• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Show hier je laatste stereo-aanwinst!

Gestart door johnhifi, 4 december 2010, 17:03:14

Vorige topic - Volgende topic

roelroy

Bij mij is de akoestiek op zolder best oke, maar plaatsing speakers & luisterplaats maken erg veel uit. In de woonkamer krijg ik het makkelijker naar mijn zin. Met name het laag is op zolder lastig goed te krijgen.

Rubble

Grappig, het laag is bij mij juist geen enkel probleem opnde zolder. Complex geheel dat akoestiek verhaal. :D
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Heintje

Een USB audio-in module voor mijn TDAI2170:  ;D


chansig

Citaat van: Rubble op  6 augustus 2020, 19:27:35Grappig, het laag is bij mij juist geen enkel probleem opnde zolder. Complex geheel dat akoestiek verhaal. :D



Hier ook wel aardig gelukt...

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Tdo

'Jongens waren we - maar aardige jongens'

chansig

Inmiddels wel..paar jaar terug een Umik voor mijn verjaardag gekregen omdat men het zat was om iedere keer mij te moeten helpen.. ;D

REW is gratis. Mooie is dat REW en Dutch & Dutch sinds kort samen gaan. Wat inhoudt dat de gegevens van de speakers ingevoerd zijn in REW en deze gegevens gebruikt worden met een meting die je in de kamer doet. Dus mic inprikken op laptop met REW. Meten, filters laten berekenen en uploaden. Klaar.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Tdo

7 augustus 2020, 14:59:28 #14481 Laatste wijziging: 7 augustus 2020, 15:03:22 door Tdo
Tja, das ook een route naar ‘t audionirvana   ;D

Voor mij meer nieuwsgierigheid wat de karakteristieken van m’n kamer zou zijn. Verder eigenlijk wel klaar hier en rust in de kont - al is ‘t altijd leuk wanneer zich iets aandient, ‘t blijft een leuke hobby.
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

Heintje

Citaat van: Heintje op  7 augustus 2020, 00:22:45Een USB audio-in module voor mijn TDAI2170:  ;D



Update:
Ik had altijd gehoord dat zo'n ingangsmodule een stuk beter zou klinken dan Toslink/Coaciaal digitaal in.
Ik nam dat eigenlijk met een korreltje zout omdat de optionele modules (USB-in en HDMI-in) vrij duur zijn.
En ik heb een streamer (Node2) waar ik tevreden over ben, maar zonder USB-audio out.

Ik heb dus mijn Windows 10 laptop voorzien van OSIO drivers, waardoor die ook USB-out kan voor audio en heb daarop mijn Tidal abonnement gezet.
Ik ben eigenlijk heel verbaasd wat dat voor (verrassend) ánder geluid oplevert ten opzichte van alle andere ingangen, vanuit de Node2.
Dus ik luister nog even verder naar dit experiment voordat ik mijn definitieve mening vorm.

Maar het is wel een mooie optie met een verrassend goed geluid!

chansig

Citaat van: Tdo op  7 augustus 2020, 14:59:28Tja, das ook een route naar ‘t audionirvana   ;D

Voor mij meer nieuwsgierigheid wat de karakteristieken van m’n kamer zou zijn. Verder eigenlijk wel klaar hier en rust in de kont - al is ‘t altijd leuk wanneer zich iets aandient, ‘t blijft een leuke hobby.

Zou jouw set/mijn set dan wel weer eens willen vergelijken. Jammer dat dit niet zomaar kan. Moet zeggen dat ik het kan waarderen (en hoe blij moet je daarmee zijn..:) ) dat je met akoestiek bezig bent. Ik zou als volgende stap...vloer en plafond aanpakken. GA je het meeste mee winnen.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Tdo

Citaat van: chansig op  7 augustus 2020, 17:16:27Moet zeggen dat ik het kan waarderen (en hoe blij moet je daarmee zijn..:) ) dat je met akoestiek bezig bent.

Nou ja, het was natuurlijk allemaal begonnen om jouw goedkeuring dus hieperdepiep!  ;D

Wellicht komt het plafond ook nog aan de beurt, heb inmiddels behoorlijke stappen gemaakt..

Mocht je es in de buurt van mijn dorp komen ben je natuurlijk welkom.

'Jongens waren we - maar aardige jongens'

chansig

Vloer/plafond erg belangrijk. Het is jammer dat het noorden geen grote aantrekkingskracht op me heeft. Gek is dat...naar het zuiden rijden vind ik minder "ingewikkeld" dan naar het noorden. Gek..maar wie weet. Zeg nooit nooit.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Rubble

8 augustus 2020, 17:04:51 #14486 Laatste wijziging: 8 augustus 2020, 17:39:34 door Rubble
Daaristiedan, in het echt. Mijn witte mat bleek toch meer gebroken wit dus de aloude cork-it mag weer opdraven. Samen met de witte headshell wel een mooie combi vind ik.





De oude versie heb ik vandaag ontmanteld voor een frisse kleur, fluor groen. Die staat te drogen as we speak, Dit is een ouwetje van een jaar of 15 en de pitchfader niet helemaal fris meer, maar met de Quartz  knop ingedrukt draait ie nog perfect. En de Bastaard Toshiba toonarm moet ik nog even behandelen met siliconenpasta, de armlift dan. Die klapt nu nogal hard naar beneden.

"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

groovy.

In to each life some rain must fall.

Rubble

Thanks. Nieuw ja, dan is het al gauw mooi. Ik ging voor wit, dát is gelukt :D
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

minplus

Citaat van: groovy. op  8 augustus 2020, 17:50:06Ziet er gelikt uit die witte.

x2
Startrack-platenspeler. Als ie het nu ook erg goed doet en erg lang volhoudt...
Past alleen geen cleaner op... :(  ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right