• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Wat mee te nemen van de Kringloop (revisited)?

Gestart door Satch, 15 april 2011, 21:28:18

Vorige topic - Volgende topic

Heintje

In elk geval geen vrouw.
Zojuist heb ik met een tuinfrees gespeeld in de bloemperken van mijn vrouw en ik heb grote kans dat ik aan een nieuwe vrouw toe ben.
Maar ik denk dus dat een vrouw van de kringloop niet bij mij past.  8)

RJVR

Citaat van: Tom! op  1 maart 2024, 10:51:42Volgens mij kwam HDMI bij Bluray.
Later rond 2006 kwamen er ook DVD spelers met HDMI aansluiting, en upscaling?. Ook het top model uit dezelfde serie, de Marantz DV9600 heeft een HDMI aansluiting blijkt. Zal nu niet giga veel uitmaken kwa beeldkwaliteit maar het is wel makkelijk met aansluiten op moderne TV's.
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Tom!

2006 kwam ook de Bluray, dus logisch dat daarna de beter DVD-spelers ook met HDMI werden uitgerust. Vooral omdat veel versterkers ook met HDMI werden uitgerust.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Nicolas

HDMI is al sinds 2003 te koop. Ik kocht in 2008 een tweedehands DVD spelertje met HDMI uitgang.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

RJVR

Philips AH 306 versterker. 2x60W8Ohm. Vraagprijs 50 euro, maar heeft waarschijnlijk meer waarde

Onkyo integra tuner

Kringloop Zeist centrum.
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Nicolas

Zondag op de rommelmarkt was ik net te laat voor een set Klipsch speakers. Helaas, maar een ander is er blij mee en dat is ook mooi.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Tom!

--- E. Schönberger

RJVR

Citaat van: Tom! op  9 april 2024, 22:25:02Ziet er goed uit, die versterker.
Jazeker allicht een goede combinatie met deze luidsprekers.

Ik heb de versterker maar niet meegenomen, 50 euro blijft 50 euro. Ik kan hier helaas niet op hoog volume spelen dus heb ook niets aan het enorme vermogen van 2x60 Watt. De 308 is volgens mij het topmodel in die serie.
https://www.hifiengine.com/manual_library/philips/ah308.shtml

Tom!

Vandaag bij de kringloop een Klipsch Image One koptelefoon in originele hardcase voor 4 euro- 'plakt'. Inderdaad, die fijne soft touch coating. Nou had ik thuis nog een restje isopropyl alcohol van de laatste keer dat ik die rommel tegenkwam, dus in vijf minuten alles weer schoon.

Ik gebruikte een AKG als reiskoptelefoon maar die heeft helaas het loodje gelegd in mijn rugzak, een kanaal is dood. Die dienst wordt overgenomen door deze Klipsch, die weliswaar een vette aangezette bas heeft maar verder best aardig klinkt voor 4 euro. Met het etui blijft-ie hopelijk wat langer leven, hij zit perfect en die bas doet het aardig bij de muziek die ik meestal luister onderweg. Voor dat geld vind je niet gauw iets beters (hoewel de AKG 3,50 kostte bij een andere kringloop).

Helaas werken in-ears niet bij mij, aan een kant valt het oortje altijd uit mijn gehoorgang.
--- E. Schönberger

Heintje

Bij diverse sessies hoofdtelefoons vergelijken viel telkens op dat die oude Philips koptelefoons van vroeger (uit de "kwalitatief goede" series) met wat zorg nu nog steeds leven (na 40 jaar!) én ook nog verrassend goed klinken, ze steken de (nu) factoren duurdere koptelefoons nog steeds naar de kroon!

Tom!

Helaas zijn de Philips-koptelefoons die ik tegenkom altijd de goedkoopste en ze zitten niet fijn omdat het schuim in de oorschelpen en de hoofdband is verkruimeld. Grote jackpluggen of DIN-pluggen en 3 meter snoer zijn ook niet zo fijn onderweg. :) Ze zijn wel altijd goedkoop en zien er lekker gedateerd uit.
--- E. Schönberger

RJVR

Citaat van: Heintje op 10 april 2024, 23:39:39Bij diverse sessies hoofdtelefoons vergelijken viel telkens op dat die oude Philips koptelefoons van vroeger (uit de "kwalitatief goede" series) met wat zorg nu nog steeds leven (na 40 jaar!) én ook nog verrassend goed klinken, ze steken de (nu) factoren duurdere koptelefoons nog steeds naar de kroon!
Ik heb zelf niet zo goede ervaring met hoofdtelefoons uit de jaren 70. Een Philips en die bekende Pioneer, waarschijnlijk geen hoge serie ofzo. Grote jack was waarschijnlijk toen de standaard maar je kan er verloopjes voor krijgen naar kleine jack.

BunnY

Maar heb al gemerkt dat er met die verloopjes grote krachten komen op de plug (de vrouwelijke) en dat die dan niet lang leeft...
We'll see about that !!

Tom!

Inderdaad. En voor mobiel gebruik nog minder geslaagd.
--- E. Schönberger

RJVR

Mooie Denon set bij de kringloop Odijk voor 67,50. Dat kon ik net niet missen helaas.