• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Klassieke muziek (en LP's!)

Gestart door otterhouse, 28 januari 2010, 11:46:53

Vorige topic - Volgende topic

Bellini

Mooie tip!! Die ga ik in de gaten houden.

Nieuwe aanwinsten:

Jeronimo

Vandaag volume 4 aan de volumes 6 en 8 kunnen toevoegen:

W.A. mozart / Maria-João Pires - Les Sonates Pour Piano : Vol 4 (lp, 1976, Japan). Denon label.


Bellini

11 juli 2020, 20:44:33 #947 Laatste wijziging: 11 juli 2020, 20:48:54 door Bellini
Gisteren deze lp’s gekocht bij kringloop in centrum Utrecht, met een vieze nasmaak helaas.
Had ook een dubbel lp met vioolsolo van Bach uitgekozen (Thomas Zehetmeier). Werd bij de kassa achtergehouden en kreeg deze niet mee omdat er geen prijs op zat. Praten als Brugman etc. hielp niet. Zou morgen geprijst worden en dan terug in de bak komen. Terwijl boxen met 4 lps maximaal 3,95 kosten en dat ik dat bedrag bood voor deze dubbel lp. Kreeg hem niet mee. Nul service.

Haalde thuis sticker van Hohe Messe er af en zat grote beschadiging onder waar dus prijssticker overheen zat om dat te verdoezelen.

Haalde van een lp een prijssticker af van 1,95 en zat zelfde sticker onder van 0,95. Die bovenste had ik dus op de vioolsonates van Bach moeten plakken. :-(













minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Bellini

11 juli 2020, 21:04:58 #949 Laatste wijziging: 11 juli 2020, 22:30:39 door Bellini
Dat wel. Dus moet me er overheen zetten. Maar die Bach met Zehetmaier ga ik in geen tien jaar meer tegenkomen waarschijnlijk.

Laatste zijde van hohe messe is een lege kant. Nooit eerder gezien. Heb ik gelijk een mooit test plaat om anti skating te testen. ;)

minplus

Morgen er even langs rijden?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Bellini

13 juli 2020, 15:56:34 #951 Laatste wijziging: 13 juli 2020, 16:08:56 door Bellini
Zit in hartje Centrum Utrecht. Wel overwogen om langs te gaan. Maar als de lp er niet meer stast is de frustratie dubbel zo groot. Ik moet het laten gaan.

De mis van bach heeft twee prijzen gekregen. Een keer een lp opzoeken die deze prijs als sticker op de cover heeft en die dan over de beschadiging van de cover plakken. Nu is zo’n beschadeging wel een doorn in mn oog.

minplus

Ik heb bij diverse LP's en zelfs wat CD's de beschadigde plekken met stiften gerestaureerd.
Volslagen maf natuurlijk.
Ik heb het probleem dat ik dingen in m'n omgeving mooier wil maken.
En perfectionistische neigingen heb. :P
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Bellini

Haha herkenbaar. Doe ik ook. Vaak de hoekjes die wit zijn door lichte beschadegingen. Werkt heel goed. Maar dit vlak is effr paar maten te groot.

Bellini

Mn vrouw was weer bij betreffende kringloop maar de Bach/Zehetmaier plaat was uiteraard weg.

Zelf deze aanwinsten in mn lokale kringloop:


Luxwood

Vandaag bij de kringloop 27 klassieke cd's gescoord. Dure uitgaven van DG, Decca en Philips maar ook van Brilliant. En nog wat minder sjieke uitgaven. Al zegt dat wat mij betreft niks want mijn favoriete klassieke cd komt van de Kruidvat. 😄

O ja, allemaal voor 25 cent per stuk..

morph

Brilliant is een Nederlands muzieklabel, begonnen als exclusief (goedkoop) Kruidvat product. Om klassiek buiten de gangbare kanalen onder de aandacht te brengen.
Met nogal wat fraaie opnames maar voor een schappelijke prijs in vergelijking tot die in muziekwinkels.
Het label heeft zelfs nog een tijdje sacd's in de schappen bij Kruidvat gehad.

Na succes in Nederland en België is het ook in Duitsland (Aldi) en een drogisterijketen in Engeland verspreid.
Inmiddels is het label al een paar keer verkocht en verder verspreid over de wereld.


minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Bellini

Mooie aankopen dus. In de tijd dat ik klassiek begon te ontdekken begon Kruidvat net met al die klassieke cd’s. Toen nog meest met niet bestaande artiesten. Was voor mij een betaalbare manier om aan muziek te komen. Veel aan gehad.

Goede klassieke cd’s zie je steeds meer bij kringloop. Moest me vandaag beperken. Had wel met 20 cd’s thuis kunnen komen.




Bellini