• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Wat mee te nemen van de Kringloop (revisited)?

Gestart door Satch, 15 april 2011, 21:28:18

Vorige topic - Volgende topic

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

RJVR

10 februari 2023, 19:46:49 #2266 Laatste wijziging: 10 februari 2023, 19:49:28 door RJVR
Had de Jamo inderdaad moeten meenemen, 2,50 is bijna gratis natuurlijk maar heb al een AKG K-271. Op marktplaats ook wel voor 20 euro te verkrijgen. Wel bijna helemaal van metaal gemaakt, aluminium?
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Tom!

Ik zou alleen al benieuwd zijn hoe het ding klinkt. Ik wist niet dat Jamo koptelefoons maakt... maar hij ziet er ook gewoon cool uit.
--- E. Schönberger

minplus

Wist het ook niet, maar Jamo heeft naast troep waanzinnig mooie dingen gemaakt, dus voor die 2.50 had ik hem zeker meegenomen om te vergelijken met de AKG.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Sytze Fliege

Is er geen partij die het wettelijk wil regelen dat alle 13 goed elpees verboden worden?

Ik kan toch moeilijk zelf alle kringlopen in dit land in de fik steken om van die rommel af te komen  >:(

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

Tom!

Het is een soort natuurlijke selectie. De goede LPs verdwijnen en 13 goed, Mantovani en andere shit blijft staan.
--- E. Schönberger

Sytze Fliege

I know, maar wat ik niet snap is dat al die kringlopen die rommel gewoon laten staan. Of zouden er mensen zijn die zo'n ding af en toe kopen  :o

Ritueel verbranden, dat zeg ik!

Ach, 🐸 toch op!

RJVR

10 februari 2023, 21:07:37 #2272 Laatste wijziging: 10 februari 2023, 21:12:00 door RJVR
Bijna al mijn LP's komen van de kringloop en vroeger kwam je nog wel eens wat tegen van: Led Zeppelin,supertramp,The police,Lou reed,David Bowie,Röling stones,Niel diamond,enz. I.p.v de slechtste smaak van de jaren 70, er zat letterlijk een LP van alle 13 goed bij.

Maar denk nu dat de tweedehands CD's beter zijn.
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

minplus

In ieder geval net iets goedkoper als je ze al tegenkomt.
Maar goed, voor Mantovani, de Toppers, Gert en Hermien en nog veel erger zijn er ook liefhebbers, dus vandaar dat die in die bakken blijven staan en ook vermoedelijk veel verkocht worden.
Vast meer dan Lou Reed.
Hebben wij mogelijk af en toe geluk.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tom!

Of ze staan er om te laten zien: kijk, wij hebben ook veel LP's.
--- E. Schönberger

MYRYAD

Tot voor kort haalde ik goede LP's bij de kringloop in Bilthoven.  De LP's zijn daar nog steeds goed van kwaliteit. Maa de smaak verandert. Haalde daar bv Vangelis, klassiek.  Maar een tijd geleden uit genres die me niet zo boeien. De inbreng verandert echt!

Sytze Fliege

Citaat van: Tom! op 10 februari 2023, 22:17:11Of ze staan er om te laten zien: kijk, wij hebben ook veel LP's.

Ja, maar dat is dan één keer en daarna nooit meer, want ik ga me daar niet nog een keer de blaren op mijn vingers bladeren om na 800 elpees tot de conclusie te komen dat er niets maar dan ook werkelijk niets aanluisterbaars bij zit, tenzij hooguit voor het knapperen in een vreugdevuur (*).

Zouden ze zo dom zijn?

Ok, compromis, ik steek die kringlopen NIET allemaal in de fik (na een waarschuwing uiteraard, ik ben ook de beroerdste niet) als ze het volgende doen; aparte bakken maken voor junk met dat ook duidelijk aangegeven. Deze afdeling hier voor uw Gordon en Hermien, Gulio in zijn Regenjas, Corpsie en de Knekels, Frans Flauwer, George Braker, voorheen vader Abraham, alle 13 om van te janken etc. etc. en deze afdeling hier met zorgvuldig van het afval gescheiden elpees met muziek die WEL aanluisterbaar is.

(*) Of zou het een droefenisvuur zijn? Da's nog best een lastige, je verbrandt droefenis maar je wordt er blij van, wat voor vuur zou het dan zijn...

Ach, 🐸 toch op!

MYRYAD

11 februari 2023, 08:42:48 #2277 Laatste wijziging: 11 februari 2023, 09:23:55 door MYRYAD
Tja, en dan oa cowboy Gerard(wie kent hem nog)de Vries, met het spel kaarten, of Alles voor niets. Van mijn 11e tot mijn 16e hoorde ik deze muziek wel erg veel om me heen.
Toen begon de Grote Verandering, met Sterren in het Bos, Sterrebos Groningen. Met Herman Brood, Nena, Bintangs, Harry Muskee. Maar ook Cohen, Kraftwerk, etc.
Kortom forummers, zelf met Alle 13 goed in je genen, kan het nog wel goed komen. Al ligt er wel een fundament dat onder invloed van alkohol luidkeels naar buiten wil komen, natuurlijk.
En eh, nee. Ik ben niet trots op dit fundament. Gelukkig is het huis van goede muziek stevig gebouwd.

groovy.

Bij de kringloop 013 Tilburg kun je nog leuke lp's kopen, ze worden wel duurder, gemiddeld e5 schat ik.
Zo nu en dan haal ik er ook leuke singeltjes jaren 60 uit.
In to each life some rain must fall.

Tom!

Hier zijn ze juist goedkoper geworden. Recent wat leuke LPs gekocht voor 2-4 euro per stuk.
--- E. Schönberger