• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Detectives, TV-series en films

Gestart door sloothaas, 19 januari 2010, 19:12:18

Vorige topic - Volgende topic

B. Gehakt

Single handed (Ierse detective).
Deskundige

pimvim

25 januari 2013, 22:38:52 #16 Laatste wijziging: 26 januari 2013, 11:17:20 door pimvim
Ik kijk met mijn vrouw met veel plezier naar alle detectives.
We hebben eigenlijk maar 1 die we niet goed vinden en dat is Midsomer Murders.Die zien we niet.Te overdreven typetjes, bijna karikatuur.

Vooral de Schandinavische zijn top. Ik kan het niet zo goed beschrijven als Morph, maar ben het helemaal met hem eens.

Zonet de tweede aflevering gezien van Borgen(opgenomen op de recorder). Moet nog zien of dat net zo goed is als de Killing of The Bridge.
Maar we proberen het.

Mijn favoriet is Varg Veum.Noorse detective.
Maar ze zijn allemaal goed.De ene wat meer goed dan de ander.

Morse was voor mij de eerste echte kennismaking met de engelse detective.
Mijn favoriete engelse detective is Trial and Retribution.(dat moeten ze weer eens herhalen).
Elke zaterdag zenden ze twee detectives uit op Belgie.We nemen dan een detective op ,om zondagavond te zien.

DVD is niets voor mij, want dan blijf je inderdaad een paar afleveringen na elkaarkijken en ik geef de voorkeur aan 1 afl per week.

Het is mooi dat er nu veel op tv komen, al is het jammer dat Belgie en Nederland de programmering niet op elkaar afstemmen.
En dat ze altijd en eeuwig dezelfde series blijven herhalen.Frost is toe aan zijn 6de herhaling schat ik zo.
Dan kunnen ze beter eens Rebus herhalen.was ook top.Ik hou wel van de ruwe ongepaste types als Rebus en ook recent nog op tv , de Ierse Jack Taylor.
met mijn gedachten ergens anders
ben ik altijd overal.

Joske

Citaat van: sloothaas op 19 januari 2010, 19:12:18
Ik heb nu een flink deel van de 20 uren gezien en dit is echt verslavend. Een soort Deense Twin Peaks, althans die associatie komt als eerste bij je op, maar dit is veel realistischer. Een jong meisje wordt vermoord in een bos en gaandeweg worden er steeds meer details en verdachten aan het verhaal toegevoegd. Het verhaal staat op 5 DVD's met 4 afleveringen van bijna een uur per DVD. Iedere aflevering is een dag dus het hele verhaal is een verslag van de 20 dagen vanaf de moord. Uiterst boeiend en echte top TV. De serie is in 2007 al gemaakt en genomineerd voor een Emmy en heel gek dat dit nog niet op TV is uitgezonden.

was al 2x op tv hoor
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

sloothaas

Citaat van: B. Gehakt op 25 januari 2013, 22:32:31
Single handed (Ierse detective).

Inmiddels al 2 series op DVD, ik heb ze en ook gezien. Zeer fraai.

sloothaas

Citaat van: Joske op 25 januari 2013, 23:00:03
Ik heb nu een flink deel van de 20 uren gezien en dit is echt verslavend. Een soort Deense Twin Peaks, althans die associatie komt als eerste bij je op, maar dit is veel realistischer. Een jong meisje wordt vermoord in een bos en gaandeweg worden er steeds meer details en verdachten aan het verhaal toegevoegd. Het verhaal staat op 5 DVD's met 4 afleveringen van bijna een uur per DVD. Iedere aflevering is een dag dus het hele verhaal is een verslag van de 20 dagen vanaf de moord. Uiterst boeiend en echte top TV. De serie is in 2007 al gemaakt en genomineerd voor een Emmy en heel gek dat dit nog niet op TV is uitgezonden.

was al 2x op tv hoor

Serie 2 en 3 ook?

Joske

Citaat van: sloothaas op 25 januari 2013, 23:27:45
Citaat van: Joske op 25 januari 2013, 23:00:03

was al 2x op tv hoor

Serie 2 en 3 ook?
yes op canvas,   
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

sloothaas

Ja, dat heb ik niet. Maar ik heb ze wel alle op DVD dus who cares?  ;)

Joske

Citaat van: sloothaas op 25 januari 2013, 23:33:17
Ja, dat heb ik niet. Maar ik heb ze wel alle op DVD dus who cares?  ;)
nobody, eg not me.... ;D heb ze ook op dvd en borgen ook

baardmannetje

Serie 3 al op de belg?

Dacht het niet  hoor, Joske.

Citaat van: Tom! op 25 januari 2013, 21:04:14
Ik ben absoluut een liefhebber van detectives en misdaadseries, maar heb dit nog nooit gezien.

Tom, je weet waar ik woon. Ik heb alle seizoen van The Killing, Borgen en het ene seizoenThe Bridge hier liggen dus je mag ze lenen als je wilt.  ;)

pimvim

Ja, deel 3 van The Killing moet nog op tv.Hier in Nederland wordt hij dit jaar uitgezonden door de KRO.
Zal dan dit jaar vast ook op Belgie te zien zijn.Daar zijn ze eigenlijk altijd iets eerder met hun detectives.
met mijn gedachten ergens anders
ben ik altijd overal.

thalys

31 januari 2013, 11:48:09 #25 Laatste wijziging: 31 januari 2013, 11:50:12 door thalys
Inderdaad komen de laatste jaren erg veel goede series uit Scandinavie..The Killing, The Bridge, Borgen, het deense Those who kill (jammer genoeg maar 1 sezoen, maar wat een goede serie. Gestopt omdat er "maar" 600.000 mensen keken in Denemarken), maar ook niet te vergeten de Millenium trilogie en natuurlijk de originele Wallander.
JVC QL-A75 DT + Audio Technica AT-3200 MC.
Denon DCD720AE.
Sony TC-K515S
DENON PRA 1200 &  Kenwood Basic C1, M1a & Yamaha MX-50
Klipsch PR-160M & 14M Reference
AKG K550

morph

De eerste vier die je noemt zijn vanaf het begin opgezet als tv-series (althans, ik meen dat dit ook voor "Those who kill" geldt). Dat pakt sowieso anders uit dan het bewerken van een bestaand boek, zoals die van Stieg Larsson en Hennis Mankell. Hoe goed dan ook uitgewerkt, dat blijven bewerkingen van iets dat zich al bewezen heeft en waarvan te verwachten is dat de fans er in ieder geval een keertje naar kijken. Daarna kan het goed lopen of niet, dat is in een vergelijk met een originele serie na starten van de uitzending hetzelfde.
Een originele serie is toch wel een ander punt. Als die aanslaat heb je echt goed werk afgeleverd als scenario-, scriptschrijver en regisseur. Dáárvan verschijnen in de meeste gevallen dan achteraf de boeken, die dus vervolgens weer minder interessant zijn dan de tv-serie.

Het is opvallend dat er nu al enige tijd originele en zeer goede spannende politieseries uit Scandinavië komen.

richard

Citaat van: pimvim op 25 januari 2013, 22:38:52Morse was voor mij de eerste echte kennismaking met de engelse detective.
Die vond ik ook erg fraai en is de enige die ik op DVD heb gekocht.

Ken je de website van de KRO? Daar komen ook regelmatig detectives voorbij die niet op tv worden uitgezonden, je moet je wel even aanmelden.
http://www.detectives.kro.nl/online-detectives-overzicht/
Genoeg is beter.

radiohead

De serie True detective gisteren af gekeken en wat een indrukwekkende ontknoping. Indrukwekkend drama rond rituele moorden met bijna bijbelse ontknoping.
We are such stuff as thoughts are made of

baardmannetje

Leuk RH!

Wij hebben True Detective gisteren ook uitgekeken.

Een echte aanrader ons inziens!