• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Het reinigen van audio sets cq boxen

Gestart door theo technics, 22 september 2004, 01:06:54

Vorige topic - Volgende topic

Audiopaul

Citaat van: Lars Aberson op 16 oktober 2004, 13:23:03
Is het erg als ik zeg dat ik mijn apparatuur niet of nauwelijks schoonmaak? ??? :-X

Nee hoor, ik ruil alles in als de stoflaag te dik wordt! :laugh: Het kan dus nog erger!  ;D  ;)
www.Audioreview.nl

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

theo technics

Citaat van: Audiopaul op 16 oktober 2004, 18:01:39
Citaat van: Lars Aberson op 16 oktober 2004, 13:23:03
Is het erg als ik zeg dat ik mijn apparatuur niet of nauwelijks schoonmaak? ??? :-X

Nee hoor, ik ruil alles in als de stoflaag te dik wordt! :laugh: Het kan dus nog erger!  ;D  ;)

Is wel een goede reden, om het dan in te ruilen ;D ;D
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

s_k

Wat ik wel eens doe is de componenten met een beetje vochtige theedoek van vingervlekken ontdoen.
Met schoonmaakolie kun je ze zwart laten glimmen, krijg je hetzelfde effect als met van die 'gespoten' autobanden. Lijkt als nieuw.

Hakuna

Mijn versterker wordt eens per half jaar geopend en flink doorgeblazen met de stofzuiger (Mijn stofzuiger heeft deze mogelijkheid), hierna worden ook de schakelaars en potmeters met contaktspray schoongemaakt. Verder smeer ik de mechanische delen van de Cd speler iedere paar maanden door met naaimachine olie, en dan kan alles er weer stevig tegen aan.  ;D :D
 <--- Een 3 weg systeem, maar dat worden er meer. [img width=20 height=20]http://

s_k

Je kunt 't ook overdrijven qwert.
Mijn motto: If it ain't broken, don't fix it!

Hakuna

Citaat van: Audiopaul op 16 oktober 2004, 18:01:39


Nee hoor, ik ruil alles in als de stoflaag te dik wordt! :laugh: Het kan dus nog erger!  ;D  ;)

Dan stel ik mij kandidaat bij de volgende stoflaag op jou ML versterker.  ;D  ;)
 <--- Een 3 weg systeem, maar dat worden er meer. [img width=20 height=20]http://