• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Klassieke muziek (en LP's!)

Gestart door otterhouse, 28 januari 2010, 11:46:53

Vorige topic - Volgende topic

Bellini

20 januari 2023, 13:12:43 #1095 Laatste wijziging: 20 januari 2023, 13:22:16 door Bellini
Ze vielen idd regelmatig om. Vandaar die dikke box op de hoek  ;D

Iig ruim meer dan de helft helemaal beluisterd. Sommigen meermaals.

robert_b

ik heb een leuk zaakje ontdekt voor klassiek streamen

idagio

je kan daar streamen, of spotify / youtube.

ik houd nu in de gaten wanneer er nieuw materiaal uitkomt en dan om 0.00 uur meteen draaien.
Hier spreekt men grammofoonplaat

Bellini

Dat is toch een concurrent van Spotify maar dan gericht op klassieke muziek? Zie soms door de bomen het bos niet meer.

Bellini

Misschien ligt het aan mij omdat ik niet meer zo fanatiek op vinyl jaag, maar ik heb het idee dat het aanbod een stuk minder is geworden in de kringloopwinkels. In mijn vaste kringloopwinkels zie ik het laatste jaar nauwelijks interessant nieuw aanbod.

minplus

Je moet geluk hebben dat een opa als ik overleden is en de kinderen niet van klassiek houden. En daarnaast op het juiste moment binnenkomen. Soms heb je mazzel bij een minder bekende kringloop in een stad.Bij kringlopen op het platteland heb ik dingen als Gert en Hermien e.d. aangetroffen. Die zijn inmiddels ook klassiek.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Bellini

21 augustus 2023, 08:55:56 #1100 Laatste wijziging: 21 augustus 2023, 10:11:36 door Bellini
Ja, weet ik. Maar laatste twee jaar is aanwas  minimaal. Kringlopen in de buurt waar ik bij elkaar veel vandaan heb gehaald staat laatste jaar niks bijzonders. Alsof inmiddels alle oude opa's zijn overleden. Je ziet het aantal klassieke cd's nu toenemen. Jaren terug was het PAvarotti, Rieu en Soerjadi. Nu zie je cd's van de grote labels bij hopen liggen. De eerste cd generatie is aan het wegvallen.

Ik denk er zelf ernstig over om mijn lp collectie als geheel te verkopen.... Maar daar moet ik nog naartoe groeien. Jarenlang alleen maar vinyl gedraaid. CD's zaten allemaal in dozen op de vliering na een verhuizing. Tot ik meer cd's ging kopen bij de kringloopwinkel en die ging beluisteren. Dan is het gemak en de schoonheid van het geluid toch opeens wel een enorme pré. Af en toe een LP opgezet maar die soms ook weer afgezet vanwege de kliks en pops. 

Bellini

Zo, vandaag ruim 600 lp's verkocht. Weinig keuze want er was uiteindelijk maar één serieuze bieder. Dat ik er nog wat voor kreeg komt omdat er een stuk of 10 voor verzamelaar interessante platen tussen zaten.

Bellini

Dooie boel hier. Aan mij heb je ook niet veel meer. Ik ben heel actief op een Engelstalig muziekforum. Dat trekt meer publiek. Geeft een enorme boost aan luisteren.

minplus

Ik ben de laatste tijd alleen maar bij kringlopen geweest om spullen weg te brengen en kijk dan even bij de platenbakken maar daar werd ik niet vrolijk van. Van de CD's idem. Pop of klassiek maakt niet uit.

B. Gehakt

Citaat van: Bellini op 24 september 2024, 14:34:47Dooie boel hier. Aan mij heb je ook niet veel meer. Ik ben heel actief op een Engelstalig muziekforum. Dat trekt meer publiek. Geeft een enorme boost aan luisteren.

Zou ik mogen weten waar, dat lijkt mij best interessant.
Deskundige

minplus

Ik ben ook wel benieuwd. Een klein miljard mogelijke deelnemers tegenover 20 miljoen.

Jeronimo

Citaat van: Bellini op 24 september 2024, 14:34:47Dooie boel hier. Aan mij heb je ook niet veel meer. Ik ben heel actief op een Engelstalig muziekforum. Dat trekt meer publiek. Geeft een enorme boost aan luisteren.
Hoi Bellini, wat is dat voor een forum?

Bellini

27 september 2024, 08:29:00 #1107 Laatste wijziging: 1 oktober 2024, 10:11:57 door Bellini
Er zijn er meerdere maar ik ben op https://www.talkclassical.com/ terecht gekomen. Een levendig Amerikaans forum maar ook heel veel leden uit de EU waarvan volgens mij de Engelsen en Nederlanders het meest vertegenwoordigd zijn . De Administrator (die ik pas live heb ontmoet) is zelfs een Nederlander. Dus enjoy the club zou ik zeggen!

Mijn indruk is dat aanbod klassiek vinyl stukken minder is. Komt weinig meer bij.  Alsof iedereen z'n collectie klassiek inmiddels wel heeft opgeruimd. De klassieke CD's daarentegen breek ik mijn nek over. Het verschilt overigens wel heel erg per kringloop. Zoals je ziet haal ik alles bij elkaar veel moois weg:
https://www.talkclassical.com/threads/dump-shop-bargain-bin-cds-what-are-your-recent-finds.72621/page-31#replies

B. Gehakt

Hartelijk dank. Niet zo lang geleden ben ik door een vriend gewezen op muziek van de Amerikaanse componist George Crumb. In toenemende mate interessant mag ik zeggen, misschien wel even wennen. Vox Balaenae van het Ensenmble für neue Musik Zürich (2006) bijvoorbeeld.
Deskundige

Sytze Fliege

The Beatles - s.t. (1968)

Part II!

Maffe in twee delen gesplit The Beatles album, ooit een keer voor weinig in Hongarije op de tok gekipt.

Nu even in actieve dienst om een B&O Beogram 7000 CD speler voor de verpats te testen na reparatie;

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!