• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Cassettedeck liefhebbers?

Gestart door 4000ds devil, 23 juni 2011, 12:21:43

Vorige topic - Volgende topic

Nicolas

8 juni 2021, 16:16:46 #645 Laatste wijziging: 8 juni 2021, 16:19:25 door Nicolas
Citaat van: Sytse Fliege op  5 juni 2021, 07:04:34Wow, dat is inderdaad mooi spul.

Jammer dat Technics in zijn Sx-90x0 lijn nooit een cassettedeck heeft gemaakt, bedenk ik me nu.





Niet dezelfde 90x0 reeks, maar een kniesoor... Voor zover ik weet dezelfde 19" rack breedte en met een beetje geluk ongeveer dezelfde frontkleur: Technics RS-9900. Dat is dus de naam voor beide bakken samen die tegader één cassettedeck vormen.

Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Sytse Fliege

Ja, dat is natuurlijk een prachtset (en onbetaalbaar).

Maar die hoort meer bij de SE, SU en ST-9600 en de SH-9090.

Uiteraard kan daar ook nog een RS-678 bij. Of een RS-1500. Op de SH-9090 na heb ik die ook allemaal, dat moet ooit nog een keer mijn "gebruiksset" worden.

Uiteraard kan je al die apparaten ook mixen met de Sx-90x0 modellen, maar als je het foldermateriaal bekijkt lijkt dat nooit zo bedacht door Technics.



Ach, kikker toch op!

Bloom

Voor wie geïnteresseerd is in die RS9900: https://link.2dehands.be/m1708920823
De verkoper uit Wallonië (Waver) wil er graag 999 euro voor hebben.

minplus

Mooi ding. Het is dat ik al een erg mooie andere heb.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Nicolas

Het is dat hij qua uiterlijk -en hoogte- absoluut niet in mijn set past. Ik heb een zilveren M63 staan, die past er beter bij.

@Sytse Technics beschouwt de 90*0 en 96** reeksen (en anderen) inderdaad als aparte wereldjes en je zal in hun folders nooit een mengelmoes zien. Maar bij gebrek aan correct deck lijkt dit (en inderdaad de 678) me toch het dichtste bij komen als je binnen Technics wil blijven.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Nicolas

Er bestaat trouwens een rackmount versie van de RS-M85. Die is erg plat dus past er wat dat betreft wel bij. Je mist wel de rackhandles.

Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

minplus

Paar gaatjes boren en schuifdeur handles van de bouwmarkt en klaar. :)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

KlaasBaas

Twee weken terug nog een Technics RS-M65 gerepareerd voor iemand.
Tweekopper.

Mooie opbouw van binnen.

Klonk ook best goed.
Kwam bij mij heel degelijk over, vond het wel een "to be wanted".
Sony TC-765 TC-K88B TA-E86B TA-N86B TAE-8450 PS-4750 TA-N7B, PS-X70 TA-E7B TC-K7BII STA-6B TA-4650 Akai GX-635D TEAC X-1000R BL, TEAC X-700R BL, TEAC A-7300DBX-150 (2x) DBX-122  DBX 128 HighCom II Dolby A Luxman C02,M02, T-530, D-404 JVC TD-V711Nakamichi 700 Tritracer Nak 582 Elipson 1303F

Sytse Fliege

Citaat van: Nicolas op  8 juni 2021, 20:23:36Er bestaat trouwens een rackmount versie van de RS-M85. Die is erg plat dus past er wat dat betreft wel bij. Je mist wel de rackhandles.



Dat zijn mooie decks. Daar heb ik er ook nog een paar van. Blijkbaar uit de tijd dat Technics ook "dunner" wilde worden (slim line);

Kijk, zo zien ze er uit in hun natuurlijke habitat;



Ik zou deze set al bijna helemaal zo kunnen samenstellen; SH-940K, SU-8099K (of SU-8088K, kan ook), ST-8077K, Technics RS-M85 (of M45 of M65 en er staat me bij dat ik ook nog een RS-M88 heb, helaas geen M95 :'( )

Technics heeft mooie dingen gemaakt en de cassettedecks waren topkwaliteit, zelfs de "simpelere", zoals een RS-M205, waar ik als tiener enorm veel plezier van heb gehad (ik heb hem ook nu nog, inclusief een stapel met uit de bieb geleende elpees volgespeelde TDK-SA90 en Maxell XL-II's).

Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

PS: Ik vergeet de grammelefoon nog, een SL-1310MK2 kan ik ook nog aan mijn setje toevoegen. Nadat ik hem gerepareerd heb, dat dan weer wel...

Maar hé, kijk, cool! De Duitsers wisten de RS-M85 inderdaad te combineren met de Sx-90x0'en!



Ook deze set zou ik compleet kunnen maken, op het rack na, dat is een iets andere dan de de SH-940K die ik hier heb.

Ach, kikker toch op!

Lampje

Net 'uitgegraven'! Lijkt wel uit een patatkraam te komen. Zal hem eens schoonmaken.
Zitten dezelfde schakelaar knoppen op als die van de 1700 recorder.

"Opruimen....ja, het gaat lukken!"

Niemand

en zo kan je ook je spreuk weer tot leven brengen :angel: ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

minplus

Mooi ding.
Hoorde vanmorgen weer eens op een Duitse zender dat degelijke cassettedecks veel waard gaan worden.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Sytse Fliege

Yep, inderdaad mooi ding! En een cool lampje er op!

Ach, kikker toch op!

Lampje

"Opruimen....ja, het gaat lukken!"