• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Show hier je laatste stereo-aanwinst!

Gestart door johnhifi, 4 december 2010, 17:03:14

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Citaat van: Niemand op 21 januari 2021, 21:54:10
Citaat van: minplus op 21 januari 2021, 18:09:01Gaan we 100% zeker doen. :)
Moet hem nog aansluiten want ik had wat dringende klussen in het kader van verbouwingen, maar ik gok op overmorgen als alles meezit. Laat weten hoe hij het doet in de vergelijking.
graag evt pm mag ook

Ik meld de bevindingen zeker hier algemeen.
Probleem is dat de CD 104 op de Mc 6800 met de JBL 250TI zit, net als de Naim CD5. Dus je zou zeggen, de plugjes uit de Naim en in de 204 en die aan het lichtnet en vergelijken maar. Maar de zooi is ingebouwd (en je wilt niet weten hoe complex met kabels achter planken en langs een radiator) en de Naim heeft een volkomen maffe plug. Wordt dus een klus van uren... :(
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

21 januari 2021, 23:13:34 #14731 Laatste wijziging: 5 maart 2021, 12:25:09 door Niemand
Snap het heb hier alle 3 de sets eergisteren, gisteren en vandaag opnieuw opgesteld en van de hoofdset alles weg gehaald de kastindeling veranderd (plank  weggehaald) voor de komst van de cd204THVW en de later te verwachten Chaos3 ,die meer ruimte nodig heeft ivm omvang en warmte,
dan de Chaos Bocama .
Nu kan ik zonder veel moeite die 2 apparaten wisselen .
Daarna krijgt de Chaos Bocama een mooi plekje in set 2 of 3


Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Heintje

... een Naim CD5 heb ik hier ook nog staan, prima spelert! ...  8)

minplus

Ik zal dit op 2 plekken melden.
Een paar late avonden de 104 en 204 langdurig vergeleken met veelvuldig ABX-en.
Late avonden want het was op een van de huiskamersets, de Mac 6800 op de JBL's 250TI met 2 identieke ingangen en ik kan het geswap op laag tot buitengewoon stevig niveau vrouwlief niet aandoen.
Gebruikte CD's, de enige muziekjes waar ik volledig identieke van heb:
Vaya con Dios - Time Flies
Mika - Life in Cartoon Motion
Cranberries - No need to argue

Wat zijn de verschillen die ik waarnam na uren luisteren?
Wel, ze zijn voor mij klein. De 104 is extreem goed maar de 204 was soms net iets beter.
Voor mij dan. En blind AB zou ik het moeilijk hebben.
Vooral bij Vaya con Dios en Mika merkte ik dat het beeld soms iets opener was, iets helderder maar tegelijk iets voller in het laag en in het midhoog iets verfijnder waardoor het beeld iets ruimtelijker werd in de zin dat je onderdelen net iets beter afzonderlijk waarnam, maar het verschil was erg klein.
Voornamelijk als de zaak los barstte, eigenlijk niet als er 2 of 3 instrumenten tegelijk klonken met zang, dan was de 104 voor mij absoluut niet minder.
Al met al blij met de 204. Ik ga hem een van de komende dagen inbouwen in plaats van de 104. Gaat een zware klus worden met de Mac want die moet er even helemaal uit.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

superge

Een UMIK-1 USB meetmicrofoon zodat ik met REW kan gaan spelen. Je moet toch wat met al dat thuiszitten en het is leuker en nuttiger dan Marktplaats verkopers lastigvallen over hun verkoopprijzen.

Duclaasie

Om de naald goed te kunnen reinigen de Audio Technica AT-617a naaldreiniger besteld. Even de naald er op laten zakken, dit 2-3 keer herhalen en klaar.






Heintje

Citaat van: Duclaasie op 27 januari 2021, 12:46:38Om de naald goed te kunnen reinigen de Audio Technica AT-617a naaldreiniger besteld. Even de naald er op laten zakken, dit 2-3 keer herhalen en klaar.




... het lijkt hier net of de naaldreiniger nog in het doosje zit, dan helpt het niet ...  ;D

Jeronimo


Jeronimo

Verjaardagscadeau van mij en mijn zus voor mijn vader, die zijn koptelefoon tot ieders, maar voornamelijk zijn eigen ongenoegen, te veel laat slingeren. Even getest hier bij mij.



 

Tom!

Vroeger hadden we daar zo'n glazen kop voor.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Niemand

Citaat van: Tom! op  1 februari 2021, 21:53:33Vroeger hadden we daar zo'n glazen kop voor.
ik heb daar een soort etalagekop voor ,van ws kunststof met linnen er overheen.
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

morph

Citaat van: Tom! op  1 februari 2021, 21:53:33Vroeger hadden we daar zo'n glazen kop voor.
Die heb ik verleden jaar weer uit een bijna vergeten doos tevoorschijn weten te vissen toen ik een praktische oplossing zocht om mijn headset voor thuiswerken redelijk binnen handbereik te hebben. Geen idee hoe oud die precies is, maar denk jaren zeventig.
M'n audio-koptelefoon heeft een houder waar die in kan staan.

Tom!

Die van ons vroeger dateerde inderdaad uit de jaren '70. Jammer dat-ie weg is, ik zou 'm best bij de set willen.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Jeronimo

Maar waren/zijn jullie koppen dan ook zo hol?  ;)  Aan de achterkant van deze zit een opening waarin je batterijen kan opbergen of snoer opgerold bewaren.

Die koppen van jullie ken ik wel, ik vind ze alleen wat griezelig.

morph

Citaat van: Jeronimo op  2 februari 2021, 15:23:07Die koppen van jullie ken ik wel, ik vind ze alleen wat griezelig.
DanQ...