Nieuwe televisie

Gestart door Jan66, 11 juni 2011, 15:42:49

Vorige topic - Volgende topic

bromzoeker

Het leek even goed te gaan na schoonmaken van alle contacten.maar nee hoor; gek, even uitzetten en weer aan helpt, dus ik hoef niet aan de kaart rommelen of de CI+ module; toch maar weer met de Humax doen dan.
Ergerlijk als je even wegzapt bij Nederland - Hongarije en als je terugkomt even later geen beeld; mis je weer een goal >:(
Zolder HT: nadruk op stereo; FOCAL Chorus 726S zwart(!): Tannoy Eyris DCC;Sony Pascal achter; Marantz SR5008 ; LG 32LK450 ;v.v. B1 bufferamp ; Technics SL-1500 ; GRADO Red ; Philips bdp9500 ; Monoblokken UCD180 ST ; Hypex DS 4.0/Peerless sub ; CD Harman Kardon HD990 ; op reservebank weer tapedecks

kurt

Hopelijk zorgt oled voor een verbetering tov de huidige led generatie. Mi veel te agressieve kleuren voornamelijk goed voor de eerste "positieve"indrukken in de showroom... Zelf zocht ik daarom vorig jaar nog een "oude"lcd en vond er een van Loewe, een connect 37. Meesterlijke beeldkwaliteit hoewel nog een "100 hz"model. Geen gezever over die 800hz (verkooptechniek)toestanden waarmee sommigen schermen. Ik hoef geen blu-ray animatie film te spelen om te overtuigen... ;D  De degelijke tv uitzending is reeds mooi naturel, met het juiste contrast enz... Voor mij van uitstekend naar matig: plasma-lcd-led

TANNOY

We hebben hier plasma,en vind het schitterend beeld.
Rustgevend.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

rob768

Ik weet niet of hij nog overall te koop is, maar ik heb een Samsung LN46B750. Een 200 Hz LCD (geen LED) waar ik bijzonder tevreden over ben. Zeer rustig en haarscherp beeld met veel extra mogelijkheden (o.a. mediaspeler via USB of network)
Wat toen duur, maar zal dat zeker niet meer zijn nu LED gemeengoed is geworden. Ik heb nog geen betere gezien.

Heintje

Dat "agressieve" beeld is vaak gewoon een kwestie van goed instellen in de beeldmenu's.
Met behulp van een calibratie-DVD is dat heel goed zelf te doen, al hebben sommige TV's (zoals de Samsung UE40D7000) zelf óók hele goede calibratie-testbeelden aan boord waarmee je dat snel kan regelen.
Na zo'n instelling kijk je daar een week naar om er aan te wennen en daarna pas je het beeld naar eigen smaak aan.

De reden dat TV's out of the box "helemaal open staan" (dus volle helderheid en contrast) is dat ze dan beter verkopen tussen alle andere TV's.

sherlock

Zo'n 30 jaar geleden , toen ik nog bij een radio/ Tv winkelketen werkte moest ik een winkeldochter KTV zo instellen dat hij een beter beeld had dan de demonstratie KTV's die er omheen stonden, en dat werkte inderdaad.was dezelfde dag nog verkocht,zover ik me kan herinneren. ;D