren laten ook los. Bij een kussen waar je op slaapt in bed is het ook zo dat die na een tijdje veel extra materiaal bevat dat afkomstig is van je huid. Als je veel een hoofdtelefoon gebruikt zal dat ook zo zijn.

Of het echt veel kwaad kan... ik denk dat het wel meevalt, tenzij je allergisch voor stof en of huisstofmijt bent.

Ben alleen allergisch voor zuivel en tomaat, en ook dat drink en eet ik gewoon, dan maar ff aan de dunne :D
Nieuw: "Muziek voor op de N-weg" volume 1 ;D

s_k

Whaha.
Ik heb wel eens beestjes in m'n hoofdtelefoon (Philips 6325) gehad.
Hoorde ik bij m'n linker oor 'Frrrr Frrrr... Frrr Frrr'. Trilde ook raar.
Dus ik zet de koptelefoon af, niks aan de hand. Koptelefono op, luisteren...
'Frrr Frrr...'. Koptelefoon weer af, vliegt er een dikke nachtvlinder uit :D Arm dier!

s_k

Citaat van: nando op 14 maart 2005, 16:35:51
Hoe vaak je ook doucht je huid maakt talg om haren soepel te houden en je haren laten ook los. Bij een kussen waar je op slaapt in bed is het ook zo dat die na een tijdje veel extra materiaal bevat dat afkomstig is van je huid. Als je veel een hoofdtelefoon gebruikt zal dat ook zo zijn.

Of het echt veel kwaad kan... ik denk dat het wel meevalt, tenzij je allergisch voor stof en of huisstofmijt bent.
Sterker nog, hoe vaker je douchet, hoe sneller je vet wordt.
Neemt niet weg dat ik 't vreselijk vind als ik een dag niet gedouched heb... bah!

Struikie

Citaat van: Chris de Boden op 14 maart 2005, 00:58:50
..... en ik maak dan ook zeker mijn oren goed schoon.

Schijnt dat je dat niet te vaak moet doen, de binnenkant althans, en liever ook niet met een wattenstaafje volgens mij. Dat oorsmeer schijnt ook nog een functie te hebben, behalve dat het vies smaakt...  :P ;D
Marantz MA-24 | SC-22 | PH-22 | CD-23  
Pro-Ject 1Xpression III | Arcam rDAC | MC Systems M3

Marantz 300DC | 3650 | 2110 | CD-10  

"It is awfully easy to be hard-boiled about everything in the daytime, but at night it is another thing."

s_k

Klopt helemaal. Je moet uit je oren blijven.
Ik ben even aan't denken wat oorsmeer ook alweer voor functie heeft. Heb het geleerd, maar ben het kwijt...

Celica TA40

Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Chris de Boden

Dat van die kussentjes is echter weldegenlijk gedeeltelijk waar, maar niet met hygiëne als reden.
Maar door het vele gebruik ervan zien de kussentjes er als versleten leer uit, puur slijtage dus. Maar dit heeft niks met hygiëne te maken!!!

Ik irriteer me meer aan die kutsnoertjes.

Zijn er nou niet betere snoeren te krijgen ervoor???

Zaterdag maar eens ff langs correct.
Nieuw: "Muziek voor op de N-weg" volume 1 ;D

nando

Citaat van: s_k op  4 mei 2005, 18:28:31
Klopt helemaal. Je moet uit je oren blijven.
Ik ben even aan't denken wat oorsmeer ook alweer voor functie heeft. Heb het geleerd, maar ben het kwijt...
Oorsmeer vangt vuil en bacterien en werkt dit samen met de haren in je oor uit de gehoorgang.

Ik gebruik mijn sennheisser hd580 veel en die kussens hebben niet meer dezelfde vorm (minder dik) en de kleur is ook wat meer bruin dan zwart geworden.
Ik denk dat ik die toch maar een keertje vervang. Het probleem is een beetje dat de kussens nu zo dun zijn geworden dat mijn oorschelp de binnenkant van de hoofdtelefoon raakt en daar heb ik een hekel aan omdat het na een tijdje gaat irriteren.
nando

Allways look on the bright side of life.

Chris de Boden

Mijn kussentjes waren eerst fluweel, nu lijkt het wel versleten leer.
Maar mijn oorschelpen raken niet de binnenkant.

BTW wat kosten 2 nieuwe oorkussens voor een hd600 linear???

Gisteren heb ik voor de 4e keer het snoer vervangen door mijn nieuwe reserve snoer, heb nu dus geen reserve snoer meer en moet er weeeeeer een kopen.
Sennheiser had toch ook een duurder type snoer dat veel meer trekkracht heeft en veel slijtvaster is.
Nieuw: "Muziek voor op de N-weg" volume 1 ;D

nando

Ik heb geen probleem met het snoer, gebruik 'm veel maar nooit last.

Ik heb geen idee wat een stel kussens kost.
nando

Allways look on the bright side of life.