Nieuwe televisie

Gestart door Jan66, 11 juni 2011, 15:42:49

Vorige topic - Volgende topic

S.B.Marantz

Citaat van: theo technics op 12 juni 2011, 22:13:34
Nee die Koreaanse zooi is wat. ;D ;D

Allemaal made in China die rommel , kijk maar in je koelkast.  ;D

Dozo

Als je in de buurt van Naarden woont kan dit de moeite waard zijn:
http://www.plasma-discounter.nl/

Ik heb er 4 jaar geleden mijn plasma vandaan, prima zaak. Verkopen geloof ik ook barbeques ;D

Ik hoor hier niemand over LG ??? Ben daar zelf best wel tevreden over.

Jan66

Sony, Philips of Samsung zou ik b.v. hier kunnen kopen en de Panasonic b.v. hier.

4000ds devil

Citaat van: Dozo op 12 juni 2011, 23:43:37
Als je in de buurt van Naarden woont kan dit de moeite waard zijn:
http://www.plasma-discounter.nl/

Ik heb er 4 jaar geleden mijn plasma vandaan, prima zaak. Verkopen geloof ik ook barbeques ;D

Ik hoor hier niemand over LG ??? Ben daar zelf best wel tevreden over.

LG en Philips tv's zijn kwa panelen bijna hetzelfde want het bedrijf bestaat uit een joint venture genaamd LG-Philips lcd. Binnenkort worden de Philips tv's uitbesteed aan een Chinees bedrijf dus dat zal wel bagger worden.

art

4000ds devil

Over een paar maand wil ik ook een andere tv, de auto eerst  ;) en zelf zat ik te denken aan Sony of Sharp. Zit er in Sony ook een Samsung paneel?
Sharp maakt dit zelf. Het is me niet duidelijk wie nu zelf z'n eigen panelen maakt.

Tom!

Ik vind de Sharps met vier kleuren wel erg fraai beeld geven. Er is niet veel in de prijsklasse wat daar tegenop kan.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

art

Citaat van: 4000ds devil op 13 juni 2011, 17:54:27

Sharp maakt dit zelf. Het is me niet duidelijk wie nu zelf z'n eigen panelen maakt.

H'm..... eerdere link werkte niet goed!

Another try:
panelfabrikanten

4000ds devil

Citaat van: Tom! op 13 juni 2011, 18:10:17
Ik vind de Sharps met vier kleuren wel erg fraai beeld geven. Er is niet veel in de prijsklasse wat daar tegenop kan.

Quatron noemd Sharp dat. Ja ik zat zelf ook aan Sharp te denken. Ook bij vergelijk in winkels geven deze een mooi beeld maar dat doet een Sony en Samsung ook.
LG is niet mijn merk moet altijd nog denken aan de tijd dat het merk Goldstar heette, LG is Lucky Goldstar en dat was echt meuk. Samsung heb ik ook slechte ervaringen mee, telefoon na 1,5 jaar defect, dvd recorder, na half jaar defect, digitale tv module na 3 jaar defect, magnetron na 3 jaar defect, veel binnen 3 jaar dus. Veel mensen zeuren altijd dat Philips tv's slecht zijn maar ik heb hier nog een 2 crt tv''s staan 1 van 15 jaar oud en andere van 9 jaar oud en veel gebruikt en altijd goed beeld en zeer betrouwbaar. Niks geen bastaard tv want er zitten in beide eigen beeldbuizen.
Philips buizenradio uit 1959 werkt nog steeds. Bij mensen uit familie en vrienden ook veel Philips tv en veel goede ervaringen mee. Nu heeft Philips tv uitbesteed aan een Chinees bedrijf koop ik dit niet.

4000ds devil

Citaat van: art op 14 juni 2011, 08:33:51
Citaat van: 4000ds devil op 13 juni 2011, 17:54:27

H'm..... eerdere link werkte niet goed!

Another try:
panelfabrikanten
Dat is em bedankt  ;)

ShaggyNL

Citaat van: 4000ds devil op 15 juni 2011, 12:38:16
[...]
Veel mensen zeuren altijd dat Philips tv's slecht zijn maar ik heb hier nog een 2 crt tv''s staan 1 van 15 jaar oud en andere van 9 jaar oud en veel gebruikt en altijd goed beeld en zeer betrouwbaar. [...]
Precies, die CRT's. Die zijn dan ook erg goed (en zullen een hoop LCD's overleven). 't Punt is dat de "platte schermen" van Philips een compleet andere technologie is dan die electronen-kanonnen van "vroeger". Ik blijf dan ook liever voorlopig even van Philips af.
Citeer
Nu heeft Philips tv uitbesteed aan een Chinees bedrijf [...]
Ah... ow... Nou, misschien wel voor altijd dan.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Yamamoto Soundcraft

4000ds devil

Dat zelfde heb ik ook dus  ;). Wel jammer want oa met tv's is Philips groot geworden.

Tom!

Ik vergelijk Philips van 15 jaar geleden niet meer met de huidige Philips... het probleem is dat door samenwerking, inkopen van componenten of zelfs hele apparaten het ene apparaat niet meer met het andere te vergelijken is. Ja, ik heb pas een Philips-radio uit 1965 gekocht die het nog perfect doet. Maar mijn draadloze telefoon van Philips uit 1999 begaf het twee maanden uit de garantie en ondanks drie keer omruilen heb ik nooit de irritante storing eruit gekregen, diverse huishoudelijke apparaten van Philips begaven het ook veel te snel en voldeden op diverse manieren niet aan de verwachtingen. Toen ik de telefoon verving door een Siemens die bekend stond als enorm degelijk, liep dat ook uit op een lange garantieclaim.
Ik heb ook veel negatieve opmerkingen gelezen over de Sony Trinitron CRT-TVs maar het apparaat wat hier staat werkt al 13 jaar perfect. Mijn belachelijk goedkope Zanussi-koelkast heeft het 16 jaar uitgehouden, terwijl iedereen bij aankoop zei dat ik van geluk mocht spreken als ik er twee jaar mee toe kon.
Persoonlijk heb ik overigens weer goede ervaringen met GoldStar, LG en (in mindere mate) Samsung. Vrienden van me hebben een LG LCD-TV en die geeft een fraai beeld, en het geluid is ook veel beter dan dat van veel concurrenten.

De betrouwbaarheid kun je dus alleen vergelijken met andere toestellen van hetzelfde model. Verder moet je afgaan op wat je in de winkel ziet (en ik heb gemerkt dat de toestellen in de winkel vaak beroerd afgesteld zijn, de kleuren kunnen veel mooier als je zelf wat prutst). Commentaren als 'die serie kun je beter vermijden' vind ik zinvoller dan 'dat merk kun je beter vermijden' tenzij alle apparaten van dat merk uit dezelfde fabriek komen en dezelfde kwaliteit componenten gebruiken.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Jan66

Heb een Sony KDL 40EX725 besteld bij Electroworld.

Jan66

We hebben de televisie nu ruim een week. Het is een 40 inch geworden i.p.v. 32 inch zoals in het begintopic werd gemeld, omdat mijn vrouw liever een 40 inch heeft.
We hebben voor de 40EX725 i.p.v. 40EX525 gekozen, omdat:
a. de 725 volgens verscheidene recensies een betere triple tuner heeft.
b. het prijsverschil was maar 50 euro.

Heb een aantal vragen:
- De consumentenbond heeft deze televisie getest. Ze hebben de televisie een aantal instellingen gegeven wat volgens hun de beste beeldkwaliteit geeft. Nu zetten zij de achtergrondverlichting en contrast op maximaal, geeft dat geen problemen qua levensduur?

- Nu hebben we nog geen CI-module en smartcard van Canal Digitaal. Als de financiën wat beter zijn kunnen we het altijd nog aanschaffen. Als we alleen Ned 1, 2 en 3 willen, hebben we dan deze nodig, een standaard startpakket met CI-module en geen abonnement?