• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wat mee te nemen van de Kringloop (revisited)?

Gestart door Satch, 15 april 2011, 21:28:18

Vorige topic - Volgende topic

Sytse Fliege

Ik heb een nieuw idee om van die alle 13 in een dozijn elpees af te komen!

We gaan met z'n allen naar de kringloop, kopen die rommel uit de bakken en geven dat dan cadeau bij elk verjaardagsfeest waar we komen met de opmerking dat "camp" weer helemaal in de mode is!

Zo zijn we er snel vanaf, kunnen we zelf weer leuke muziek scoren en het komt niet eerder terug de kringloop in nadat al die jarigen een keer overleden zijn en de boel weer gerecycled wordt.

Ach, kikker toch op!

Niemand

11 februari 2023, 10:24:23 #2281 Laatste wijziging: 11 februari 2023, 10:27:29 door Niemand
Mijn lp's komen voor een groot deel uit een partij van 3000 ruim stuks, van een winkel die er van af moest 20 jaar geleden .
, na schifting heb ik er 500 gehouden .
Hij wilde toen plek maken voor nieuwe voorraad.
Verder nog wat uit een prive verzameling van 2 overleden vrienden,
dat waren ook zo'n 100 stuks allemaal nieuw gekocht door hun destijds in de 60er en 70er jaren .
Ik heb nu nog ongeveer 1100 lp's,
 geen singels meer ,die heb ik allemaal verkocht toen in een partij .
Achteraf bleken er wel wat waardevolle exemplaren bij te zijn geweest.
Ach heeft die man ook geluk gehad .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Parker700

Citaat van: Sytse Fliege op 11 februari 2023, 10:05:14Ik heb een nieuw idee om van die alle 13 in een dozijn elpees af te komen!

We gaan met z'n allen naar de kringloop, kopen die rommel uit de bakken en geven dat dan cadeau bij elk verjaardagsfeest waar we komen met de opmerking dat "camp" weer helemaal in de mode is!

Zo zijn we er snel vanaf, kunnen we zelf weer leuke muziek scoren en het komt niet eerder terug de kringloop in nadat al die jarigen een keer overleden zijn en de boel weer gerecycled wordt.
Wanneer is u jarig?
Muziek, daar kikker je van op!

MYRYAD

Ik heb nog een Elly en Rikkert staan. Zat verdekt in een party lp's die ik kreeg van kennissen.
SF, zal ik die alvast bij je brengen, voor valentijn als je nog niet snel jarig bent?

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

MYRYAD

Ach, als ingepakt verjaars cadeautje ;D

En onze kringloop wilde ze niet, geen markt voor zeiden ze.

Tom!

11 februari 2023, 17:49:18 #2286 Laatste wijziging: 11 februari 2023, 21:55:35 door Tom!
Vandaag in Bilthoven gekeken, dat was grosso modo hetzelfde. Als je niet van klassiek houdt en niet van country, kun je het daar wel min of meer schudden.
Bij mijn lokale kringloop daarentegen vond ik Zazu van Rosie Vela en Leo Kottke's Best (dubbel LP) samen voor 3 euro in perfecte staat. Kottke staat nu op, heerlijke muziek.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

MYRYAD

Nee, Bilthoven is echt sterk achteruit gegaan met de platen. Dorpsstraat De Bilt is nu beter voorzien!

Sytse Fliege

Kom maar op met die rommel, allemaal camp!

Goh, geweldig, dan hoef ik jaren geen verjaardagscadeautjes meer te kopen!

En voordat de verjaardagchten erachter zijn wat camp nu precies is ben ik al lang weer thuis.

Zo, die zit.



Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Citaat van: MYRYAD op 11 februari 2023, 14:12:20Ach, als ingepakt verjaars cadeautje ;D

En onze kringloop wilde ze niet, geen markt voor zeiden ze.

Oh, wow, er zijn dus al kringlopen die het goede voorbeeld geven!

Ach, kikker toch op!

minplus

Stom.
Gewoon in een doos inpakken en daar dumpen. Hebben ze niks in de gaten.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Nicolas

Hier zijn de platenbakken in de kringloop van zo'n niveau dat je zou wensen dat er Alle 13 Goed in zat, al was het maar voor de bikinidames. Hier is het Moppen Aan De Toog, Duitse orgelhitparade en meer van dat moois.

En als ik 5eur per LP wil uitgeven, ga ik wel naar een platenzaak.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Sytse Fliege

Elk land zijn kruis, dat blijkt wel. Duitse orgelhitparade, ai, ik denk dat ik dan zelfs nog liever Tonnie Rober hoor... (wat ik wellicht niet eens overleef).



Ach, kikker toch op!

Nicolas

12 februari 2023, 13:46:45 #2293 Laatste wijziging: 12 februari 2023, 13:49:22 door Nicolas
Ik was vandaag in een "onafhankelijke kringloopwinkel" om het eerbiedig te zeggen.

The good: iets ander asdortiment: gereedschap, wat elektro, CRT tv's...

The bad: de rest. Alsof er een bom ontploft was op een vuilnisbelt. Ik ben niet begonnen aan de hoop CDs of LPs. Ik geraakte simpelweg niet bij een deel van het koopwaar. Ik ben uiteindelijk naar buiten gevlugd (dat is vluchten maar dan intens snel) omdat ik vreesde voor minstens 1 van 3 scenario's binnen het kwartier:
-een brand waar ik niet uit zou geraken
-een instorting van het aftandse gebouw die dagen onopgemerkt zou blijven
-een pokkeninfectie

Niet-nor-maal. Dan is "die ene in centrum Delft" een paaaareltje in vergelijking.

Buiten, waar het fabuleuze koopwaar dat binnen écht geen plaats vond door parasols en een blokkertent beschermd werd, hing een bordje "verboden vuil te storten". Zou dat zelfspot zijn?
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Niemand

Citaat van: Nicolas op 12 februari 2023, 13:46:45Ik was vandaag in een "onafhankelijke kringloopwinkel" om het eerbiedig te zeggen.

The good: iets ander asdortiment: gereedschap, wat elektro, CRT tv's...

The bad: de rest. Alsof er een bom ontploft was op een vuilnisbelt. Ik ben niet begonnen aan de hoop CDs of LPs. Ik geraakte simpelweg niet bij een deel van het koopwaar. Ik ben uiteindelijk naar buiten gevlugd (dat is vluchten maar dan intens snel) omdat ik vreesde voor minstens 1 van 3 scenario's binnen het kwartier:
-een brand waar ik niet uit zou geraken
-een instorting van het aftandse gebouw die dagen onopgemerkt zou blijven
-een pokkeninfectie

Niet-nor-maal. Dan is "die ene in centrum Delft" een paaaareltje in vergelijking.

Buiten, waar het fabuleuze koopwaar dat binnen écht geen plaats vond door parasols en een blokkertent beschermd werd, hing een bordje "verboden vuil te storten". Zou dat zelfspot zijn?
Jij bedoelt Martin, Plexus zeker ?

Die is goed maar niet goedkoop .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden