• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Welke Dvd`s heb je aangeschaft?

Gestart door tito, 21 september 2004, 16:58:09

Vorige topic - Volgende topic

beunky

Citaat van: morph op 22 oktober 2004, 23:15:25
Citaat van: beunky op 22 oktober 2004, 23:02:07

Nee, dat is me niet opgevallen.
Hij heeft het als één film geschreven én opgenomen. Vervolgens is gezegd van, jongens we vinden het te lang, oké np zei tarantino, knippen we het in tweeën. Waarom dan zo lang tussen het eerste en tweede deel? Heel simpel. Op die manier had ie twee keer kans op een Oscar en andere filmprijzen. Dat is de voornaamste reden geweest waarom het zo lang duurde.

Aha.
Tja, als het je als filmmaker puur om het uitsmeren van de roem te doen is dan kun je je werk maar het beste zelf in de versnipperaar doen natuurlijk.
Ik begrijp dat ik nu eigenlijk de filmmaatschappij nog dankbaar moet zijn dat het geen drie delen zijn geworden, want als het aan QT had gelegen...

Je begrijpt het fout. Tarantino wou één film. De maatschappij niet. Oké, zei Tarantino, dan doen we het dus zo.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
--------------------------------------------------------
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

Neem ook een kijkje op mijn site :-)

morph

Citaat van: beunky op 22 oktober 2004, 23:21:58

Hij heeft het als één film geschreven én opgenomen. Vervolgens is gezegd van, jongens we vinden het te lang, oké np zei tarantino, knippen we het in tweeën. Waarom dan zo lang tussen het eerste en tweede deel? Heel simpel. Op die manier had ie twee keer kans op een Oscar en andere filmprijzen. Dat is de voornaamste reden geweest waarom het zo lang duurde.

Aha.
Tja, als het je als filmmaker puur om het uitsmeren van de roem te doen is dan kun je je werk maar het beste zelf in de versnipperaar doen natuurlijk.
Ik begrijp dat ik nu eigenlijk de filmmaatschappij nog dankbaar moet zijn dat het geen drie delen zijn geworden, want als het aan QT had gelegen...

Je begrijpt het fout. Tarantino wou één film. De maatschappij niet. Oké, zei Tarantino, dan doen we het dus zo.

Bedoelde je met ie in je tekst "Op die manier had ie twee keer kans" nu Tarantino of de film?

beunky

Citaat van: morph op 23 oktober 2004, 22:12:32
Citaat van: beunky op 22 oktober 2004, 23:21:58

Aha.

Bedoelde je met ie in je tekst "Op die manier had ie twee keer kans" nu Tarantino of de film?

De filmmaker krijgt prijzen, de film zelf niet ;) :D

morph

Citaat van: beunky op 23 oktober 2004, 23:25:05

In dat geval ging het QT dus als reden voor het al dan niet splitsen van de film niet om het concept van de film maar puur en alleen om wat hij er aan prijzen mee zou kunnen binnenhalen.
Dan maakt het ook helemaal niet uit of je het als twee losse films beschouwd of als één. Sterker nog: er is juist bewust naar twee films toe gerekend. Zowel voor inkomsten (filmmaatschappij en QT) als voor prijzen (QT en medewerkers).

Kortom, Kill Bill en Kill Bill 2 zijn grappige films.
Maar dat zei ik al bij mijn eerste post over de tweede dvd.

beunky

Citaat van: morph op 24 oktober 2004, 00:12:03
Citaat van: beunky op 23 oktober 2004, 23:25:05

In dat geval ging het QT dus als reden voor het al dan niet splitsen van de film niet om het concept van de film maar puur en alleen om wat hij er aan prijzen mee zou kunnen binnenhalen.
Dan maakt het ook helemaal niet uit of je het als twee losse films beschouwd of als één. Sterker nog: er is juist bewust naar twee films toe gerekend. Zowel voor inkomsten (filmmaatschappij en QT) als voor prijzen (QT en medewerkers).

Kortom, Kill Bill en Kill Bill 2 zijn grappige films.
Maar dat zei ik al bij mijn eerste post over de tweede dvd.

Neenee, je snapt mij niet. Tarantino heeft het als één film opgenomen en wou het als één film uitbrengen. Nee, zei de filmmaatschappij, vijf uur kunnen we de mensen niet aan doen. Oké, zei Tarantino, maar dan splitsen we zo, dat we twee keer voor een oscar mee kunnen. Van de nood een deugd maken, heet dat :D

morph

Citaat van: beunky op 24 oktober 2004, 09:22:45

Neenee, je snapt mij niet. Tarantino heeft het als één film opgenomen en wou het als één film uitbrengen. Nee, zei de filmmaatschappij, vijf uur kunnen we de mensen niet aan doen. Oké, zei Tarantino, maar dan splitsen we zo, dat we twee keer voor een oscar mee kunnen. Van de nood een deugd maken, heet dat :D

O, nu begrijp ik het.
Maar ik noem dat niet van de nood een deugd maken.
Ik vind het niet bewonderenswaardig als iemand zijn principes verkoopt omdat opbrengst (prijs per film) belangrijker is dan de integriteit van het werk (originele idee van één film).
Integendeel, ik noem het betreurenswaardig als iemand zijn originele ideeën zo makkelijk te grabbel gooit omdat er op een andere wijze meer mee te verdienen is.

Zolang ik twee dvd-doosjes in de kast heb staan beschouw ik het toch maar als twee films.
LotR, Star Wars, Back to the Future, noem je toch ook niet 1 film?
Eén verhaal dat wel.

Opmerkelijk dat zulke luchtige stukjes amusement (het zijn maar films) zo bijzonder lijken te zijn dat het aanzet tot een discussie die nergens over gaat.

morph

Citaat van: morph op 22 oktober 2004, 21:54:37
Wel een vreemd pieptoontje op het DD én op het dts-spoor na 16 minuut 15...
productiefoutje?

Het blijkt zo te horen, het zat ook in de bioscoopversie.
De piep verhult een naam (die allang bekend is). QT-humor.
Want het blijft een apart mannetje natuurlijk...

beunky

Citaat van: morph op 24 oktober 2004, 19:35:21
Citaat van: beunky op 24 oktober 2004, 09:22:45

O, nu begrijp ik het.
Maar ik noem dat niet van de nood een deugd maken.
Ik vind het niet bewonderenswaardig als iemand zijn principes verkoopt omdat opbrengst (prijs per film) belangrijker is dan de integriteit van het werk (originele idee van één film).
Integendeel, ik noem het betreurenswaardig als iemand zijn originele ideeën zo makkelijk te grabbel gooit omdat er op een andere wijze meer mee te verdienen is.

Zolang ik twee dvd-doosjes in de kast heb staan beschouw ik het toch maar als twee films.
LotR, Star Wars, Back to the Future, noem je toch ook niet 1 film?
Eén verhaal dat wel.

Opmerkelijk dat zulke luchtige stukjes amusement (het zijn maar films) zo bijzonder lijken te zijn dat het aanzet tot een discussie die nergens over gaat.

Klaarblijkelijk verschillen wij toch van mening, maar niet zoveel als jij dacht :D
Toch ben ik het niet helemaal met je eens ;) :D
Maar je hebt gelijk, het gaat nergens over ;D

morph

morph

De eerste speelfilm van Spielberg. In 1971 in de VS voor tv gemaakt en in Europa in de bioscoop verschenen.
Een prachtvoorbeeld van hoe iemand met goedgekozen camerastandpunten en dynamische montage een waanzinnig spannende film kan maken. En dat terwijl het hele plot in één korte regel verteld kan worden.
Nu met 5.1 dts- en DD-track uitgebracht.
Eindelijk kan de versleten en van tv opgenomen video naar 't chemisch afval...

muziekfreak

Die piep heb je geen last van met deel 2...dat was ook de bedoeling..bewuste fout dus  ;)

morph

beunky

Orgelman

Nietzsche: "Ohne Musik war das Leben ein Irrtum"
Beets: "Geen orgeltoon, maar uw persoon!"

Orgelman

Ik ben nogal een Agatha Christie - fan  8)
Nietzsche: "Ohne Musik war das Leben ein Irrtum"
Beets: "Geen orgeltoon, maar uw persoon!"