• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Setje van Walt

Gestart door Walt, 24 mei 2021, 14:24:01

Vorige topic - Volgende topic

Walt

Ik had nog wat 10mm zelfklevend vilt liggen:

Walt

13 juli 2024, 16:11:05 #451 Laatste wijziging: 13 juli 2024, 16:21:24 door Walt
Mijn broer Daniel was hier net, hij zou de baffles laten zoals ze nu zijn, optisch verwacht je er namelijk niet veel van, maar ze maakten behoorlijk indruk. Hij vond het net zo goed klinken als zijn KEF LSX2.

Ik vond het zelf ook goed klinken, we speelden nu best luid ik denk 90dB plus en het knalde er wel uit, maar toch ook de stemmen open, niet scherp, goed gedoseerd laag en in staat tot kippenvel beleving. Echt leuke speakertjes zo die Altecs, een goede match met de Chaos 3 ook.

Wat ik wel nog mis is diepte werking, het geluid komt wel mooi naar voren maar niet echt achter de speakers.  Denk dat dit beter zou worden met vrijere plaatsing maar ik klaag niet, het is gewoon al goed zo.

Groetjes Walter

Walt

Nog wat praktischer gemaakt, filters nu makkelijk bereikbaar voor tweaken, witte bekabeling wat beter vast gezet, en 2m koperdraad van Monster Cable eraan, zodat ik de baffles ook een beetje kan verschuiven:

Duclaasie

Beperkt die dikke kabel naar de tweeter je woofer niet in zijn beweging in deze opstelling? Kan die kabel niet vrij achterlangs?

Robertluistert

Het maakt jou klaarblijkelijk weinig uit, maar dit soort steampunk-achtige oplossingen, komen er hier niet in. Functie boven vorm, dus
Nooit naar mij luisteren. Ik doe ook maar wat.

Walt

Die Altec woofertjes maken nauwelijks uitslag, de tweeter kabel loopt ruim voldoende vrij van de konus.

Als test baffles vind ik dit best geslaagd, mezelf kennende blijf ik hier nu wel een tijdje mee spelen en lekker tunen/tweaken. Ik heb het mezelf maar makkelijk gemaakt met de filters goed bereikbaar aan de voorkant.

Misschien dan later een keer  ombouwen naar een fraaier uiterlijk.

Groetjes Walter