• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wat mee te nemen van de Kringloop (revisited)?

Gestart door Satch, 15 april 2011, 21:28:18

Vorige topic - Volgende topic

superge

Citaat van: wrieh op 22 juli 2020, 22:04:33
Citaat van: Heintje op 22 juli 2020, 21:34:55Dat klopt ook: de "bescherming van de elektronica op de print tegen spanningspieken die uit het net komen" en die aan ingangszijde gewoon parallel over de 240 Volt heen staat, is nu defect geraakt. Als de schade tot het onderdeel zelf beperkt blijft (en dus bv. geen sluiting veroorzaakt, wat ik een keer heb meegemaakt in een acculader in een VW Camper), werkt de schakeling gewoon onveranderd dóór.
Volgens mij zijn ze zo gemaakt dat als ze stuk gaan ze "open" gaan.

Heb ook wel eens een rifa met sluiting meegemaakt, draaitafel wilde niet meer stoppen.

Randomuser

22 juli 2020, 23:39:41 #2131 Laatste wijziging: 22 juli 2020, 23:44:48 door Mr.Tisniks
Ze gaan uiteindelijk altijd kortsluiten - de case barst, het 'binnenwerk" neemt vocht op en ze gaan geleiden.
Draaitafel die niet meer wilt stoppen, moet ik altijd hier aan denken :D https://youtu.be/DNGxDAiTxaQ

Randomuser

23 juli 2020, 21:20:55 #2132 Laatste wijziging: 23 juli 2020, 21:23:55 door Mr.Tisniks
Whaha, Infinity Epsilon bij de kringloop/curiosawinkel: https://link.marktplaats.nl/m1579495663
Hooguit 1000-1500 waard, oude meuk ::)

minplus

Wel apart dat zoiets bij een kringloop komt.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Randomuser

23 juli 2020, 22:56:03 #2134 Laatste wijziging: 23 juli 2020, 23:10:04 door Mr.Tisniks
Ik heb zelf ooit een setje in een bejaardenwoning gescoord(!), precies de IRS Epsilon met servocontroller, meen voor 1800 of 2k (kon ze niet beluisteren, blind gekocht) de man was al goed op leeftijd en zijn verpleegster hielp mee om de overtollige audio te verkopen. Hij had ook een waanzinnig mooie Micro Seiki, de 91 maar wilde die niet verkopen. Achter de gordijn in de woonkamer stond een incomplete Studer, deze heb ik aan een kennis gegund wiens auto ik mocht gebruiken. De Studer bleek een topmodel te zijn, A807 of iets in die trent, hij mocht hem incompleet voor 350 of 400 meenemen, uiteindelijk gereviseerd en voor â,¬2000+ verkocht....

Jemig, dat is alweer een goede 4-5 jaar geleden, wat gaat de tijd hard zeg. Waarschijnlijk een van mijn mooiste dagen als het om audio-avonturen gaat...nr. 2 op de lijst was zeker een complete DBX BX-1 set met Aring 160VB met SMEIIIs voor â,¬500, stonden buiten in een schuur onder spinnenwebben.
Ik vond Marktplaats grandioos toen, zulke schatten opgraven en het verhaal van de verkoper horen, wanneer zij het gekocht hebben etc.
Het leukste was het gezicht van mijn pa toen wij weer in de auto zaten en ik bijna op de passagiersstoel zat te springen en hij maar van - "wat mankeert die jongen nou, een hele 500 euro betaald voor een berg geroeste, kapotte troep met een stekker, die is gek!" :D

Laat ik het zo zeggen, er zijn heel weinig speakers die het niveau van die Infinity's kunnen evenaren, het speelt nog steeds in de absolute top. Ze moeten wel gereviseerd worden en dan met name de servocontroller. De oude MK1 versies wilden weleens de versterker slopen, de servo zit aangesloten met een 5-pins XLR plug met de speaker en er zit een MFB systeem in, al dan iets uitgebreider dan Philips.

Tom!

Iemand interesse? De receiver is wel eenn mooi ding en misschien dit bedrag wel waard.




De Tensai is niet duur voor een tientje en de snaar kost ook zoiets, maar ik vond het een cheapo plastic zwabberbak. Element is het standaard ding.


image hostings
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Tom!

Dit lijkt me een achterlijke prijs voor een defecte armlift en dito element op volgens mij een low-end platenspeler (SL-QD 210 als ik het goed heb onthouden). Geen idee wat voor Ortofon eronder hing.



Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

30â,¬ Extra omdat er Techniks op staat?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tom!

En als ik dan toch bezig ben: Dual CS-505 bij Kringloop Broers, Vondellaan Utrecht voor 20 euro. Niet getest (ze kunnen daar geen platenspeler van een broodtrommel onderscheiden) dus conditie snaar en element (kon ook geen merk en type element zien) onbekend. Stofkap naar de gallemiezen.

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Tom!

Citaat van: minplus op 31 juli 2020, 21:45:0330â,¬ Extra omdat er Techniks op staat?
Geen idee, maar dat hebben ze daar volgens mij ook niet. Wel twee leuke JBL-minispeakertjes voor mijn keukensetje gescoord voor 7,50. Klinkt een stuk beter dan het standaardspul.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

Gefeli.
Die mini dingen voor een paar euri zijn hun geld wel waard als je de juiste eruit pikt.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tom!

Ja, het is in elk geval een behoorlijke verbetering. Ook twee keer zo grote speakers en volgens mij gevoeliger.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Tom!

Vanmorgen even gekeken, de Dual van 20 euro lijkt ook een Ortofon-element te hebben. Het lijkt althans op het element van de Technics erboven.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Sytse Fliege

Dat Technics ding is een SL-Q2. Echt geen verkeerde speler hoor (direct drive) en voor een handige harry is die prijs ook niet verkeerd, tenzij die dipwits van de kringloop het ding al kapot gerepareerd hebben...



Ach, kikker toch op!

Tom!

Ze repareren daar niets. Aansluiten en kijken of het werkt.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger