HELP met aanschaf Home cinema set budget 1000€ BOSE misschien?????

Gestart door Rutgerios, 1 november 2009, 19:34:48

Vorige topic - Volgende topic

Rutgerios

Ben bezig met aanschaf van een Home Cinema set. Mijn budget is 1000 euro. Ben natuurlijk ook ff op pad geweest, was in de winkel en hoorde daar een Bose Accoustimass 10 nieuwste serie. Vond het echt een brutelijk geluid? Wie kan mij vertellen wat ECHT GOED IS  voor mijn budget  Wil graag advies van kenners.

Koen K

Welkom op dit forum!

Even een vraagje... Is die 1000 euro inclusief receiver of heb je die al?

Aan Bose zou ik zeker niet beginnen... Het kan in zo'n speciaal opgezette demo misschien leuk klinken, maar als je het normaal 1 op 1 vergelijkt met de concurrentie is het ineens toch een ander verhaal! In die categorie producten is er veel leuks te krijgen. Voorbeeldjes:

KEF KHT3005
Tannoy Arena
Mordaunt Short Genie

Maar er is uiteraard nog veel meer onder de zon!

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

Rutgerios

Beter dat je me wilt helpen, de receiver koop ik later. Misschien weet jij wat. voor de receiver heb ik een budget tot 750 euro.

Koen K

Ja hoor...

Harman Kardon AVR 255
Denon AVR-1910
Yamaha RX-V675
Cambridge 540R v3

Of deze, speciale aanbieding:
Cambridge 640R

Is allemaal goed spul... Het ligt er ook vooral aan wat je eigen voorkeuren zijn qua bediening, aansluitingen, vermogen, uiterlijk enzovoorts... Dat is altijd een kwestie van zelf kijken ;)

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

Rutgerios

Mijn enige wens is eigenlijk: een brutelijk geluid voor op mijn lcd scherm om blueray en Muziek dvds af te spelen. Tot een budget rond de 1750 euro. Vormgeving is niet zo belangrijk voor mij.  Kan jij mij vertellen wat ik dan zou moeten kopen. Iets gelijkwaardigs of beter dan wat ik hoorde van die BOSE set bij BCC. Vond het trouwens echt een mooi geluid. Zag het al helemaal voor op de bank bij mij thuis  ;) ;) ;)

André

persoonlijk laat ik bose ook links liggen.......
met cambridge kan ik me ook prima vinden,de rest ook eigenlijk ;D
Classé cp-45 Maas edition,Perreaux reference 3400 Maas edition,Acoustic Siganture challenger,Benz ace s lo,Bluenote b5 titanium,Sonos zp90 Magna,zelfbouw speakers,Black Lion Red Sparrow dac.

Kringlopers zitten in een visuele cirkel.

johnhifi

Vrijwel alles is beter dan Bose dus zet dat maar gewoon uit je hoofd. Het lijkt er namelijk op dat je enigszins interesse hebt in goed geluid anders zat je niet hier op het forum maar had je gewoon Bose gekocht.  ;D

Die KEF set met een van de eerder genoemde receivers zal prima voldoen, véél beter dan wat dan ook van Bose.

Bose is niet meer dan slimme marketing.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

cabrio_g60

hallo,

maar heeft iemand nu al een beter setje gevonden in deze prijsklasse? formaat enz??

dus echt vergelijking  materiaal met een bose set,

de drie bovengenoemde sets wil toch niemand in de tent hebben staan,
lelijke "eitjes". is toch echt geen gezicht,...

want iedereen kan wel schreeuwen dat bose "niks" is, maar heb nog geen concrete andere
sets gehoord,

greetz

mormel

Citaat van: cabrio_g60 op 13 december 2009, 22:30:58
hallo,

maar heeft iemand nu al een beter setje gevonden in deze prijsklasse? formaat enz??

dus echt vergelijking  materiaal met een bose set,

de drie bovengenoemde sets wil toch niemand in de tent hebben staan,
lelijke "eitjes". is toch echt geen gezicht,...

want iedereen kan wel schreeuwen dat bose "niks" is, maar heb nog geen concrete andere
sets gehoord,

greetz

lol.. heb je aandelen bij Bose of wat? Al de 2de post die ik van je zie als het om Bose gaat... Bose is een beetje vloeken in de kerk bij mensen die al iets verder zijn op audio gebied, maar goed, dat had je al begrepen aan je post te zien  :P

Be tweeter

We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

mormel

thnx, een erg duidelijk verhaal (met meer dan genoeg alternatieven als Koen die al niet gegeven heeft ;) ).

Koen K

Overigens klopt dit niet helemaal:

Immers, hij vergeet eventjes dat de outputs van de basmodule en de melkpakjes in het overlappende gedeelte ook opgeteld moeten worden.

marvin

Citaat van: cabrio_g60 op 13 december 2009, 22:30:58
sets gehoord,

greetz

dat is duidelijk, ga dan eens naar een echte set luisteren en kom dan terug met je bevindingen....

levensnevel

Rutgerios,

als je heel erg snel bent dan is dit
http://link.marktplaats.nl/302688302
wellicht een goed alternatief.
Enne: ruim binnen je budget :)
Acoustic Energy AE109 & B&W Vision DS1
Philips AVR9900 & CD850 & 40PFK4101/12 & DVP520
Thorens TD 160 mkII