• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

hoe ziet jouw versterker er van binnen uit?

Gestart door turbomarco, 30 maart 2005, 20:04:43

Vorige topic - Volgende topic

Sytse Fliege

Citaat van: Regenpak op  1 augustus 2019, 16:03:47
...(inderdaad, geranium torren)

Geranium...  ;D

Tsja, kijk, ik heb 't idee dat functionaliteit bij jou ruim boven originaliteit gaat. Niets mis mee op zich.

Maar ik vind het wel leuk om juist bij het mooie oude vintage spul ook de originaliteit een beetje in stand te houden. Voor zover mogelijk uiteraard, als er geen TO-66's te vinden zijn, dan blijft er weinig anders over dan terug te vallen op TO-220.

Dat zal trouwens in de toekomst alleen nog maar toenemen, vooral op gebied van through hole en smd. De KSA733 en KSC945 van Fairchild/ON Semi zijn kort geleden EOL verklaard, er is geen vervanger voor. Omdat ik die dingen nog regelmatig gebruik er daarom maar van elk 1000 besteld. Er zal trouwens vast een smd model te vinden zijn wat min of meer dezelfde specs heeft, maar dan zit je al weer een eind van de orginele looks af.
Ach, kikker toch op!

Regenpak

Citaat van: Opa S. op  1 augustus 2019, 16:23:49
Tsja, kijk, ik heb 't idee dat functionaliteit bij jou ruim boven originaliteit gaat. Niets mis mee op zich
Dat is ook zo. Maar het vervangen van TO-92 door SOT23 gaat me wel wat ver. Wel heb ik net bij meneer Ma 100 adapterprintjes aangeschaft om SOIC8 en TSSOP8 naar 8-pin DIP te kunnen converteren. Kan ik ook weer effe voort met die behuizing. En ja, als ik originele componenten kan krijgen hebben die zeker de voorkeur.

Tjerk
It's been Monday all week long!

KT88

Geen versterker, maar dit is misschien ook wel eens aardig om te laten zien.
Er werd me een DAC ter nazicht/modificatie aangeboden, waarbij er al e.e.a. was gedaan door een niet nader te noemen, maar destijds wijd en zijd bekend staande firma op dat gebied.
Daarbij was ook, als upgrade, een door datzelfde bedrijf gebouwde externe voeding meegekomen.
Foto's van die DAC heb ik niet meer, van de voeding wèl. Tja....



Oh ja: op Marktplaats kwam ik onderstaande advertentie tegen.
Daar viel me meteen iets op. Wie ziet 't ook?
(dit is overigens een andere firma dan die van de voeding hierboven)


- Audiodidact -

B. Gehakt

In één modificatie eruit halen en in een andere erin plaatsen?
Deskundige

KT88

4 augustus 2019, 22:59:17 #8434 Laatste wijziging: 4 augustus 2019, 23:00:48 door KT88
Bijna goed.
Bij de één eruitslopen en de modificatie uiteraard berekenen.
Bij een ander weer gebruiken en, idem en uiteraard, berekenen.
Wat er over is, verkopen via Marktplaats onder vermelding dat je ze al eens elders hebt gebruikt.

Ik vind dat sowieso niet kunnen. Het vervangen materiaal hoort aan de klant teruggegeven te worden, tenzij klikovoer.
En dan nog: zelfs als dat niet gebeurt, en je gebruikt het eens ergens anders voor, zet dat dan niet zo plompverloren op internet.

Kan me voorstellen dat het begrip "high end" bij sommigen een vieze smaak achterlaat op deze manier.
- Audiodidact -

B. Gehakt

Jep, je hebt 'um verder doorgedacht.  8) 8) 8)

De trekontlasting bij de vorige foto is ook  8).
Deskundige

KT88

Ja, goed hè?
Die man had daar een half jaar ofzo mee gedraaid (en wist uiteraard van niets).....echt bizar dat zulke dingen kunnen vóórkomen.

Gelukkig is dat al wel weer een flinke tijd geleden. Daarna nooit meer zoiets gelijkwaardigs gezien.
- Audiodidact -

Randomuser

Recente hi end zoals die ARC modificeren vind ik zo'n zinloze bezigheid...ik heb al meerdere dure opgevoerde apparaten gehoord en het origineel was altijd beter.
Of lui die MKP's door PiO's vervangen in speakerfilters. :-X

KT88

Over de eventuele klankveranderingen doe ik geen uitspraken, maar ben 't wel met je eens waar het om topmateriaal gaat.
Dat laat je origineel; niet alleen uit respect, maar meer prozaïsch ook uit restwaarde-overweging.
Een gemodificeerd apparaat is ALTIJD minder waard dan een origineel.
Dat geldt zelfs voor Swoboda, Lampi en Van Medevoort (om er maar 'ns een paar te noemen).

Waar vind ik modificatie dan wèl zinvol?
Bij een budgetapparaat met potentie, waar de rode boekhouders-pen het ontwerp heeft gesaneerd.
Daar kun je toch regelmatig winst boeken tegen redelijke kosten. Die onderdelen zijn zo duur niet.
- Audiodidact -

Randomuser

Inderdaad en ook bij apparaten met twijfelachtige schakelingen maar ook dan zou ik het zo maken dat het terug kan worden gedraaid naar origineel.
Swoboda's lijken tegenwoordig voor krankzinnige bedragen weg te gaan, zag ooit een X7xxES Swoboda voor dik boven de 1000 euro.

Ik zat trouwens laatst naar een NAT Single GM70 te kijken, lijkt alsof tegenwoordig al die kleine fabrikanten flutcomponenten en goede componenten door elkaar gebruiken? Bij mijn Einstein was het net zo, in de uitgang wel redelijke Nichicon C's maar voor de rest Chinese rommel.

Balen want het leek mij best een dikke amp, alleen is de warmte uitstoot van twee GM70's wat minder...


richard

Genoeg is beter.

André K

Citaat van: KT88 op 31 juli 2019, 23:31:42
Audio Analogue Maestro. Wát een rampenbak!
Ik heb dat ding van voor tot achter moeten modificeren om 'm fatsoenlijk werkend te krijgen.....maar met succes.




Eeeeh ja... Was dat die van mij? Hahaha
Luxman L590 ax2,<br />Sony scd777es,<br />Dual cs721,<br />B&W 800d2