• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Detectives, TV-series en films

Gestart door sloothaas, 19 januari 2010, 19:12:18

Vorige topic - Volgende topic

sloothaas

Ik heb nu een flink deel van de 20 uren gezien en dit is echt verslavend. Een soort Deense Twin Peaks, althans die associatie komt als eerste bij je op, maar dit is veel realistischer. Een jong meisje wordt vermoord in een bos en gaandeweg worden er steeds meer details en verdachten aan het verhaal toegevoegd. Het verhaal staat op 5 DVD's met 4 afleveringen van bijna een uur per DVD. Iedere aflevering is een dag dus het hele verhaal is een verslag van de 20 dagen vanaf de moord. Uiterst boeiend en echte top TV. De serie is in 2007 al gemaakt en genomineerd voor een Emmy en heel gek dat dit nog niet op TV is uitgezonden.

stone

IT'S ONLY ROCK 'N' ROLL (BUT I LIKE IT)

sloothaas

Nee, deze serie is echt iets minder cliché dan dat.

sloothaas

Het komt niet vaak voor dat je die loze kreten op een inlay kunt geloven maar in dit geval zijn ze zelfs nog ingetogen. Zonder enige twijfel 1 van de beste detectives die ik ooit gezien heb. Als je de kans krijgt dit te kunnen zien kan ik je een leuke week beloven.

sloothaas

Gisteravond 4 uren er doorheen gedraaid en vanavond weer en dat waren de laatsten. Pffoe zeg, dan zit je daarna echt even een tijdje stil op de stoel hoor! Zelden zoiets gezien. Ik heb al heel wat detectives gezien in mijn leven maar ik vind het voorlopig wel even zat. Aurel ziet graag detectives maar ik kan er soms erg zwartgallig van worden omdat de donkere kant van de mensheid wel erg uitvergroot wordt in geconcentreerde vorm. Uiteindelijk gaat het altijd om hebzucht en het excuus dat iemand daar in vindt om iemand anders te vermoorden. Vrolijk word ik er in ieder geval niet van en van deze zeker niet. Het is dan ook van topniveau en ook wel ultiem in zekere zin. Eigenlijk is het een speelfilm van 20 uren waarin misdaadthriller, drama en politieke thriller in een verhaal zijn verweven, echt heel knap gedaan en je zit af en toe echt peentjes te zweten. Als je de ultieme detective wilt zien en van nagelbijtende spanning houdt kan ik niet anders dan van de daken schreeuwen dat je dit vooral MOET zien. Daarna voorlopig even concentreren op vrolijker zaken in het leven.

sloothaas

Nog niemand (nee die niet) de aanschaf aangedurfd?

baardmannetje

Inmiddels is deel drie al weer een poosje uit.

We zijn nu bij aflevering vijf en het is weer retespannend. Straks maar weer een deel of drie kijken...  :o :D

sloothaas

Tom!

Ik ben absoluut een liefhebber van detectives en misdaadseries, maar heb dit nog nooit gezien. Helaas merk ik wel dat steeds minder series me kunnen bekoren, en ik heb vaak niet meer het geduld om een hele aflevering uit te kijken. Een film lukt al helemaal niet meer. :(
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

sloothaas

Killing is een aanrader maar dan zonder reclame. Ik heb geen TV abonnement en dus ook geen ontvangst van TV zenders en kijk dit soort series op DVD. Wat opvalt is als je series op DVD koopt is dat het veel boeiender is. Je kijkt op een zelf gekozen tijdstip, geen last van reclame en als je naar de WC moet druk je even op pauze. En als je niet vroeg op moet kun je meerdere afleveringen achter elkaar zien. Werkt heel rustgevend voor mij. Van het geld dat we besparen op een kabelabonnement kopen we dus TV-series. Ik heb eerlijk gezegd sinds 2007, toen we de TV opzegden het nog nooit een seconde gemist. Is inmiddels al 6 jaar. Ik zit dan vaak ook heel verbaasd te kijken als collega's over de TV van de vorige avond zitten te praten. ;)

Tom!

Tja, ik denk dat ik alleen het nieuws echt zou missen. En dat kun je natuurlijk ook online kijken.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

morph

Citaat van: Tom! op 25 januari 2013, 21:04:14
Ik ben absoluut een liefhebber van detectives en misdaadseries, maar heb dit nog nooit gezien. Helaas merk ik wel dat steeds minder series me kunnen bekoren, en ik heb vaak niet meer het geduld om een hele aflevering uit te kijken. Een film lukt al helemaal niet meer. :(

The Killing zit qua scenario zo goed in elkaar dat je niet kunt stoppen na een aflevering van de dvd-reeks.
Net als bij The Bridge.
Momenteel hebben deze scandinavische series de juiste toon om vrijwel iedereen te boeien.
Tot nu toe ken ik nog geen mensen die er niet door geraakt werden en tijdelijk zeer verslaafd waren.
Naast de ongeëvenaarde scenario's wordt er uitstekend geacteerd en is het camerawerk en de regie geheel in dienst van de ongekende spanningsopbouw.

Eén van de opvallende aspecten is dat de spanning en de geacteerde situaties helemaal geen flauwe (amerikaansgetinte) muziekondersteuning nodig hebben. Er zit wel degelijk muziek in, hoor. Maar het klopt gewoon al, zonder toegevoegde valse sentimentaliteit.
De derde reeks van The Killing moet ik nog zien, overigens.

tito

Citaat van: morph op 25 januari 2013, 21:39:59Tot nu toe ken ik nog geen mensen die er niet door geraakt werden en tijdelijk zeer verslaafd waren.

Wat niet is kan nog komen.  ;)

sloothaas

Borgen is net zo verslavend overigens.

ronalddevries

Nog een in het rijtje:

Broen (The Bridge)
Lenco L75 / Pritchard arm / Sonus Blue | Garrard 401 / SME 3009  S2 imp / Pickering XLZ7500 of Coral MC82 | Luxman 309V | Amphion Helios2 | Hifidelio media player | Musical Fidelity X-LP