• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wie kan er al volledig zonder VHS?

Gestart door sloothaas, 11 juni 2010, 23:46:38

Vorige topic - Volgende topic

morph

Ik heb enkele banden met officieel uitgebrachte cartoons van Tex Avery die ik alleen op VHS bezit.
Een goede (ongecensureerde) versie is (nog) nooit op dvd verschenen, wereldwijd.
Dat is een van de redenen dat ik nog steeds een VHS-videorecorder heb.
Verder gebruik ik deze nog sporadisch om muziek op te nemen van tv of radio voordat ik de gewenste delen daarvan naar cd kopieer.
Overigens leek het apparaat gisteren de geest te hebben gegeven, dus "moet" ik misschien weer eens op zoek...

sloothaas

Gelukkig zijn ze nog te koop. Ik heb tevens nog een nieuwe in doos voor het geval dat..

deBuizert

Ik kan prima zonder VHS, wel heb ik een aantal banden overgezet op dvd via een dvd-harddiskrecorder, zonder tussenkomst van pc.
Nu zijn die banden in geen jaren meer bekeken en blijkt toch wel dat ze niet het eeuwige leven hebben ;)

Misschien ook een idee om ze over te zetten op dvd of hard-disk.
"wat nu?"

sloothaas

Waarvan allerminst zeker is of die het eeuwige leven hebben.

deBuizert

Goed punt! En als de kwaliteit al beroerd is van de videoband dan wordt het er ook niet beter van als je ze overneemt op dvd.

Maar zo kun je de komende tijd iig wel nog genieten van de videoband(dvd), bovendien neemt een dvd aanzienlijk minder ruimte in beslag, wat voor sommige mensen een prettige bijkomstigheid is.
"wat nu?"

Integra

Citaat van: sloothaas op 12 juni 2010, 10:45:19
Waarvan allerminst zeker is of die het eeuwige leven hebben.

Met enige regelmaat een kopie maken van de DVD ;)
Dat gaat nog makkelijker dan de tape overzetten ;)

(ik weet het, ik doe et ook niet ;)

Niemand

enige reden dat ik nog zo'n pokke video heb is dat ik nog een of twee banden moet overzetten op dvd daarna krijgt die echt een gooi .
Ik gebruik die dingen toch al nooit ook vroeger nauwelijks  ;)
Ik heb een dvd recorder het enige wat ik er mee gedaan heb is een maal een opname van sail gemaakt , dat is jaren terug al en ik moet er nog steeds naar kijken  ;D ;D
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Integra

Nou, zal ik dan maar van de gelegenheid gebruik maken een aanbod te doen voor het overzetten van videobanden naar DVD?

DVD kan indien gewenst uitgevoerd worden met een menu en/of hoofdstukken.

Gebruikte video spelers beschikken over een TBC. Hierdoor kunnen veel dropouts gecorrigeerd worden ;)

Niet alleen VHS.....

VHS (C)
SVHS (C)
MII
V2000/VCC (stereo)
Video 8
Video Hi8
Umatic
Umatic H
Umatic SP
Betamax (ook hifi stereo)
S-Betamax
Betacam
Betacam SP
VT (Akai)
Mini DV

En Laserdisc.

Zo, genoeg reclame, ik ben geen bedrijf, puur hobby.

marvin

Citaat van: Niemand op 12 juni 2010, 14:33:37
een opname van sail gemaakt , dat is jaren terug al en ik moet er nog steeds naar kijken  ;D ;D

Nou gooi maar weg, Sail-2010 ligt voor de deur. (Letterlijk, als je sluiswachter in IJmuiden bent). ;D

KT88

- Audiodidact -

Niemand

Citaat van: marvin op 12 juni 2010, 15:13:46
Citaat van: Niemand op 12 juni 2010, 14:33:37
een opname van sail gemaakt , dat is jaren terug al en ik moet er nog steeds naar kijken  ;D ;D

Nou gooi maar weg, Sail-2010 ligt voor de deur. (Letterlijk, als je sluiswachter in IJmuiden bent). ;D
nee hoor heb toen wel rechtstreeks gekeken en dus bewaar ik die opname toch voor evt nog eens te kijken misschien doe ik wel inspiratie op om zelf eens wat te bouwen  ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

marvin

Dat varende Heineken-vaatje zeker.....  ;D

Celica TA40

Ik heb sinds anderhalf jaar een z.g.a.n. JVC HR-V610 videorecorder. Mia had die nieuw gekocht toen haar Akai het na jaren begaf. De JVC vervangt mijn Sharp die problemen begon te geven.
Ik gebruik de JVC wekelijks om een filmpje of zo op te nemen, en ik heb nog een 50+ videobanden met films in de kast staan ;)
DVD kijk ik maar af en toe, en Blu-Ray heb ik niet eens.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

sloothaas

BR begin ik ook nog niet aan. Om Rambo nu weer te vervangen voor 20 euro lijkt me waanzin. Op DVD krijg je die gratis bij de shampoo van de Trekpleister L*l uit Steenwijk. En vooral bij die film geldt: Hoe beter de beeldkwaliteit hoe slechter de film blijkt te zijn. ;D

Bodemjager

ffffff, zo even de laag stof van dit topic afgeblazen, net zoals er op vele vhs recorders stof zal liggen  ;D.

Ik heb 2 behoorlijk goede VHS recorders (1 moet ik de koppen nog eens van schoonmaken).
Af en toe draai ik nog wel een VHS band.

Bij de kringloop hier kost een vhs band 10 cent, dus dan is het wel leuk om een filmpje te kopen en die te kijken i.p.v. een dvd te kopen van deze film.

Bovendien kan je sommige films idd niet vinden op dvd, of je moet ze uit de VS laten komen, en dan staan er weer geen ondertiteling op.