Yamaha RX V565 beeld en geluid gaat aan en uit, met digitale televisie

Gestart door Morpheus, 14 juni 2009, 12:30:36

Vorige topic - Volgende topic

Morpheus

Beste,

Sinds kort heb ik mij een Samsung LE 37A656, een Yamaha RX-V563 AV receiver en digitale Tv via Telenet ( digicorder ) aangeschaft.

Helaas heb ik een probleem met het ontvangen van het geluid en video signaal via mijn Yamaha receiver. Bij het selecteren van een zender of film op de digicorder ( telenet ), zoekt de  Yamaha receiver soms meer dan 5 minuten, totdat hij het signaal duidelijk en zonder problemen weergeeft.  En soms  blijft de AV versterker het signaal constant zoeken.
Op het schermpje van de Yamaha receiver flikkert het teken 'PCM' aan en uit.
Het beeld gaat aan en uit, afwisselend met sneeuw, het geluid gaat eveneens aan en uit.

Die problemen het ik niet als ik de digitale recorder rechtstreeks op mijn Samsung LCD Tv aansluit.  Ik heb ook geen problemen met de ontvangst van de dvd speler en Playstation 3 via mijn Yamaha receiver.

Wie weet hier raad mee?  Alvast bedankt,
Werner

Space

Beste Morpheus,

Begrijp ik je goed dat de decoder digitaal is aangesloten op de receiver?

Indien dit het geval is moet je eens nagaan hoe dit signaal door de decoder wordt uitgestuurd en indien mogelijk op PCM zetten. Er is een kans dat dit probleem dan verdwijnt maar dat hoeft niet. Het kan namelijk zijn dat het digitale signaal vanuit de decoder moeilijk te "locken" is voor de receiver (hi jheeft dan moeite om het digitale signaal te vertalen naar betekenisvolle bytes). Iets waar in ieder geval de nokia decoder ook last van heeft. Indien het laatste het geval is heb je maar twee opties of een andere decoder of een andere receiver maar dan zou ik wel eerst de decoder vervangen
Meridian 861, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, ID 40 met roon, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub