Nieuwe televisie

Gestart door Jan66, 11 juni 2011, 15:42:49

Vorige topic - Volgende topic

Jan66

Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe televisie, omdat onze kuren begint te vertonen. Heel af en toe wordt wat wit moet zijn geel. Soms blijft het maanden goed om daarna weer dagen lang het te doen. De televisie is een Metz Stratos 29TD86 van april 2000. Zolang de televisie het nog doet blijft ie, dit vanwege onze dochter. Mag er graag eraan zitten, laatste maanden wel minder.

Televisie kijken heeft bij ons niet zo'n grote prioriteit. We kijken via de satelliet naar o.a. BVN, CCTV4, Music Deluxe en ZDF kultur.
Eisen voor de nieuwe televisie zijn:
- ingebouwde satelliet ontvanger
- degelijke kwaliteit; niet dat het na 1 à 2 jaar al problemen heeft
- goede beeldkwaliteit; uitstekend hoeft niet, maar ook niet matig waar we aan ergeren
- 32 inch beeldscherm

Zelf heb ik onderstaande televisies gevonden:
- Samsung UE32D5700
- Sony KDL32EX525
Hoe zijn deze televisies qua kwaliteit?
Als jullie andere/betere merken weten, welke aan bovenstaande eisen voldoen laat het me weten. Vooral televisies met ingebouwde satelliet ontvanger is matig gesteld. Budget heb ik niet, als een ander duurder type of merk beter is ga ik daarvoor sparen.

Bij een lokale winkel ben ik wezen kijken naar oudere types van Samsung (UE32C6700) en Sony (KDL32EX600). De Samsung vond ik wat scherp qua beeld, ondanks een goede waardering van de consumentenbond. De Sony was minder scherp, maar als je er schuin tegen aankijkt wordt het beeld wazig. De consumentenbond gaf deze een redelijke waardering. Zullen de nieuwe (bovenstaande) modellen beter zijn?

Wat zijn de voor- en nadelen van televisies met 100 Hz of meer ten opzichte van 50 Hz?

ShaggyNL

Het verschil van 100Hz tegenover 50Hz is op de huidige schermen nog steeds een groot voordeel (vergeleken met de oude elektronen beeldbuizen). Het beeld is een stuk rustiger. Ook hebben sommige merken 200Hz en een enkele 600Hz. Dit laatste in verband met de 24P weergave. 600 ÷ 24 = 25 (een rond getal). Ook past 25, 30, 50 en 60Hz in 600.

Zelf vind ik Panasonic en Sony een erg goed beeld hebben. Sony is wel de duurdere van de twee dus staat er hier een Panasonic. (De BluRay spelers van Panasonic zijn ook erg fijn betreft beeld/prijs).

De meeste Panasonics hebben ook DVB-S2 ondersteuning tegenwoordig.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Yamamoto Soundcraft

Jan66

Bij Panasonic zie ik de TX-L32D25 televisie met satelliet ontvanger. Is deze vergelijkbaar met de Samsung of Sony?

ShaggyNL

Die Panasonic TX-L32D25 is een LED LCD met DVB-S2 ondersteuning. Best wel indrukwekkend opzich met voldoende HDMI-aansluitingen en Netwerkaansluiting.

Ik ken ze verder niet, maar betreft specificaties ziet hij er netjes uit.

Jan66

Hoe is het tegenwoordig gesteld met Philips televisies? De Philips 32PFL6606K lijkt me ook wel wat om op de shortlist toe te voegen.

Geen hond

Citaat van: ShaggyNL op 11 juni 2011, 16:29:41
Die Panasonic TX-L32D25 is een LED LCD met DVB-S2 ondersteuning. Best wel indrukwekkend opzich met voldoende HDMI-aansluitingen en Netwerkaansluiting.

of het nu wat beter is met panasonic weet ik niet maar ik zou dat merk op voorhand geen kans meer geven na ervaringen er mee  namelijk 2 tv's die binnen 2tot 3  jaar kapot gingen bij normaal gebruik(een was niet van mij )  :(
Ik zou sony heel hoog op de lijst zetten  ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

ShaggyNL

Citaat van: Niemand op 12 juni 2011, 16:28:29
Citaat van: ShaggyNL op 11 juni 2011, 16:29:41

of het nu wat beter is met panasonic weet ik niet maar ik zou dat merk op voorhand geen kans meer geven na ervaringen er mee  namelijk 2 tv's die binnen 2tot 3  jaar kapot gingen bij normaal gebruik(een was niet van mij )  :(
Ik zou sony heel hoog op de lijst zetten  ;)
Zelf heb ik met een drietal (toeval?) schermen van Panasonic ook ervaring. Allemaal doen ze het nog erg goed. Één er van is alweer een jaartje of 3 à 4 oud nu. Allemaal dagelijks ingebuik. De andere twee 2 à 3 jaar. Naar mijn idee niks mee aan de hand (afkloppen? ::) )

Jan66

Op dit moment zijn de top 3:
Sony, Panasonic en Philips. Sony en Philips zijn duitse modellen, verkrijgbaar via internet.
Samsung is wel de minste van de 4.

Parker700

Citaat van: Rowdy op 12 juni 2011, 21:46:59
Sony en Philips zijn duitse modellen, verkrijgbaar via internet.
Let je wel op de garantie?
Muziek, daar kikker je van op!

KT88

- Audiodidact -

ShaggyNL

Sony, Panasonic en Philips. Sony en Philips zijn duitse modellen, verkrijgbaar via internet.
Zelf heb ik het niet zo met de kwaliteit van Philips, de laatste jaren. Kijk ook uit dat je niet te veel zit te betalen voor die Ambilight-meuk.

Citaat van: Parker700 op 12 juni 2011, 21:53:35
Dat is wèl tegenwoordig alweer een stuk beter. Je hebt immers via de wet al standaard 2 jaar fabrieks-garantie. Dat hebben de meeste bedrijven ook wel door anno 2011.

Jan66

Citaat van: Parker700 op 12 juni 2011, 21:53:35
Sony en Philips zijn duitse modellen, verkrijgbaar via internet.
Maar de Nederlandse versie van deze televisies zijn zonder ingebouwde satelliet ontvanger.

Citaat van: ShaggyNL op 12 juni 2011, 22:11:28
Zelf heb ik het niet zo met de kwaliteit van Philips, de laatste jaren. Kijk ook uit dat je niet te veel zit te betalen voor die Ambilight-meuk.
De Philips is zonder Ambilight.

theo technics

Nee die Koreaanse zooi is wat. ;D ;D
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Parker700

Duitse Philips en Sony worden niet in Nederland gerepareerd.
Muziek, daar kikker je van op!

theo technics

Citaat van: Parker700 op 12 juni 2011, 22:15:55
Duitse Philips en Sony worden niet in Nederland gerepareerd.

Tegen betaling wel.
Wil je dit niet moet je bij je Duitse winkel zijn. ;)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.