• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Wat mee te nemen van de Kringloop (revisited)?

Gestart door Satch, 15 april 2011, 21:28:18

Vorige topic - Volgende topic

Sytze Fliege

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

Kiiruna

Citaat van: Nicolas op 16 april 2022, 19:47:21Vandaag gescoord bij de kringloop: een parkeerboete van 109 euro. Ik vind die tarieven in NL wel wat extreem.  :-X Met een gehandicaptenkaart mag je blijkbaar overal staan behalve daar.

Het loont misschien om bezwaar te maken, want met zo'n kaart mag je best veel op plaatsen parkeren waar het gewoonlijk niet mag als je het verkeer meer niet stoort of in gevaar brengt; het vervelende is dat dat per gemeente nogal verschillend kan zijn en je afhankelijk bent van degene die de bon uitschrijft, maar ik zou bezwaar maken.
Lenco L90 (de echte) met AT 120E, Lenco L70 met Empire XV-15/625E, Rotel RQ 970 BX, RC 971, RB 991, RDP 980, RDD 980, RT 940 AX, RDV 985, RR 990, Davis Furot, Sony GX79ES, Quad 11L, Quad 33, FM 3, 405, Philips CD104

Sytze Fliege

Ach, 🐸 toch op!

Tom!

In Zeist twee dozen vol met bespeelde tapes voor een euro per stuk. Veel klassiek, veel Philips tapes. Ook een paar voorbespeelde tapes.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Nicolas

Onlangs in een kringloopwinkel wel wat mooier spul gezien, maar de prijzen waren standje Marktplaats/Catawiki in plaats van kringloop. Sansui tuner, NAD tuner (powerknopje ontbrak), een paar van de betere CD spelers...
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Bellini

Citaat van: Nicolas op 16 april 2022, 19:47:21Vandaag gescoord bij de kringloop: een parkeerboete van 109 euro. Ik vind die tarieven in NL wel wat extreem.  :-X Met een gehandicaptenkaart mag je blijkbaar overal staan behalve daar.

Ik recent in Delft 63 euro boete. Halve straat heen en weer gelopen om uit te zoeken of je moest betalen. Geen bord of betaalautomaat te zien. Dan denk je: oke gratis parkeren. Niet dus. MAar zelf al had ik willen betalen dan had ik niet geweten waar en hoe. Bedrag overgemaakt naar 'Roverheid'. En ik ga in bezwaar. Als is het maar om ze extra werk te bezorgen.

minplus

Ik had dat in Groningen lang geleden in de wijk waar ik vroeger woonde. Zag diverse vrije plekken maar voor de zekerheid rond gereden om te zien of ergens een parkeermeter was maar niets te vinden, dus geparkeerd en bij terugkomst een bon op de voorruit. Zag wat straten verderop 2 agenten bonnen uitschrijven en ze gevraagd hoe het mogelijk was. Bleek dat er aan de rand van de wijk als je van de ringweg afkwam een meter stond.
Na lang praten werd de bon verscheurd.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Clan V1.2

6 juli 2022, 21:54:03 #2242 Laatste wijziging: 6 juli 2022, 22:03:51 door Luistervriend
Ik heb al enige tijd de ANWB Onderweg app op mijn iPhone, ideaal. Buiten Verkeer onderweg, parkeren (aan-/afmelden, Tank- en laadstations enz.  En... je betaald voor de werkelijke tijd dat de auto geparkeerd staat. Handig in een 'vreemde' stad, ik zou niet anders meer willen.
Geen van die dingen bestaan buiten de verhalen die mensen bedenken en aan elkaar doorvertellen.
Er zijn geen goden in het heelal, geen naties, geen geld, geen mensenrechten, geen wetten en geen rechtsgang buiten de collectieve fantasie van de mensheid.

Bron: boek Sapiens van Yuval Noah Harar.

Sytze Fliege

Ik heb ook zo'n app.

Ik zet hem gewoon altijd aan, je betaalt namelijk niets als het niet hoeft.

Ach, 🐸 toch op!

gslikker

Weer eens iets audio in de kringloop gevonden.

Hoewel ik voor de leut tegenwoordig weer een oude niet-high-end platenspeler heb en het dus NIET nodig heb, kon ik vandaag een LP-doos met "firato"er op en HIFI-TEST(2) niet laten liggen. "samenstelling Jan Kool"

Er zit een pamflet/boekje bij en de twee LP's erin zien er uit als nieuw, dus daar ben ik wel blij mee.

Tom!

Leuke vondst! Ik heb over een paar Firato's heen gebanjerd, waren prima dagjes uit. Je werd wel horendol van alles wat elkaar probeerde te overstemmen en de lichtshows. Echt jaren '80.
--- E. Schönberger

Heintje

Ik heb daar ook goede herinneringen aan (o.a. de introductie van de CD nog meegemaakt daar ...), maar ook aan de Novotel-shows, die al iets weg hadden van de huidige X-Fi achtigen in Veldhoven.

minplus

Ben een paar keer op dergelijke shows geweest, maar er nooit iets gehoord wat voor mij beter klonk dan wat hier al jaren staat. De man van B&O de laatste keer snapte dat volkomen toen ik het er met hem over had en vond veranderen een beetje onzin. Heb ik ook niet gedaan.

Overigens niet naar de kringloop geweest ook al blijft het kriebelen voor platen, CD's, strips en nog meer troep dan hier al staat want er is momenteel niets dringends kapot.

Tom!

Ik had mijn fotostudio-set besteld met bijbehorende tas maar dat was zo'n onding dat ik 'm niet meer wilde gebruiken. Niet van nylon maar van nonwoven, een slechte rits en twee kleine handvatten die in je vingers snijden zonder mogelijkheid om de tas (met ruim 10 kg inhoud) over je schouder te dragen. De kringloop had gelukkig voor 7,95 een tas die waarschijnlijk bedoeld was voor een muziekinstrument. Van nylon, een behoorlijke rits, een schuimvoering die schade voorkomt en naast de handvatten een draagband voor over de schouder met schuimvulling en een ruwe binnenkant die voorkomt dat-ie van je schouder glijdt. Topding. Forse maat ook, ongeveer 90x50x40 cm.
--- E. Schönberger

minplus