• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wat mee te nemen van de Kringloop (revisited)?

Gestart door Satch, 15 april 2011, 21:28:18

Vorige topic - Volgende topic

Nicolas

Citaat van: minplus op 12 oktober 2022, 15:57:35Ben een paar keer op dergelijke shows geweest, maar er nooit iets gehoord wat voor mij beter klonk dan wat hier al jaren staat. De man van B&O de laatste keer snapte dat volkomen toen ik het er met hem over had en vond veranderen een beetje onzin. Heb ik ook niet gedaan.

Ik vind het een goede eigenschap in een verkoper als hij ok kan en wil identificeren wanneer hij iemand niét iets relevant kan aanbieden. Mijn broer ging ooit een nieuwe stereo kopen ter vervanging van een versleten eighties Marantz setje (niks bijzonder). De verkoper vroeg welke speakers hij had. Middenformaat bookshelfs Castle. De verkoper besloot terecht dat hij best met een nieuwe stereoset zonder nieuwe speakers naar huis zou gaan. :)
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Tom!

Ja, uiteindelijk kom je dan ook bij die zaak terug als het tijd wordt voor een vervanging of uitbreiding.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Heintje


superge

De kringlopen hier in Almere en Naarden hebben regelmatig leuke dingen te koop. Niet altijd voor leuke prijzen maar soms wel. Zoals een Philips 22GA230, echt wel een collectors item, voor 12,50. Na flink wat avonden noeste arbeid was die weer in prachtige staat.
Gisteren vond ik een paar B&W DM2a's, geen koopje maar ongeveer de helft van wat er op Marktplaats voor wordt gevraagd. Met werkende Coles supertweeters. Veel cosmetisch werk te doen maar dat is voor mij de lol ervan. Ik heb ze op zolder gezet en vergeleken met mijn veel nieuwere Focal/Rel combinatie en ik vind het verbazend hoe goed ze klinken. Wel een totaal andere klankbalans, moeilijk te bepalen wat nou beter is. Je went heel snel aan een bepaalde klankbalans zodat elke omschakeling in eerste instantie een negatieve indruk maakt.

RJVR

14 oktober 2022, 20:11:22 #2254 Laatste wijziging: 14 oktober 2022, 20:47:21 door RJVR
Mooie score,

De B&W's zijn erg mooie luidsprekers zeker als je in overweging neemt dat ze 50 jaar oud zijn, dat is pas duurzaam!. Ook in het wisselfilter zijn slijtvaste onderdelen gebruikt.

Ze hebben wel een behoorlijk eigen karakter, Ik kan mij voorstellen dat sommige het niets vinden. De tweeter is weinig subtiel maar de super tweeter vult mooi aan. Het laag is op subwoofer niveau, wel een beetje "traag" wat meer mid laag had gekund. (wat mij betreft)

Bij mij staan de bloempot kringen er nog in, maar dat is dus goed te verbeteren als het dik fineer is.

De B&W Dm4's zijn ook echte aanraders geen TL maar bass reflex met een ander laag. De tweeter en super tweeter zijn hetzelfde. Uiteraard ook een stuk handzamer formaat. Allicht de beste instap vintage luidsprekers die er zijn.
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

superge

Citaat van: RJVR op 14 oktober 2022, 20:11:22Mooie score,

De B&W's zijn erg mooie luidsprekers zeker als je in overweging neemt dat ze 50 jaar oud zijn, dat is pas duurzaam!. Ook in het wisselfilter zijn slijtvaste onderdelen gebruikt.

Ze hebben wel een behoorlijk eigen karakter, Ik kan mij voorstellen dat sommige het niets vinden. De tweeter is weinig subtiel maar de super tweeter vult mooi aan. Het laag is op subwoofer niveau, wel een beetje "traag" wat meer mid laag had gekund. (wat mij betreft)

Bij mij staan de bloempot kringen er nog in, maar dat is dus goed te verbeteren als het dik fineer is.

De B&W Dm4's zijn ook echte aanraders geen TL maar bass reflex met een ander laag. De tweeter en super tweeter zijn hetzelfde. Uiteraard ook een stuk handzamer formaat. Allicht de beste instap vintage luidsprekers die er zijn.

Ik heb gisteren nieuw doek besteld en het oude doek verwijderd, dat waren heel veel nietjes. Dit weekend alle units eruit halen en aan de kasten beginnen.

BunnY

Hier in Gent een Tensai voor-eindcombinatie met wappers. Voor 75 euro. Heb even getwijfeld maar toch maar laten staan.
We'll see about that !!

Nicolas

15 oktober 2022, 20:52:06 #2257 Laatste wijziging: 15 oktober 2022, 20:55:10 door Nicolas
Is dat zo'n Lotte kloon combi? Mooi om te zien, zeker met houten zijkantjes. :) Ik heb ze nog nooit gehoord.



Onder random merknaampje (wilt u een Uher, Philips, Lenco...? Plak! Eighties badge engineering) worden die wel voor véél meer dan 75€ aangeboden op tweedehandssites...

Of was het deze mindere god:



Ook die is trouwens badge engineered. Je kan hem ook als Philips etc vinden. Voor deze is 75€ nog steeds mooi, maar al meer in de richting van de markt.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

BunnY

We'll see about that !!

Nicolas

Die eerste had je waarschijnlijk wel meegenomen voor 75€. :)
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Tullyo

Kringloop Soest: Philips 974 home music systeem. Zeer nette staat vragen er 30,- voor.

sherlock

Afgelopen week bij de kringloop 2 JVC speakers SP-EXD 1 speakers gescoord  voor 5 euro. ze waren niet geprijsd . De cassiere zei : degene die over het geluid en beeld gaat is er vandaag niet, doe maar 5 euro want alle andere kleine speakers zijn meestal ook maar 5 euro per paar. Op M.P en E-bay staan ze tussen 60 en 100 euro.Maar wat een vol geluid komt er uit die kleine kastjes.  ^-^

RJVR

10 februari 2023, 19:10:26 #2263 Laatste wijziging: 10 februari 2023, 19:12:14 door RJVR
Naar de kringloop in Odijk geweest op zoek naar LP's dat was niet veel, alle 13 goed kwaliteit. De CD's zagen der veel beter uit deze ga ik de volgende keer bekijken.

Wel een mooie kringloop die maar drie dagen per week open is, maar nog wel echte kringloop prijzen.

Electronica was niet echt veel afgezien een paar mooie modeltreinen en wat LCD TV's.

Wel deze vintage Hoofdtelefoon van Jamo gezien voor 2,50 uiteindelijk toch niet meegenomen maar op Catawiki was ie 70 euro.

Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

minplus

Meestal kun je zo'n ding wel ter plekke even testen. Heb het vaak even gedaan met spullen die daar ook staan.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right