• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Show hier je laatste stereo-aanwinst!

Gestart door johnhifi, 4 december 2010, 17:03:14

Vorige topic - Volgende topic

gslikker

Het lijkt, dat Akai toch wel favoriet is, hier.

Voor de kat is het ook mooi, is het een high-end krabpaal?

Sytze Fliege

Jazeker Gerard, high end mét ingebouwde sisaltrillingsresonatorabsorber! Diep doortekend hoog en snerpend schurend laag, zoals de kat het graag heeft.

En ja, wat vindt poes er van, desgevraagd. Vooralsnog weinig, ik heb althans nog geen klachten gehoord. Logisch ook, als ze veel liever de ooit peperdure Lloyd Loom mand aan gort krabt dan die waarschijnlijk ook niet al te goedkope krabpaal uit het stereomeubel (krijgertje, maar was vast niet goedkoop).

En verder ligt ze het liefst op de bank.

Akai, tsja, ook niet echt mijn ding, maar het baasje ervan is er erg aan gehecht om sentimentele redenen en ach, daarin kan ik me prima inleven, dus maar mijn hart over mijn hand gehaald. Maar ik zal blij zijn als 't weer weg is, want dan kan de kat gewoon weer bovenop het stereomeubel naar de bioscoop (lees naar buiten naar de vogeltjes en andere katten kijken).

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

minplus

Katten liggen het liefst op een harde versterker voor een raam.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Heintje

gslikker

17 november 2024, 09:17:44 #15319 Laatste wijziging: 17 november 2024, 09:37:40 door gslikker
hmm ik probeer hier een plaatje te zetten, maar misschien werkt dat alleen met een https site niet met http ?

Ik had een aanwinst van ca een jaar terug een Sugden A21 maar aan de kant gegooid, voorlopig teveel werk om daar iets met redelijke geluidskwaliteit van te maken, zit vol met geperste koolweerstandjes die met gebogen pootjes tegen een slechte kwaliteit print aanzitten. In een doos dus wachtend op een tijd dat ik me echt ga vervelen. Wat een prutsding is dat, 10x slechter dan vergelijkbare Rogers versterkertjes qua opbouw.

Inmiddels de hobby weer opgepakt.
Laatste aanwinst is een Hitachi IA1000, gekocht van een MP handelaar die er netjes had bijgezet dat hij ruiste.
Het is een mooi ding met nog draaischakelaars voor de toonregeling, zelfs een microfooningang, een MC ingang, en een mono uitgang die bijv voor een actieve subwoofer te gebruiken is.

Maar goed, laat het plaatje maar, inmiddels heb ik hem ontruist en het speelt goed.

Sytze Fliege

Zo kan 't ook;

Mooi ding trouwens, Hitachi en Mitsubishi, beiden relatief onbekend hier te lande, hebben best heel mooie apparaten gemaakt, zonde dat er niet wat meer van verkocht is destijds.

Ach, 🐸 toch op!

Sytze Fliege

Was dat zo'n Sugden A21 oermodel? Dat vind ik wel ontzettend leuke versterkers.

Waar ik pas later achterkwam is dat je die in A en AB uitvoering hebt. Ik heb zelf een A uitvoering, je kan er eieren op bakken. Ik heb hem gereviseerd (niet zo uitgebreid als jij meestal doet) en ik ben er heel blij mee, doe hem ook niet weg.

Ach, 🐸 toch op!

gslikker

17 november 2024, 12:29:47 #15322 Laatste wijziging: 17 november 2024, 12:33:20 door gslikker
ah bedankt ik doe mijn fotos meestal vanaf mijn eigen site maar dat lukte hier niet...Achter de versterker heb ik een wit plankje, dan zie je de rotzooi niet op de foto  :laugh:  Volgens de hifiengine site is hij (de Hitachi dus) uit 1971 dus dik 50 jaar

idd een oermodel Sugden, het zal veel moeite kosten om die weerstandjes eraf te halen zonder de printen te ruineren. Het ontwerp van die printjes is gezien de schots en scheef geplaatste onderdelen en de baantjes gemaakt met van die printsjabloontjes die je in het grijs verleden kon kopen, dus een soort hobbyproject dat in productie is genomen...
Ik heb dan ook geen idee of het ding goed kan klinken maar dat deed hij iig niet.

Sytze Fliege

Ik heb alleen de elco's vervangen (wel allemaal) en dat gaf een prima resultaat. Bij een eerdere revisie ook wat transistors ivm defect. Je zou eens kunnen beginnen met alleen de elco's, die oude Philps axialen zijn vaak bedroevend slecht.

Tuurlijk zal zo'n ding wel een vervormingsfactor hebben die verbleekt bij die van een moderne(re) versterker, maar ik vind het wel charmant, als ie een beetje "ouderwetsch" klinkt. Vond 't in ieder geval een prima ding, ook geschikt als een "daily driver".

Ach, 🐸 toch op!

Tom!

Een set DCM Timeframe TF250s.

(maar dan in zwart)

Nog geen idee hoe ze klinken, ik heb de komende dagen geen tijd om de kamer overhoop te halen om ze aan te sluiten. De reviews zijn positief.

Zien er niet helemaal top uit, de logo's ontbreken en het doek is hier en daar licht gehavend. Wel getest, alle units werken maar in die opstelling kon ik van de geluidskwaliteit niks maken en ik had haast.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

Schijnen erg leuke speakers te zijn. Ik ken ze nog niet.

Geen hond

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Tom!

Ze klinken lang niet verkeerd. Niet verbazingwekkend dat ze niet veel laag geven, dat is met een sub prima op te lossen. Wel een mooi gedetailleerd geluid. Fijne speakers voor een vrij kleine ruimte zoals mijn woonkamer, omdat ze ondiep zijn.
--- E. Schönberger

minplus

Tom!

Er staan nu geen speakers, drie jaar geleden zijn de tweeters van mijn B&Ws overleden en ik luisterde toch al meestal over de koptelefoon.
--- E. Schönberger