• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Tics in Sennheiser RS175 via optische verbinding met LG 55C8

Gestart door Damien Cockaert, 18 augustus 2022, 12:44:37

Vorige topic - Volgende topic

Damien Cockaert

18 augustus 2022, 12:44:37 Laatste wijziging: 18 augustus 2022, 13:14:24 door Damien Cockaert
Hallo allemaal, ik ben al maanden aan het zoeken naar een geluidsprobleem tussen mijn TV (LG 55C8) en mijn hoofdtelefoon (RS175). Omdat ik hardhorig ben kijk ik steeds TV met mijn hoofdtelefoon. Ik verkocht na 20 jaar mijn surround systeem waardoor ik de optische uitgang van mijn TV (voor de hoofdtelefoon) begon te gebruiken. Maar toen hoorde ik regelmatig 'tics', ofwel mini onderbrekingen in het geluid. De tics kun je hier horen op 29sec + 2,51m + 5,22m + 6,06m + 6,21m + 6,40m + 6,57m + 7,09m. Zoals ik in het geluidsbestand vermeld hoor ik dit zowel vanaf de Telenet TV box als vanaf mijn Chromecast 4K. Eerst dacht ik dat het de hoofdtelefoon was, ik stuurde die terug een kreeg een volledig nieuwe, zelfde probleem. Toen dacht ik dat de TV stuk was, ik kreeg een nieuw moederbord, zelfde probleem. Ik kocht een nieuwe LG TV (55C1), zelfde probleem! Ga ik bij een oom met mijn zelfde kabels en hoofdtelefoon op zijn LG TV (OLED65CX6LA) proberen, hoor ik de tics niet. Ik heb ook elke DTV audio uitvoer geprobeerd, bij allemaal hetzelfde. Mijn internet zou goed zijn zegt Telenet. Luister ik analoog met mijn hoofdtelefoon, hoor ik de tics ook niet, maar de kwaliteit is natuurlijk veel minder. Wie ooh wie weet raad aub? Alvast bedankt hoor!

Rowdy

Heb je een foto van de set?
Als je de stekkers van je set in een ander stopcontact van een ander groep doet heb je dan ook de tics?

Damien Cockaert

20 augustus 2022, 12:42:51 #2 Laatste wijziging: 20 augustus 2022, 12:45:23 door Damien Cockaert
Hello Rowdy, bedankt voor jouw antwoord! Ik heb net alles op een ander circuit stopcontact aangesloten, het probleem doet zich nog steeds voor. Hierbij ook een foto van de beperkte opstelling...

Rowdy

Je kunt proberen of het helpt als je de bedrading wat netter van mekaar aflegt, geen draaiingen tussen de kabels enzo.

Damien Cockaert

Ja dat heb ik geprobeerd in de andere kamer, zelfde probleem. Maar ook een tijd terug toen ik enkel de optische kabel van TV naar mijn Telenet TV box had gestoken, dan doet het probleem zich niet voor. Na al deze tests lijkt het op een probleem bij verschillende reeksen LG TV's.