prijslabels van platenhoes verwijderen

Gestart door rho, 28 november 2009, 17:33:36

Vorige topic - Volgende topic

rho

Ik heb een aantal LP's gekocht in de kringloop. Prijs was wel OK volgens mij omdat het vinyl mij op zich wel dik in orde lijkt. Enkel de hoezen zijn niet 100% meer. De meesten zijn gewoon los aan 1 kant en kunnen gelijmd worden. De binnenhoes wordt vervangen door een nagaoka en er komt een plastiek buitenhoes over.
Waar ik me meer zorgen over maak zijn de prijslabels. De meesten zijn op de voorkant gelabeld en dat ziet niet zo fraai uit. Het zijn dan nog van die hardnekkige lables met veel lijm.
Hoe krijg ik die krengen er netjes vanaf?
Ik heb op de slechtste hoes een poging gedaan maar een blijft een vieze lijm-smurrie achter.  Dat is dus niet de bedoeling.

tito

Met de haarfohn de labeltjes ff warm maken.
Wel de plaat zelf er eerst uithalen.  ;)
Eventuele lijmrestjes met wat alcohol verwijderen.

Benco

Citaat van: tito op 28 november 2009, 17:40:51

Wel de plaat zelf er eerst uithalen.  ;)

Jups , geld ook voor als je je hemd wil strijken , moet je het ook eerst uitdoen naar verluit  ;D

goeie tip trouwen dat warm maken , als je het niet doet beschadig je 10 tegen 1 de hoes ...

Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

rho

Beschadigd die alcohol de hoes niet?

Zou ik ook nagellak verwijderaar kunnen gebruiken? (zonder aceton)

Eerst maar eens de Knosti uit de kast halen. :)

suffeteun

Ik maak de stickertjes altijd flink nat,en pulk ze er dan zo vanaf. :)

tito

Citaat van: rho op 28 november 2009, 19:26:55Beschadigd die alcohol de hoes niet?

Als je de fohn goed gebruikt blijven er echt heel weinig restjes achter.  ;)
Wat alcohol of spul voor brilleglazen op `n zakdoekje en zachtjes poetsen vewijderen de laatste spoortjes.

gele taxi

Ik houd ze meestal even boven de uitstroom van de waterkoker... ;)

Whisper

Ik gebruik de aloude aansteker (of föhn natuurlijk) methode en wat er daarnee niet af gaat met wasbenzine.  Wasbenzine alleen gebruiken op echte glossy hoezen, want op een matte hoes trekt het er in en heb je lans op een vlek, dan lijkt alcohol me veiliger.
Hitachi: DA-1000 JBL: TLX-5000 Marantz: CD-32 Rotel: RA-03 Sony: CDP-XB720, TC-K700ES, TC-K670, MDS-W1, MDS-JE510, MZ-E10 Technics: SL-1200 MKII, RS-M02 Firestone Audio: Fubar 4 Plus

Sterremuur

Lijm lost niet in alcohol op. Hoogstens laat de lijm wat makkelijker los, maar zal dat dan ook met water wel doen.
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

rho

Ze zijn gisteren door de knosti gegaan en ik denk dat ze over het algemeen in goeie staan zijn. Eéntje is niet zo super, maar dat had ik wel verwacht. Die gaat wat meer kraakjes hebben.

Vandaag de hoezen eens onder handen nemen.

Viking

Was (witte bijenwas) voor meubels werkt heel goed. Opsmeren en even laten weken. Gaan die oude lables zo eraf...
Luister naar de muziek, niet de apparatuur!

rho

De föhn was voldoende hoor. Ging perfect. :)

Viking

Luister naar de muziek, niet de apparatuur!