• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Wie kan er al volledig zonder VHS?

Gestart door sloothaas, 11 juni 2010, 23:46:38

Vorige topic - Volgende topic

sloothaas

Het valt mij op dat sommige films nog steeds niet op DVD zijn verschenen in Nederland. Ik heb nog even getwijfeld of ik dit topic in hardware moest openen maar omdat het voornamelijk over film gaat dus toch hier maar. Om een paar voorbeelden te noemen van "campy" classics:

Someone's watching me van John Carpenter
Shattered van Wolfgang Petersen
From the dead of night van Paul Wendkos

Zijn er meer mensen die hun zeldzame VHS exemplaren om deze redenen koesteren?

marvin

VHS  ???

Oh, makkelijk dat google.
Videobanden, ik kan zelfs al zonder dvd's/bluray en cd's.
Dus ja, ik kan zonder vhs.  ;D

bommko

Citaat van: sloothaas op 11 juni 2010, 23:46:38
Het valt mij op dat sommige films nog steeds niet op DVD zijn verschenen in Nederland. Ik heb nog even getwijfeld of ik dit topic in hardware moest openen maar omdat het voornamelijk over film gaat dus toch hier maar. Om een paar voorbeelden te noemen van "campy" classics:

Zijn er meer mensen die hun zeldzame VHS exemplaren om deze redenen koesteren?

Sorry hier niet.  ;D
KEF RR-104 | Sony TA-E77ESD & TA-N77ES | CDP-X555ES | TC-K808ES | ST-S770ES | PS-X75 | PS-X555ES | SEQ-333ES | Technics SL-1210 MKII | Denon 47F |

Koen K

Al?

Ja, de afgelopen 5 à 10 jaar heb ik me zonder VHS vrij goed gered  :laugh:

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

Dozo

Ik kreeg een heel handig apparaat van Sony bij mijn HD camera waarmee ik zo'n beetje alle denkbare video apparaten op aan kan sluiten om vervolgens een DVD te kunnen maken van de aangesloten bron. Ik heb daarmee nog de laatste VHS banden mee om kunnen zetten. Kwaliteit loopt behoorlijk terug van die tapes zeg...

mormel

VHS komt sinds de DVD niet meer in me op... Mijn vriendin wilde het laatst nog proberen, VHS recorder van stal en casette erin. Direct weer uit gezet! Ik kon er niet meer naar kijken....

tito

Om een paar voorbeelden te noemen van "campy" classics:

Je voorbeelden zijn wel op dvd uitgebracht.

Klik.

Klik.

Klik.

Wel `n beetje bij de tijd blijven hoor.  :D

marvin

Citaat van: mormel op 12 juni 2010, 00:26:39
VHS komt sinds de DVD niet meer in me op... Mijn vriendin wilde het laatst nog proberen, VHS recorder van stal en casette erin. Direct weer uit gezet! Ik kon er niet meer naar kijken....

Dat heb ik nu ook al als ik een dvd kijk.....

Integra

VHS/SVHS, Betamax/S-Betamax Laserdisc, DVD en BluRay laten hier met enige regelmaat een filmpje op 'm LCD'tje zien ;)

Met een goede upscaler is er nog goed naar te kijken :)

Ik heb een aantal films die niet op DVD verschenen zijn, of wél, maar dan met andere stemmen (bij animatie).

Verder valt het me op dat de meeste DVD versies ingekort zijn, wat ook al zo was bij VHS t.o.v. Laserdisc

Sterremuur

Ik heb nog el veel nostalgische, zelf opgenomen video's van mijn kinderen.
Die zijn nog niet gedigitaliseerd. Dus ik hou de VHSW nog even.
Verder heb ik een HD-recorder, maar het valt me op dat ik bij bewegingen soms streepjes in beeld zie, alsof de interliniëring verkeerdom gaat. Ik weet niet of dat aan de recorder of aan de TV ligt.
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

sloothaas

Citaat van: tito op 12 juni 2010, 00:30:47
Om een paar voorbeelden te noemen van "campy" classics:

Je voorbeelden zijn wel op dvd uitgebracht.

Klik.

Klik.

Klik.

Wel `n beetje bij de tijd blijven hoor.  :D

Je citeert me half. De zoveelste oorzaak van miscommunicatie op dit forum. Ik zei "in NEDERLAND" uitgebracht!!!!!

tito

Citaat van: sloothaas op 12 juni 2010, 00:48:54Je citeert me half.

Yep.
Dat was met opzet.  ;)
Nederland is nauwelijks 2 voetbalvelden groot en heeft  `n hoop buitenland.
Als je gaat zitten wachten totdat je filmpjes eindelijk bij de plaatselijke kruidvaddrogist te koop zijn, wordt `t niks.
Tegen die tijd zit de rest van de wereld al lang de gewone + de director-uitvoering op de 5e versie van de Ipad te bekijken.  :D

marvin

sloothaas

Citaat van: tito op 12 juni 2010, 01:07:09
Citaat van: sloothaas op 12 juni 2010, 00:48:54Je citeert me half.

Yep.
Dat was met opzet.  ;)
Nederland is nauwelijks 2 voetbalvelden groot en heeft  `n hoop buitenland.
Als je gaat zitten wachten totdat je filmpjes eindelijk bij de plaatselijke kruidvaddrogist te koop zijn, wordt `t niks.
Tegen die tijd zit de rest van de wereld al lang de gewone + de director-uitvoering op de 5e versie van de Ipad te bekijken.  :D

Ik en zeker mijn vrouw hebben een gehoorprobleem en een versie met NEDERLANDSE ondertiteling is zeker een voorwaarde.

Integra

Daar heb je een punt inderdaad.

Al kijk ik zelf het liefst zonder ondertitels omdat ik me kapot erger aan foutieve vertalingen ;)