• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

lezen wie houdt er van en van wat?

Gestart door boze vrouw, 11 november 2005, 22:39:30

Vorige topic - Volgende topic

minplus

20 Kilo strips van dochter gekregen die zij wegdeed wegens plaatsingstekort. Er zaten 8 bij die ik nog niet had. Het verbaasde me dat ze 4 van de 1e 5 delen van Wouden van Opaal erbij had gedaan, alleen deel 4 mist.
Dat deel ga ik erbij kopen en dan gaat iig die reeks naar een vriend. Had hem bij zijn pensioen Lanfeust van Troy gegeven (was hij weg van en 2 anderen die hij ze uitgeleend heeft ook) en heb hem kortgeleden de 1e reeks van Ythaq uitgeleend en hij is daar ook weer helemaal weg van.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph

Altijd leuk als een (uit)geleende strip bevalt. 'n Extra bof als het dan van een nog onbekende reeks is waarbij naar nog meer delen uitgezien kan worden.


Vandaag verder kunnen gaan met nog enkele  albums van de stapel:


Legende - 2 - Het Dichte Woud
Yves Swolfs


Legende - 3 - De Grote Klopjacht
Yves Swolfs


Legende - 4 - De Dromenmeester
Yves Swolfs

morph

Citaat van: minplus op 14 januari 2024, 16:47:32Had hem bij zijn pensioen Lanfeust van Troy gegeven (was hij weg van en 2 anderen die hij ze uitgeleend heeft ook) en heb hem kortgeleden de 1e reeks van Ythaq uitgeleend en hij is daar ook weer helemaal weg van.
Misschien interessante informatie:

interview met Rob van Bavel

(Uitgeverij L is ook de uitgever van de fantasyreeks Lanfeust en de komische spin-off Trollen van Troy. Van deze laatste moet deel 26 nog in het Nederlands verschijnen. De sf-reeks Ythaq is compleet in vertaling met zeventien verschenen delen. Didier Tarquin schrijft en tekent op eigen houtje de sf-reeks U.C.C. Dolores die ook bij Uitgeverij L in vertaling uitkomt. Van de vijf in het Frans verschenen delen heeft Uitgeverij L nog maar de eerste drie vertaald. de verhalen moeten eerst in Eppo voorgepubliceerd worden.)

Andere reeksen die je uitgeeft, zijn onder meer strips van Arleston. Maar aan het Arleston-front lijkt het rustig.

Van Bavel: "Iedereen werkt aan zijn/haar reeks, maar soms nemen mensen een pauze. Jean-Louis Mourier, de tekenaar van De Trollen van Troy heeft bijvoorbeeld de afgelopen twintig jaar bijna onafgebroken gewerkt. Hij is in de zestig en nam een sabbatical van twee jaar. Inmiddels is er al wel een nieuw album van zijn hand gekomen. Didier Tarquin, de vaste tekenaar van Lanfeust, is voor Glénat een eigen serie (U.C.C. Dolores) gaan maken. Dan mis je dus je twee hoofdseries. Ythaq van Adrien Floch is gestopt, hoewel daar wel one-shots van zullen verschijnen. Dit zijn series die al heel lang lopen en mensen willen soms gewoon even iets anders."

Hoe zit het met alle losse spin-offs die zich in het Lanfeust-universum zouden afspelen?

Van Bavel: "In Frankrijk is het blad Lanfeust Mag gestopt en daarin verschenen al die reeksen in voorpublicatie. Dan ben je dus je voorpublicatie kwijt en zelfs in Frankrijk kunnen dergelijke reeksen niet bestaan door alleen de albumverkoop."

minplus

19 januari 2024, 16:57:30 #3408 Laatste wijziging: 19 januari 2024, 17:02:01 door minplus
Jammer, we gaan wat missen; doen we trouwens al.. :(

Legende ken ik trouwens nog niet. Ik zal m'n schoonzoon, die ik besmet heb via m'n dochter, eens vragen.

Ben zelf De Wouden van Opaal weer aan het herlezen, was veel dingen en details al vergeten of had die laatste nog niet gezien, het leuke bij herlezen van een strip. Iets wat je bij een boek nooit hebt, details niet gezien. Inmiddels met de 2e reeks bezig.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph


Terug naar Eden
door: Paco Roca

Erg mooie roman over een familiegeschiedenis in Spanje, vanaf het begin van de dictatuur.

morph

21 februari 2024, 21:33:34 #3410 Laatste wijziging: 21 februari 2024, 21:37:38 door morph

Bouncer - 12 - Bloedbad
Boucq, Jodorowsky

Hard, grof, boeiend. Fraai nieuw verhaal in een dikker deel dan gewoonlijk.


En ook dit blijft een boeiende reeks:


Marshall Bass - 10 - Hell Paso
Macan, Kordey, Anubis



De Strijd van Henry Fleming
Naar Stephen Crane's "The Red Badge of Courage", uit 1895.
Steve Cuzor

minplus

Bouncer ken ik, de beide andere niet.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph

Citaat van: morph op 25 mei 2022, 22:38:11Er is weer een nieuwe loot aan de tak:


Scotland - deel 1
Scenario, indeling en dialogen: LEO (Luiz Eduardo de Oliveira) , Rodolphe (Daniel Jacquette)
Tekeningen en lay-out: Bertrand Marchal

Een vervolg op de reeksen Kenya, Namibia en Amazonia.
Deel 1, van 2 is de bedoeling. Bedenker Leo schijnt zijn verhalen in minder lange reeksen te willen gaan vertellen.

Inmiddels zijn we bij deel 3 aanbeland dat "eindigt" met:
wordt vervolgd...





...maar het maakt (gelukkig) wel degelijk nieuwsgierig naar het vervolg.

minplus

Zal er op letten. Leo is altijd leuk.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right