• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

De set van Hans

Gestart door chansig, 13 juni 2009, 07:25:57

Vorige topic - Volgende topic

Riotvan

Ziet er indrukwekkend uit. Ik heb ook een opstelling met twee subs op oorhoogte links en rechts, veel makkelijker om de subs te integreren. In deze ruimte willen de subs gewoon niet op de (dragende houten)vloer en ik heb ze eigenlijk steeds hoger geplaatst totdat ze op oorhoogte stonden en toen was het goed.

Heb zelf wat stands in elkaar gezet en de subs ontkoppelt met sorbothane. Die van mij staan wel wat verder van mij af, kan bijna de conussen aanraken als ik mijn armen uitstrek.

Rubble

Waarom heb je eigenlijk 2 subs in het midden? Eentje in het midden volstaat toch in zo'n kleine ruimte?

En krijgen de subs op oorhoogte hetzelfde signaal of zit er wel links/rechts informatie in?

Tot welke frequentie spelen de subs allemaal?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

chansig

Eea moet nog ingeregeld worden. Ook qua plaatsing. Zeker die twee tussen de speakers. Dus ik ga het zien en horen.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

chansig

Citaat van: Rubble op 10 november 2019, 21:15:21Waarom heb je eigenlijk 2 subs in het midden? Eentje in het midden volstaat toch in zo'n kleine ruimte?

En krijgen de subs op oorhoogte hetzelfde signaal of zit er wel links/rechts informatie in?

Tot welke frequentie spelen de subs allemaal?

Ze lopen allemaal toch 80Hz. En de sub links krijgt signaal van speaker links. Er zijn langere kabels onderweg zodat ik alles in stereo kan aansluiten. Daarna gaan we aan de schuif met de 2 witte subs. Ik begin eerst met de twee zwarte alleen te meten. En van daaruit gaan we verder.

Doel is dus om de DSP zo min mogelijk in te laten grijpen. Voor een strakker laag hoef ik het allemaal niet te doen. Dat is simpelweg wel in orde.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Rubble

Thanks! Ben benieuwd naar de verdere vorderingen.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

chansig

Stands zijn binnen. Dus de twee subs aan de zijkant staan hier nu op. Ziet er wel chique uit.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Helmuth

Ik zit nu 2 jaar naar een paar luidsprekers 200liter met 15" bas klinkt warm en lekker laag.

ik zie het zo je kan wel met een kleine sub het zelfde willen doen als meet een hele forse speaker.

Dat is het zelfde als dat je van een kleine vier cilinder motor het zelfde verwacht als van een dikke V8 motor.
Dat je dan het zelfde geluid en koppel kan maken met die verschillende concepten.

Mijn conclusie is dat elk concept een eigen klank heeft dat imiteer je niet zo maar met een compact systeem. En als je vier sub gebruikt hebt je feitelijk ook een grote kast.
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

chansig



Afgelopen weken wat lopen schuiven en doen. Meeste resultaat is toch wel te behalen met de panelen en wanneer je deze op een andere plek kan neerzetten. Maar bovenstaand is het resultaat tot nu toe. De DSP hoeft weinig meer te doen om maar zo te zeggen.

Klinkt overigens prima en erg fijn. Alle dimensies die wilt hebben als je naar muziek luistert zijn er. En dat is/klinkt erg prettig.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

chansig

Nieuw jaar, jaar van de Rat begreep ik....nieuwe kansen.





Vanavond even kijken of ik tijd en zin kan vinden om het eea goed neer te zetten, meten en te gaan luisteren.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Rubble

WTF???? Hoe heet dit ook alweer. Oud forumlid Terugnaaraf was hier ook mee bezig met zo'n scherm in het midden.

Heel benieuwd wat dat doet. Wat is de theorie er achter?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Randomuser

En ik maar denken dat het Magnepans waren :D

Rubble

"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

chansig

Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Rubble

"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Knosti de Platenwasser

Ambiofonische luidsprekeropstelling.
Behalve Terugnaaraf was ene "Loesje Figuur" hier destijds ook actief mee aan het promoten op dit forum.
En terecht. Ongekend realistisch geluidsbeeld!
... on an Electrospective Odyssee.