• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Marktplaats en e-bay koopjes

Gestart door Space, 22 augustus 2010, 01:14:59

Vorige topic - Volgende topic

Space

Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Nicolas

Ik vraag me af of het op de elektriciteitsrekening na merkbaar (beter) zou zijn in mijn setup, dus bv de accuphase enkel op het hoog en twee zo'n lorren op het laag. Passief biampen dus.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Space

Citaat van: Nicolas op 22 augustus 2010, 11:47:16
Ik vraag me af of het op de elektriciteitsrekening na merkbaar (beter) zou zijn in mijn setup, dus bv de accuphase enkel op het hoog en twee zo'n lorren op het laag. Passief biampen dus.

Tja, gezien de leeftijd denk ik niet dat je daar veel mee op gaat schieten.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Arden

Citaat van: Nicolas op 22 augustus 2010, 11:47:16
Ik vraag me af of het op de elektriciteitsrekening na merkbaar (beter) zou zijn in mijn setup, dus bv de accuphase enkel op het hoog en twee zo'n lorren op het laag. Passief biampen dus.

Ga nie werke nie! Fasedraaingen etc, crossoverpunt bij jou zit op 900 Hz. Als je zo graag wil bi-ampen, zoek er dan eenzelfde Accuphase bij. En daarbij, jouw speakers zijn officieel maar belastbaar tot 85 watt! Meer kan geen kwaad, maar je hebt natuurlijk ook overkill (450 watt op de woofer en dan 100 watt (?) op de tweeter)...
Let op! Zakelijke deelnemer...

Nicolas

Ik weet dat de speakers inderdaad "maar" 85 watt belastbaar zijn, tenminste ik concludeer hieruit dat ze met papieren spoelkern gereconed zijn? Want dat was het beperkende element qua belasting. Andere spoelkern, en je kon er lange tijd véééél meer in kwijt. Niet relevant, zelfs 10% van 85 watt hebben ze hier nog niet gekregen. :)

(passief) biampen zou hier danook niet gaan om het vermogen, maar om de geluidskwaliteit. Maar goed, dan is dit dus geen goede optie begrijp ik. Fasefouten in een set met Accuphase, dakanie!  ;D In hoeverre ik een verbetering in geluidskwaliteit zou hebben door twee P-11 versterkers in passief biamp te gebruiken weet ik niet, maar ik heb een sterk vermoeden dat het de zware investering niet helemaal waard zou zijn...Wel leuk voor de oogjes, maar dan koop ik voor dat geld beter de bijpassende tuner en CD speler...
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

maarten77

Citaat van: Nicolas op 22 augustus 2010, 11:47:16
Ik vraag me af of het op de elektriciteitsrekening na merkbaar (beter) zou zijn in mijn setup, dus bv de accuphase enkel op het hoog en twee zo'n lorren op het laag. Passief biampen dus.

Ik heb mijn M-480 zaterdag verkocht. Het geluid is nogal iel en weinig laag van de M-480.
De M-480 is ook een PA versterker van de pro afdeling bij Audiolab. Ze worden veel gebruikt in de bios waarin Audiolab/ Wolf groep het geluid heeft gedaan in o.a. Hoog Catharijne. En energie vreet ie. Als m'n pc aan stond en ik zette de audiolab aan kon ik direct naar de meterkast....  :P
Accuphase E-306, Audiolab Kalimba, Audiolab Compact, Denon DCD-1650, Pol Audio-Jaap de Jong bekabeling,  Scan-Speak Ultimo, Scan-Speak Vertigo in aanbouw ( http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=12586 ).

Nicolas

Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Satch

Geen koopje, tenminste, naar mijn smaak, maar wel een fraai bakkie. Het is geloof ik de eerste keer dat ik er een te koop zie, afgezien van degene die ik heb gekocht. Maar die was wel meer dan 300 euro goedkoper...

maarten77

Dat is idd heel mooi maar 2dehands wel heel zeldzaam wat veel zegt over de kwaliteit.
Accuphase E-306, Audiolab Kalimba, Audiolab Compact, Denon DCD-1650, Pol Audio-Jaap de Jong bekabeling,  Scan-Speak Ultimo, Scan-Speak Vertigo in aanbouw ( http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=12586 ).

johnhifi

Citaat van: maarten77 op 16 september 2010, 11:24:23
Dat is idd heel mooi maar 2dehands wel heel zeldzaam wat veel zegt over de kwaliteit.

Wat zegt dat dan over de kwaliteit?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Cyrus

Citaat van: johnhifi op 17 september 2010, 08:58:53
Citaat van: maarten77 op 16 september 2010, 11:24:23
Dat is idd heel mooi maar 2dehands wel heel zeldzaam wat veel zegt over de kwaliteit.

Wat zegt dat dan over de kwaliteit?

Uiterst belabberd: weggooiversterkers  ;D
Groet,
Edwin

Algemene aanvaarding van een idee is geen bewijs voor de waarheid ervan.

Satch

Citaat van: Cyrus op 17 september 2010, 09:40:38
Uiterst belabberd: weggooiversterkers  ;D

Best zwaar, om te gooien. Er zitten gelukkig wel stevige handvatten aan...

Cyrus

Dat maakt het gooien wel makkelijker  ;D

Nu serieus: Threshold is érg mooi spul. De meesten die éénmaal zo'n Threshold hebben, doen 'm nooit meer weg. En dat zegt wel wat over de kwaliteit, lijkt mij.
Groet,
Edwin

Algemene aanvaarding van een idee is geen bewijs voor de waarheid ervan.

Satch

Klopt, het is in mijn set een van de apparaten waarvan ik het idee heb dat er weinig meer aan te verbeteren is. In dat opzicht is de vraagprijs van 1300 euro misschien niet eens zo hoog, aan de andere kant kun je voor dat geld ook een mooie Krell, Mark Levinson of andere fraaie versterkers krijgen.