• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Blade Runner 5 DVD tientje bij Blokker

Gestart door sloothaas, 26 juni 2010, 18:13:31

Vorige topic - Volgende topic

sloothaas

Wellicht een tip voor de liefhebbers die hem nog niet hebben. Deze geweldige box met 5 verschillende versies van Rutger Hauer's beste rol in zijn carriere. Vanaf vandaag voor een tientje bij Blokker. Doe er uw voordeel mee. Niets te danken voor de tip voordat er weer allerlei niet geïnteresseerden gal gaan spuwen. Deze tip is dus alleen voor de liefhebbers dus trollerij graag elders if you please.

vinyl

Sansui B/C 2102 - Sansui AU-D9 - Sony TA-4650 V-fet - Marantz CD67 -  Thorens TD160B SME III - Thorens TD160 mk1 - Dynaudio Concert Zebrano - Goodmans Achromat 100 - Jamo X3M 10 - Magnepan MG12, en nog meer audio meuk

sloothaas

Ik ook. Ik begin vanavond maar eens met de Final Cut uit 2007.

Rood

Ik moet bekennen dat ik m nog nooit gezien heb ...
Misschien tijd om de 5dvd box een keer te scoren . Zker voor al die verschillende versies .
Bedankt voor de tip Sloothaas .
Misschien handig om een DVD aanbiedingen topic te openen ? Was pas bij de Action weer prijs met toptitels voor 2 euro 98 .

tito

Citaat van: Rood op 26 juni 2010, 19:27:45Was pas bij de Action weer prijs met toptitels voor 2 euro 98 .

Zoals?  ;D

Rood

peterrr

Als je het budget kan rekken, zou ik voor Bladerunner de Blu-ray versie ( ongeveer E12,- op het www).

Het beeld is zo vele malen beter, dan deze dvd versie ( ik heb ze beide n.l.).
Het verschil is zo enorm dat hij als Blu-ray referentie wordt beschouwd voor "remasterd" film s e.d.

grt Peter

Blijft een wereld film..
Primaluna Dialogue Two, SF Concertino Domus, Rel T2, MF -Vdac, MF X-can v3, AKG 701   Cambridge Audio NP 30

sloothaas

Ik heb geen BR, en dit is voor een tientje wel een heel mooie set tjokvol extra's.

morph

Nu het hier toch over deze film gaat is het misschien aardig om een opvallende overeenkomst onder de aandacht te brengen tussen de soundtrack van Vangelis:

Blade Runner, the original soundtrack - Vangelis
(soundtrack is uit 1982, eerste uitgave op cd in 1994)

en dit album:

Tonto's Expanding Head Band - Zero Time
(1971, heruitgave 1975)

De overeenkomst met de muziek van de film is opvallend.

sloothaas

morph

Ik ben geen jurist dus of het plagiaat is kan ik niet zeggen, maar dat er bij een vergelijk blijkt dat er rijkelijk geciteerd is uit het eerste nummer van kant twee, "Aurora", voor de track "Main Titles" (dat op de cd dialoog uit de film bevat) valt volgens mij niet te ontkennen.
Zelfs het dreunende geluid van de schoorsteenuitstoten in het filmbeeld tijdens de main titles komen uit dat nummer "Aurora"...

sloothaas

Tssssss. Zo doet de soundtrack van Alien me ook sterk denken aan Tangerine Dream, sommige stukken lijken idd zo overgenomen.

morph

Sprak vanmiddag 'n vriendin die deze box gekocht had.
Klopt het dat deze niet in een blik zit?

(Anders zal ik haar aanraden even terug te gaan.)

sloothaas

Citaat van: morph op  2 augustus 2010, 15:48:18
Sprak vanmiddag 'n vriendin die deze box gekocht had.
Klopt het dat deze niet in een blik zit?

(Anders zal ik haar aanraden even terug te gaan.)

Nee, hij zit niet in een blik. Dat is wel vreemd overigens bij Blokker, ze verkopen namelijk ook blikopeners.

sloothaas

2 augustus 2010, 19:17:42 #14 Laatste wijziging: 2 augustus 2010, 19:30:08 door sloothaas
Overigens schijnt die wel te bestaan, dan zit deze kartonnen box in een soort koekblik. De dvd's zijn hetzelfde maar misschien zitten er wat extra foto's bij. Die van Blokker is de zgn. Cardboard edition.