• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Advies gesloten koptelefoon

Gestart door Danvari, 14 januari 2011, 00:32:41

Vorige topic - Volgende topic

Danvari

14 januari 2011, 00:32:41 Laatste wijziging: 14 januari 2011, 00:38:36 door Danvari
Beste mede-audiofreaks,

Laat ik hier maar meteen aftrappen met het eerste bericht voor 2011 onder het kopje "koptelefoons"  ;)

Ik ben opzoek naar een gesloten koptelefoon aangezien mijn Philips SHP2000 een paar dagen geleden de geest heeft gegeven. (verrassend goed geluid voor €20,-)

Een aantal voorwaarden waaraan de nieuwkomer moet voldoen:

- Budget: 150 tot 200 euro. (Student  ;))
- Gesloten klankkast voor het openbaar vervoer.
- uiteraard goed geluid.
- Impendatie 32 Ohm (word aangesloten op een HTC Desire en versterkt door een Fiio E5 amp)

Ik ben al een paar dagen druk in de weer geweest met het zoeken van koptelefoons op zowel internet als in winkels maar heb nog geen besluit kunnen nemen.

Enig modellen die mijn interesse wekken:

- Beyerdynamic DT 660
- AKG 480 NC
- Sennheiser HD25-1 II
- BOSE AE2

Roept u maar!

HighFid3lity

Ik heb de Senn 25 kort gehoord en was wel OK.
Tip: is in de aanbieding bij Spanjaard Muziek in Alkmaar voor €99,-!!!

Je wilt zeker geen full size koptelefoon?
Indien wel: Shure SRH840

Ik gebruik zelf een Grado SR325is, een paar Senn's en de Shure.
De Shure gebruik ik de laatste tijd echter steeds meer. Klink subliem en dat voor €195,-!

En ik heb 'm volgens mij zelf nog voor minder aangeboden gezien.
Thomann.de voor €166,-

Succes met je keuze.
Sources: iTunes/SBS/CD
DAC/Transport: DacMagic/DCD-1560
Controller: iPad 16GB 3G
Amps: NAC122x/NAP150x/FlatCap2x
Speakers/Headphones: Ikon 6/SRH840
Snoeren: Atlas Opus Coax/Equator Superior RCA/Supra EFF/Qed XT-300/WireWorld Ultraviolet 5/2 USB

Danvari

Bedankt voor je reactie, ik zal even uitzoeken waar ik die Shure kan beluisteren.

Ook heb ik de AKG 480 NC beluisterd en ik moet zeggen dat de noise cancellation vrij goed werkt!