• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Hdmi kabel, is duurder beter?

Gestart door J.E. Sugden, 29 januari 2024, 19:26:22

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Heintje op 30 januari 2024, 16:14:53En juist dat klopt niet, dat is m.i. een verkeerde conclusie.
Als iemand een receiver heeft met 7.2 ondersteuning, ARC en hoge surroundmodi, heb je bv. een van de best gecertificeerde kabels nodig om alle functies betrouwbaar te kunnen gebruiken.
Dat zijn óók enen en nullen, maardamn wel héél veel per seconde. En al die enen en nullen moeten in een nog herkenbare/acceptabele vorm aankomen in het ontvangende apparaat.

Daarom: bedenk welke eisen aan de kabel worden gesteld en koop er gericht eentje die aan die eisen kan voldoen.

(En ja, voor een simpel HDMI-kabeltje van je laptop naar een televisie voldoet een kabel van de Action óók. Ik gebruik ze zelf ook als ze passen bij het gebruiksdoel.)

Ik had het overeen datapakket dat komt aan of niet omdat je dat als voorbeeld gaf en dat is geen foute gedachte maar gewoon wetenschap
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: J.E. Sugden op 30 januari 2024, 19:18:29Maar is de ene hdmi 1.4 van 10eu gelijk aan een hdmi 1.4 van 100eu? Geeft de duurdere een beter beeld en geluid?


Nee alleen als je het veel verwisseld zal de duurdere plug wat langer heel blijven maar ja hoe vaak ga je ...
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Heintje

... en mogelijk ook wat langer goed contact maken waardoor je langer zonder storingen kunt genieten ...

schuit

Het kan dus gaan om afwerking, bescherming tegen buigen, verguldlaag op de contacten etc.

ik begreep dat vergulden eigenlijk niet perse het beste is maar goed het gaat iig niet corroderen.

het kan prijsverschil kan je dan later gaan merken maarja wie kan zeggen wanneer dat is.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Heintje

In de praktijk kom je kabels tegen met "vergulde" contacten waar helemaal geen goud aan te pas komt.
In dat geval zou ik kiezen voor "verCadmiumd" (die zilverkleurig), dat geeft ook een goed contact.
Maar je kunt het allemaal nauwelijks zien wat het precies is, je vertrouwt daarbij in de praktijk voornamelijk op het merk (of de prijs).