• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

spotify

Gestart door vinylroderik, 11 februari 2011, 15:56:48

Vorige topic - Volgende topic

Tirillo

Zit net voor het eerst naar Spotify te luisteren op mijn set. Ik heb de premium versie van Spotify als klant van KPN voor niks. Moet zeggen dat het nogal een verschil maakt naar welk album je luistert. Nightfly van Donald Fagen is inderdaad goed te pruimen, maar andere albums klinken dun, dof en onevenwichtig. Desondanks is het wel fun om zo te grasduinen door een wereld aan muziek.
"Searching for a ground with my good eye closed"

a.b.

ik heb het betaalde abonnement opgezegd

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

ebbo

Ik ben wel een muziekliefhebber maar niet echt een audiofiel en voor mij is Spotify echt een uitkomst. Sinds ik de premium versie gebruik (nu bijna een half jaar) download of koop ik nog maar zelden muziek.
Ik ben het wel eens met de eerder gemaakte opmerking dat de kwaliteit variabel lijkt te zijn. Zo hoor ik in de solo plaat van Glenn Mercer (Feelies) uit 1997 in alle nummers een heel vervelende hoge piep terwijl andere platen loepzuiver klinken.

a.b.

loepzuiver.. dat zal best, maar tis geen CD-kwaliteit en dat hoor ik wel.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

Tirillo

Citaat van: ebbo op 20 mei 2012, 20:21:45
[...] Sinds ik de premium versie gebruik (nu bijna een half jaar) download of koop ik nog maar zelden muziek. [...]

Ik geloof dat streaming de meeste potentie heeft in de toekomst. Waarom zou je inderdaad nog software kopen en/of thuis op een harde schijf opslaan als je het "instant" kunt luisteren? Moet de kwaliteit natuurlijk wel gelijkwaardig zijn aan CD. Laten we hopen dat dit slechts een kwestie van tijd is ...
"Searching for a ground with my good eye closed"

a.b.

ik heb spotify een email gestuurd dat ik drie keer zoveel per maand wil betalen voor CD-kwaliteit. geen reactie..

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

dcyel

Och het is overal hetzelfde liedje. Ook op Deezer zijn er grote kwaliteitsverschillen tussen de verschillende opnames en niet alleen dat.
Ook het geluidsniveau verschilt soms dramatisch.
Dual CS-5000, Jerry- Yamaha CX/MX-1000,CX-1000/M-85,Pioneer PD-50k, Sony TC-K808ES,Onkyo T-4030, Shiit Bifrost, Pioneer N-70A, Onkyo C-S5VL,B&W DM6 recap Jerry, Boston Acoustics M350

ebbo

Het is inderdaad geen cd of flac kwaliteit maar ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat Spotify, of een andere dienst, muziek in zo'n hoogwaardige kwaliteit kan leveren dat het verschil tussen een cd en streaming nihil zal zijn. Natuurlijk blijven er altijd mensen die de cd's daadwerkelijk willen bezitten en kunnen opzetten. Die mensen begrijp ik maar voor mij geld dat niet.

Ik heb bijvoorbeeld ook een e-reader en alhoewel sommige van mijn vrienden de voordelen daar van inzien zweren zij nog steeds bij de extra belevenis en het bezit van een 'echt' papieren boek hun biedt.

Maar Spotify heeft voor mij ook nog de voordelen dat het ontzettend makkelijk en leuk is muziek te delen en nieuwe muziek te ontdekken. Als laatste is het legaal en verdient de artiest zelf er ook iets aan (al moet ik wel toegeven dat Spotify een schandalig laag percentage van hun opbrengsten daadwerkelijk uitkeert aan de musici).


Bas N.

Ik hen nu ietsvan een half jaar een premium account, en het bevalt mij prima.
Uet overgrote deel van wat ik luister is 320 kbit, en ook de mobiele app bevalt me wel. Wat trouwens even een punt van aandacht is, is dat ook bij een premium abo de hoge bitrate standaard uit staat. Dit moet je zelf in opties nog even aanvinken.
I started out with nothin' and still got most of it left.

Wilmo

Potverdorie, dat meen je!

Hmm, dat heb ik dus altijd over het hoofd gezien... Vandaar dat er zo weinig sap in zat ::)

Tirillo

Citaat van: Wilmo op 20 mei 2012, 21:38:06
Potverdorie, dat meen je!

Hmm, dat heb ik dus altijd over het hoofd gezien... Vandaar dat er zo weinig sap in zat ::)

Dat had ik dan weer niet over het hoofd gezien, maar ondanks dat blijft het behelpen met een flink deel van de jaren tachtig shit waar ik regelmatig naar luister ...
"Searching for a ground with my good eye closed"

a.b.

ik denk dat Wilmo de stijlvorm ironie toepaste

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

begtjuh

Als we die stijlvorm toch gebruiken, mag ik dit topic dan nog ff in de herinnering gooien?

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=13777.0

Ik heb niet meegedaan toentertijd, maar weet zeker dat ik ook op alle fronten de mist in gegaan was  ;)
Sombreros are not metal

Wilmo

Citaat van: doorofnight op 20 mei 2012, 21:57:53
ik denk dat Wilmo de stijlvorm ironie toepaste
Nee, ik wist het echt niet :D

a.b.

hm over die test, heb net alle 40 pagina's doorgeworsteld. er waren er 2 interessant.
ik heb laatst een mp3 320 kbs CD beluisterd. klonk erg lekker. daarna de CD beluisterd. klonk wat droger, het laag werd wat minder aangezet, het hoog is wat scherper.

ik vind zo'n test wel interessant als je 1 nummer zou pakken en dit in de 5 of 6 formaten zou zetten en dan blind testen. dan hoor je steeds hetzelfde nummer. ik heb bijvoorbeeld getest met morph the cat van fagen. dan hoor ik wel verschil tussen spotify en CD.


Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin