• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Show hier je laatste stereo-aanwinst!

Gestart door johnhifi, 4 december 2010, 17:03:14

Vorige topic - Volgende topic

Jeronimo

Citaat van: groovy. op 11 januari 2021, 14:27:51Leuk,daar heb je een mooie speler aan als hij klaar is.
Het plasticbakje werd ook wel een championbakje genoemd.
Mooie plint en voetjes eronder en draaien maar.
Veel plezier ermee.
Champignonbakje. Ik heb lang gezocht naar een passende beschrijving maar niet gevonden. Dit is een treffende! LOL

Jeronimo

Citaat van: Sytse Fliege op 11 januari 2021, 16:44:30Deze Jobo's zijn er inderdaad om bekend.
Of berucht natuurlijk...
 ;D
Toen ik de binnenkant bekeek, vroeg ik mij wel eerlijk af wat nu de functionele waarde van de Acoustical was. Ik zag alleen een motor (weliswaar een flinke) en brackets met een behuizing (ook een flinke) voor de verlichting (geen klein lampje ofzo). En draadjes van de SME arm. Het elektriciteitssnoer was aan een van de brackets gezekerd, vandaar dat we dachten dat er iemand in had gezeten, die wel wist wat die daar deed. Vandaar dat ik aan jou dacht. ;) Als er niet was geknutseld met die kap, dan was dit een buitengewoon exemplaar geweest. Maar dat maakte voor het enthousiasme van de dokter niets uit, meende ik op te merken.

minplus

Dacht dat die bakjes eerder vrij algemeen voorkwamen. Het frame leverde de stabiliteit en het bakje zorgde ervoor dat het daarbinnen niet een groot spinneweb werd om maar iets te noemen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Jeronimo

Frame. Haha. De plint zag er wel goed uit, maar er zaten aan de binnenzijde daarvan gewoon wat houten blokjes gelijmd, die de basis zijn van de voetjes (rubberen knop op een bout die in zo'n voetje is geschroefd). Dat is alles. Het frame is dan eigenlijk alleen maar de plint in combinatie met de bovenkant? Ik zal wat foto's vragen van het binnenwerk. Post ik t.z.t., volgens mij ga je je verbazen.

groovy.

Klopt die boutjes zaten in 2 veren met een daartussen een ring,zo was de dt verend opgehangen.
De vroege waren uitgevoerd met het championbakje,later werd dat vervangen door een onderbouw van hout.
De latere uitvoeringen hadden ook een plateau van metaal,de vroege van pertinax die wilde naar verloop der tijd wel eens krom trekken.
In to each life some rain must fall.

Jeronimo

13 januari 2021, 19:37:54 #14705 Laatste wijziging: 13 januari 2021, 19:41:13 door Jeronimo
En zo ziet de binnenkant eruit:

     

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Sytse Fliege

Leuk om dat zo te zien, ik heb 't zelf nooit aangedurfd :)

Kroonsteentje ook goed te zien!
Ach, kikker toch op!

Jeronimo

Citaat van: Sytse Fliege op 13 januari 2021, 19:58:34Leuk om dat zo te zien, ik heb 't zelf nooit aangedurfd :)
Kroonsteentje ook goed te zien!
Ik stond ernaast toen hij de kap eraf haalde. De vier moeren waren er snel af, maar hij bleef op de vier steunpunten vastzitten. De rubberen knoppen zijn in de loop der tijd uitgezakt zodat ze op het eerste gezicht ook niet als moeren te beschouwen waren. Ik snap dat je dat iet aandurfde. ;) Ja dat kroonsteentje.  ;D

Jeronimo

Citaat van: minplus op 13 januari 2021, 19:57:44Niks mis mee, toch?
Maar zit zo weinig in, vergeleken met andere (weliswaar modernere) draaitafels die ik van binnen heb gezien. In vergelijking daarmee lijkt er het nodige te missen. Maar dat is natuurlijk hoe een ondeskundig iemand als ik ernaar kijkt. ::) Voor een apparaat uit de zestiger jaren ziet hetgene dat aanwezig is er volgens mij erg goed uit.

groovy.

Heel herkenbaar.
Weinig electronica,minder kans op defecten.
In to each life some rain must fall.

minplus

Helemaal mijn ervaring in de loop der jaren.
Had m'n oude Lenco L75 moeten handhaven, die deed het altijd.
De blitse Denon en Dual staan in de opslag en de Sony doet het af en toe.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

groovy.

Een verbouwde Lenco heb ik ook nog steeds,niet kapot te krijgen.
In to each life some rain must fall.

superge

Nogal op verschillende vlakken bezig geweest deze week:

Voor een vriend een gratis gekregen Philips 212 opgeknapt. Dat is qua electronica een behoorlijk complex apparaat vergeleken bij b.v. een Thorens. Na het vervangen van naald, snaar, signaalkabel, wat lampjes, een voedings elco en een doorgebrande weerstand (geen 300mA lampje monteren waar 100mA is voorgeschreven) en het nodige afstelwerk kan deze speler hopelijk weer wat jaartjes mee. Heerlijk om alles weer goed te zien werken, de electronische afslag m.b.v. een lichtgevoelige weerstand is een waar kunststukje.

Mijn Rotel voor-eind combi op zolder verkocht en vervangen door een tweedehands Lyngdorf TDAI-2170. Dat is leuk speelgoed zeg! Ik speel met KEF 103.2 speakers en een REL B2 subwoofer. Ik was altijd gewend om de sub high level aan te sluiten en te laten oppakken waar de fronts van nature afvallen, zoals REL dat 'voorschrijft'. Maar met de Lyngdorf sluit je de sub low level aan en kan je helemaal los gaan met filtering types en frequenties. En dan de RoomPerfect inregeling doen.

Heintje

Ik deel je mening over de TDAI-2170.
Maar het ware potentieel komt er pas uit als je die combineert met een SDA-2400: op papier lijkt dat niet zo, maar met de SDA-2400 "ga je twee stappen verder"! Wel alles even opnieuw inmeten!