• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Wat mee te nemen van de Kringloop (revisited)?

Gestart door Satch, 15 april 2011, 21:28:18

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Doet een beetje denken aan Het Zinnebeeld van Henk Drenth in Groningen, Nicolas, waar ik in m'n Groningen-tijd vaak kwam voor platen en strips. De jaren daarna ook zodra ik bij m'n ouders op bezoek was altijd even bij hem langs en een serie dingen inruilen en kopen. Een uiterst vriendelijke jongen waar ik een prima contact mee had. Helaas slibde zijn winkel steeds verder dicht met vele dozen vol strips en platen en als je wilde zoeken was het een kwestie geworden van dozen elders stapelen.
Helaas sloot hij de winkel in 2018 en nog 1000000x erger helaas is hij in 2020 veel te vroeg overleden.
https://mensenlinq.nl/nooit-meer-even-binnenstappen-bij-henk-afscheid-van-een-icoon-uit-de-groningse-stripwereld/
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Nicolas

Deze zijn winkel slibt dicht met gedemonteerde aftandse slaapkamermeubelen en geopende verfpotten...
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Nicolas

@niemand nee zo'n kringloopje in het centrum dat een beetje overvol staat met alles. Geen idee of het nog bestaat.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

RJVR

Hier in de kringloop een oude Pioneer tuner in slechte maar werkende staat. Ook nog een set van Technics. Best wel een goede kringloop met redelijke prijzen, verder niet veel bijzonders kwa HiFi en LP's maar je zou maar op zoek zijn naar dit type om n set compleet te maken.

Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

minplus

Tsja, en dan kom ik Henk Drenth weer tegen.
Mis hem. Speciale jongen.
Wat ben ik vaak bij hem over de vloer geweest en wat een plezierige contacten...

Maar goed, idd een tuner om de set compleet te maken maar meer niet.

RJVR

Hier in de kringloop twee B&W luidsprekers voor 3,50 euro, type onbekend. Ik had ze mee moeten nemen alleen ze zijn wat te groot, zoek meer kleinere monitor luidsprekers. De woofer liep mooi vrij en de tweeter is niet gedeukt.

Wel een Sony bdp-s380 blu-ray player gekocht voor 12,50 exact waarnaar ik op zoek was, past ook goed bij de oude Sony EX 500 TV. Speelt eventueel ook CD's en SA CD's
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Tom!

Dat is wel erg goedkoop voor die speakers, bij mij waren ze meegekomen. Niet handig op de fiets, dat dan weer niet...
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

RJVR

Ja inderdaad kan kijken of ze er nog zijn, op de eerst volgende dag dat ze open zijn woensdag.

Het mee nemen was ook wel een punt op de fiets maar de kringloop is ook op loop afstand. Wel een goede kringloop in Odijk met nog kringloop prijzen.

Welk type zou het zijn? Volgens mij de 110I

Geen hond

Citaat van: Nicolas op 12 februari 2023, 19:30:17@niemand nee zo'n kringloopje in het centrum dat een beetje overvol staat met alles. Geen idee of het nog bestaat.
die is weg
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Tom!

--- E. Schönberger

MYRYAD

He, voor mij ook dichtbij, leuk fietstochtje. Zal er eens gaan kijken.

RJVR

17 april 2023, 14:29:48 #2307 Laatste wijziging: 17 april 2023, 14:32:16 door RJVR
Citaat van: MYRYAD op 17 april 2023, 10:27:00He, voor mij ook dichtbij, leuk fietstochtje. Zal er eens gaan kijken.
http://www.snuffelhonk.nl/

Let wel op de zeer beperkte openingstijden maar dat is volgens mij meer een voordeel.

zo-wie-zo een leuk gebied voor een fietstocht richting het rivierengebied of langbroek of de bossen bij kerckebosch.

RJVR

20 april 2023, 19:30:42 #2308 Laatste wijziging: 20 april 2023, 19:32:32 door RJVR
De B&W luidsprekers waren uiteraard weg, prima ook. Verder nog wat on interessant spul behalve als je een half werkend cassette deck zoekt, de rest te duur, soms raar hoe ze spullen prijzen.

Tom!

21 april 2023, 14:37:36 #2309 Laatste wijziging: 21 april 2023, 17:15:13 door Tom!
Dit is nog een soort guilty pleasure van vroeger, Jamo discospeakers. Helaas niet in deze staat...

Ja, dat is echt wat ze moeten kosten. Bepaald door een 'kenner'
--- E. Schönberger