• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Wie kan er al volledig zonder VHS?

Gestart door sloothaas, 11 juni 2010, 23:46:38

Vorige topic - Volgende topic

Sterremuur

Hier staan een (analoge)  HD-recorder en een VHS-videorecorder naast elkaar.
Ik neem normaalgesproken met de HD-recorder op, maar onlangs moest ik twee programma's tegelijk opnemen, en dat heb ik dus tevens met de VHS-recorder gedaan.
Daarnaast heb ik nog een handvol tapes met video's van vroeger, die ik nog eens moet digitaliseren.
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

Benco

mij Nordmende v1301 hifi stereo vhs recorder is een jaar en  een paar maanden geleden overleden ( wsl een module stuk die toch een 100€) zou kosten) heb toen besloten alles van vhs weg te doen , heb toen mijn gehele vhs colectie  te koop aangeboden voor nog geen 10ct per film , bijna allemaal originele gekochte topfilms , en weet je wet , ik raakte ze niet eens kwijt aan die prijs , heb dan de hele mik mak  aan 10€ ( voor 150 orig topfilms + een 40 taal  zelf opgenomen  maxell black (vrij dure tapes) vhs casettes  weg gedaan ,  , het enige wat ik positief ervaar aan die verkoop is dat het een berg plaats geeft , maar jammer genoeg zaten er een paar erg leuke films tussen die ik mis , die nooit op DVD heruitgegeven werden en die ik nergens te downloaden vind , jammer ...
Maar vhs is hier gewoon het huis uit en komt er niet meer in

Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Tom!

Ik heb nog drie prima VHS-decks staan, eentje houdt de tijd niet meer bij maar speelt nog perfect af. Alledrie stereo en geen goedkope apparaten. Mogen van mij voorlopig blijven staan en worden nog steeds gebruikt voor een incidentele opname (als ik geen zin heb om meteen te kijken). DVDs heb ik ook maar al een jaar niets aangeschaft, ook niet zoveel meer op de verlanglijst staan.
Ik heb een goedkope BR-speler van de Kruidvat, die speelt mijn drie BR-films af maar aan de hoge resolutie heb je niet veel als het op een CRT moet. Flatscreen komt er voorlopig niet, geen prioriteit en de CRTs spelen nog prima.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

sloothaas

Films op VHS willen ze zelfs gratis niet bij de Kringloop innemen. Niks meer waard dus. Maar ik heb er nog een paar die ik wil kunnen afspelen en hou dus een VHS-recorder achter de hand en heb zelfs nog een reserve. Opnemen doe ik er niet mee want ik heb geen TV-ontvangst.

minplus

Een tijd terug een verhuisdoos vol banden weggegeven. Heb er nog zo'n 80 staan naast 60 DVD's en 1 (3D) Blue Ray.
Gebruik de S-VHS recorder nog af en toe voor de speciale dingen en als hij kapot gaat haal ik vermoedelijk voor 10 euro weer een topmodel bij de kringloop (is even wachten en opletten). Zolang overzetten verlies oplevert en de topspelers van de kringloop een mooi beeld op een 40 inch LCD/plasma leveren blijf ik 'm gebruiken.

Waar vind ik anders bv. de schitterende opname van een uitzending uit de jaren 80/90 van de VPRO over de reconstructie van het waanzinnig goede ballet bij Le Sacre du Printemps (Strawinsky) van het genie Nijinski met de uitvoering erbij (bij de 1e uitvoering in 1913 (!) ging het publiek met elkaar op de vuist http://nl.wikipedia.org/wiki/Le_Sacre_du_Printemps).
Ik viel te laat in de uitzending en zat in m'n stoel vastgenageld te kijken, niet in staat de zaak te onderbreken om de recorder in te stellen om alles op te gaan nemen. Heeft me jaren gekost om een groot deel van die uitzending op video te pakken te krijgen (mis het sublieme stuk solo-ballet uit die uitzending van "De Vuurvogel" helaas nog altijd.....).
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Paul Demo

Heb nooit VHS gehad en kan dus nog steeds zonder.
zonder vliezen het gehoor herontdekt

BunnY

We'll see about that !!

Koen K

VHS? Wat is dat?

::)

Citaat van: Koen K op 12 juni 2010, 00:19:16
Al?

Ja, de afgelopen 5 à 10 jaar heb ik me zonder VHS vrij goed gered  :laugh:

Oh ja...  ;D

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

Rood

sloothaas

De s en de t zitten vrij ver uit elkaar op het toetsenbord, ergo: U bent Duitser van geboorte?

ArjanR1

VHS,

Daar heb ik als klein kind een slechte ervaring mee gehad  :'(

Ik had erg veel geld gespaard toen ik een jaartje of 6 was, was ongeveer in 1985.
Ik gok dat het wel minimaal FL10,- was, en aangezien ik daar zo ontzettend lang voor
heb moeten sparen, wist ik zeker dat ik daar een lege VHS videoband voor moest kunnen
kopen.

Ik ging naar de witgoed handel, Piest in Enschede. (zit er nog steeds trouwens)
Volgens mij was mijn broer met mij mee, en ik zei tegen de beste meneer achter de
toonbank, ik wil graag een VHS om He-Man op te kunnen nemen.

De beste man pakte een mooie Maxell van de plank en zei de woorden: dat is dan veertig gulden.

Hier heb ik mijn eerste trauma opgelopen  ;D
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Audio Analogue AAdac - Auralic Aries G2.2

minplus

Gauw naar de kringloop en voor 11 euro een perfect werkende VHS-recorder met 10 banden ophalen en je bent totaal van je jeugd-frustraties af. ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

a.b.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

Rood

Citaat van: sloothaas op 17 oktober 2011, 18:27:56
De s en de t zitten vrij ver uit elkaar op het toetsenbord, ergo: U bent Duitser van geboorte?

Nee gelukkig niet .
Sommigen zien overal muziek in ...
Scorpions tour '40 - '45 ?

Alleen op Video 2000

sloothaas

Citaat van: Rood op 17 oktober 2011, 22:16:30
Citaat van: sloothaas op 17 oktober 2011, 18:27:56

Nee gelukkig niet .
Sommigen zien overal muziek in ...
Scorpions tour '40 - '45 ?

Alleen op Video 2000

Ik ben Fries gelukkig en video 2000 is een topic apart  ;D