• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

De smurf in 't hoge noorden.. (op bezoek bij Theo van Wermeskerken)

Gestart door Tdo, 29 september 2011, 20:55:37

Vorige topic - Volgende topic

Heintje


Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Theo van Wermeskerken

5 maart 2021, 23:36:12 #1352 Laatste wijziging: 6 maart 2021, 10:28:06 door Theo van Wermeskerken
Citaat van: Niemand op  5 maart 2021, 13:46:13Goede middag mensen,
Ik heb begrepen dat er iemand mijn inmiddels gereviseerde en gemodde Cd204 heeft beluisterd .
Het was volgens zeggen weer bijzonder ,wat de heer Theo van Wermeskerken heeft verbouwd .
Ik zal waarschijnlijk ergens in de komende week het genoegen hebben om hem daar bij die slo eh bouwer op te halen en te beluisteren .
Ik heb tandwielen (onnodig in voorraad) besteld voor dit type cdspeler en ook geschikt voor de 104 en 304 .
Dit was werkelijk erg netjes en snel uitgevoerd (ook in kwaliteit) ,na bestelling gisteren door robert.vdrijst(apestaartje)gmail.com in Maarn
Ook daar past een compliment .

Inderdaad was hier gisteren een vriend van forumlid Evehal en die heeft de 204 van Niemand dus beluisterd.
Daar kwam hij overigens niet direct voor : er moesten een aantal buisjes worden getest van zijn Audio-Note
spullen.
Hij is in het bezit van een stel wat kleinere Tannoy speakers.
Wel hele mooie speakers, heeft hij een poosje geleden gekocht van forumlid Buiske.
Wat dan gelijk opvalt is het grotere gemak waarmee een set 15 inch Tannoy's dikke klappen kan neerzetten en
dat hoor ik hier van meer mensen.
Wat echter ook bij veel mensen opvalt ( viel gisteren erg mee ) is het feit dat erg veel mensen met hun set
toch vooral bezig zijn met het tonale deel.
En dat is voor mij nu net het minst belangrijk.
Al tientallen jaren hoor en lees je dat bv alle cd spelers het zelfde klinken.
De meeste versterkers ook.
En dat klopt ook nog voor het grootste deel als je je beperkt tot het tonale gedeelte.
En ook nog als je er aan gaat meten.
Maar het geluid volgt wel als je hebt voldaan aan de eisen van een goede afbeelding.
En niet te vergeten een goede akoestiek.
Ik zelf zat daar eerder ook anders in en was altijd maar bezig met verbeteringen in en aan het geluid.
En na een verbetering was ik dan weer een poosje rustig totdat het opnieuw begon te kriebelen en er weer iets
veranderd moest worden.
Ondanks dat dat geluid dus al jaren eigenlijk prima was, was het dat dus eigenlijk nooit.
Onrust in de audiofiel.
En toen ik dus in contact kwam met mensen die met die belangrijkere afbeelding bezig waren en dat zijn intrede
deed kwam ook de rust.
Maar ja, ook die rust is maar betrekkelijk : mijn hobby is nu eenmaal het prutsen met elektronica en het ontwikkelen en bouwen van versterkers en het verregaand tweaken van die mooie eerste generatie cd spelers.
En toen ik in contact kwam met Berret en zijn vd Heide inzichten kwam alles in een stroomversnelling.
Mooie hobby..

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Niemand

9 maart 2021, 20:50:20 #1354 Laatste wijziging: 9 maart 2021, 21:19:19 door Niemand
Ik kan het dus niet, maar wat kan die man toveren met een 204 .
Ik was en ben nog steeds heel tevreden over de Cd104, inmiddels is die vervangen door de sja,
Cd204 maak er maar gelijk 205 van.
Dit is zo blijkt en bleek vanmiddag ook al bij ThvW thuis, een soort overtreffende trap te zijn van een 104 .
Nog fijner tonaal gezien ,maar het plaatje, het waar en hoe  dat vloeit ahw er uit en neemt je nog verder mee.
Voorzover dat nog kan dacht ik eerst.
Wel dat is hier nu ook het geval .
Ik had net Gerry Rafferty and Stealersweel Collected CD1 op staan
Dat was ook de laatste cd die ik beluisterde op mijn 104.
En ja dat is meer dan een week terug .
Maar dit keer was het anders,
 eh uitnodigend niet alleen om te luisteren ,maar om er ook deel van uit te maken.
En ja het mooie beeld, het  heel erg zachte hoog als opvallende kenmerken, en de toch ook flinke punch in het laag, maar ook het hele gebied daartussen komt er ook nog mooier uit.
Dit pakt je in ,neemt je mee ,wat je ook doet .
Wat je ook voor muziek er in stopt ,van klassiek tot jazz etcet5c .
Wonderlijk dat een apparaat dit kan .
De maker van dit wondertje was zelf ietwat verbaasd dat deze speler zo goed was geworden.
En dat zegt ook wel wat.
Dank je wel .
Ik heb begrepen dat er nog een 204 is en een 104 die laatste is ook erg goed .
 
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Theo van Wermeskerken

Mooi dat je hier weer een keertje was, ook mooi dat de 204 zo mooi presteert.
Met het Corona gebeuren moeten we de audio bezoekjes helaas wat beperken de laatste tijd, maar het was
wel weer even gezellig.
Jouw 204 is met de toepassing van de mooie vlag condensatoren een bijzonder fraai spelend apparaat
geworden en samen met een stuk of 30 door Berret op de alternatieve manier behandelde koolweerstanden
en een Ts behandeling, samen met alle andere aanpassingen speelt jouw 204 nu fraaier dan die van mij.
En dat kan natuurlijk niet dus die ga ik binnenkort nog een beetje extra opvoeren.
Na een lange autorit moet zo'n speler altijd even een dagje bijkomen, hij speelt dan wel goed maar met
een wat kleinere afbeelding. Een beetje verstopt.
Berret had ontdekt dat dat kwam door de manier van behandelen en alle op die manier behandelde apparatuur
doet dat.
Plaats hem vooral ook op de aangebrachte voetjes van kurk, daar is uitgebreid mee geëxperimenteerd en dat
werkt het beste en kost het minste.

Omdat ik afgelopen week even tijd en ruimte had heb ik eerst een op voorraad staande 204 op de zelfde
manier als die van jou aangepakt.
Morgen daar maar even een poosje mee proefdraaien.
Dat apparaat is dan over maar daar komt wel een liefhebber voor tzt.
Voor mijn 104 die ik voorheen in gebruik had zoek ik ook nog een goed tehuis.
Alle tweaks en modificatie's zijn er in aangebracht.
Het is een werkelijk in nieuwstaat verkerende speler met slechts enkele draaiuren op de teller.
Ik kocht die van een man die de gehele audio installatie van zijn vader had gekregen omdat die kleiner
was gaan wonen en die spullen niet mee kon nemen.
Pa was niet een echte muziekliefhebber : ik kreeg al zijn cd's er bij.
Welgeteld 5 stuks waarvan hij er heel af en toe eens eentje draaide en dat was in en aan de speler
dan ook wel te zien.
Ook een beetje een apart type die je niet vaak ziet : een 104 / 65.
Pa was een Philips werknemer dus mogelijk afkomstig uit de personeelswinkel.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Grutte Pier

Ik zag een uitnodiging van TvW om als lezer ook eens een post te maken.. sinds ruim een jaar ben ik wat geinfecteerd geraakt door het vd Heide concept, dit in eerste instantie door Tubamaniak. Hij bracht me met TvW in contact waarna we daar zijn wezen luisteren. Dan gaat er toch weer een hele nieuwe wereld open. Bij Tubamaniak klonk het al goed, maar bij TvW, dat was toch wel echt andere koek!

Daarna begonnen met aanpassingen op advies van TvW; een audio lamp om te beginnen, dat is al een verbetering. Dat was echter nog wel 1 zonder trafo. Het beviel echter goed, dus dhr TvW weer gemaild of er ook een trafo bij kon.Natuurlijk, moeilijk te krijgen, maar geduld is een schone zaak. En het was zoals TvW vantevoren al had gezegd; dan pas haal je de echte potentie uit de lamp. Wat een verschil!

Na de trafo nog verschillende aanpassingen gedaan zoals weerstand achter in de speakers, weerstand in de WCD, elke keer weer een stapje. En wat is dat leuk om bij elke aanpassing te luisteren en weer verbeteringen te horen. Voor mij persoonlijk gaven de weerstanden achter in de speakers meteen het grootste verschil (in positieve zin natuurlijk). Ik weet niet hoe dat bij de andere lezers van dit forum is, maar ik was echt verbluft vanaf moment 1.

Afgelopen weekend wezen luisteren bij TSP, wat een ruimtelijkheid, wat een muziek! geweldig gewoon. Naast de buitengewoon plezierige en open conversatie heerlijke (nieuwe) muziek mogen luisteren. Dit houdt in dat er binnenkort weer wat nieuws geprobeerd gaat worden. Wat, daar ben ik nog niet over uit, dat ligt nog besloten in een mail met TvW ;). Maar wat een mooie reis waarin alles kan en niks moet.

Excuses voor misschien wat een lang bericht, maar ik beloof om het de volgende keer wat korter te houden :)
Geluid is nog geen muziek

minplus

Hou het maar lekker lang want hoe meer info hoe beter.
Hier had elke aanpassing een positief effect, maar de weerstanden achter(in) hadden niet het grootste effect.
Verschilt blijkbaar per set en situatie en/of gehoor per persoon.
Maar leuk is het zeker, die verbeteringen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tannoysuperprestige 2

Citaat van: Grutte Pier op 16 maart 2021, 17:46:44Ik zag een uitnodiging van TvW om als lezer ook eens een post te maken.. sinds ruim een jaar ben ik wat geinfecteerd geraakt door het vd Heide concept, dit in eerste instantie door Tubamaniak. Hij bracht me met TvW in contact waarna we daar zijn wezen luisteren. Dan gaat er toch weer een hele nieuwe wereld open. Bij Tubamaniak klonk het al goed, maar bij TvW, dat was toch wel echt andere koek!

Daarna begonnen met aanpassingen op advies van TvW; een audio lamp om te beginnen, dat is al een verbetering. Dat was echter nog wel 1 zonder trafo. Het beviel echter goed, dus dhr TvW weer gemaild of er ook een trafo bij kon.Natuurlijk, moeilijk te krijgen, maar geduld is een schone zaak. En het was zoals TvW vantevoren al had gezegd; dan pas haal je de echte potentie uit de lamp. Wat een verschil!

Na de trafo nog verschillende aanpassingen gedaan zoals weerstand achter in de speakers, weerstand in de WCD, elke keer weer een stapje. En wat is dat leuk om bij elke aanpassing te luisteren en weer verbeteringen te horen. Voor mij persoonlijk gaven de weerstanden achter in de speakers meteen het grootste verschil (in positieve zin natuurlijk). Ik weet niet hoe dat bij de andere lezers van dit forum is, maar ik was echt verbluft vanaf moment 1.

Afgelopen weekend wezen luisteren bij TSP, wat een ruimtelijkheid, wat een muziek! geweldig gewoon. Naast de buitengewoon plezierige en open conversatie heerlijke (nieuwe) muziek mogen luisteren. Dit houdt in dat er binnenkort weer wat nieuws geprobeerd gaat worden. Wat, daar ben ik nog niet over uit, dat ligt nog besloten in een mail met TvW ;). Maar wat een mooie reis waarin alles kan en niks moet.

Excuses voor misschien wat een lang bericht, maar ik beloof om het de volgende keer wat korter te houden :)

Mooi lang bericht. Mooi houden zo! Ik vind dat zelf altijd erg leuk & leerzaam.

De wijze van kennismaking was wederzijds. Ongedwongen, zeer plezierig en met een voelbare positieve energie! Mooi dat je hebt kunnen genieten van ‘mijn sound/setje’. Ik kan altijd erg genieten van bezoek dat open  ’staat voor de wereld van de ordening’ en daarbij een open en lerende houding heeft. En dat heb je! Binnenkort kom ik ook graag bij jou luisteren. Dan wordt dan een hernieuwde kennismaking met mijn oude liefde de Tannoy D-700. Zo nu en dan overkomt het je dat je iets verkoopt waar je kort na de verkoop spijt van hebt en totaal ff niet begrijpt waarom het verkocht moest worden. Dat gold zeer sterk voor de D-700. Ik zie er naar uit om deze weer eens te horen!

Knosti de Platenwasser

Hoe gaat dat in zijn werk, met zo'n weerstand achterin de speakers?
... on an Electrospective Odyssee.

Niemand

Ik vind het een goed stukje en nee niet te lang.
Ik kan melden dat het hier nu wel al erg lekker muziek maakt en het klinkt zelfs goed .
De plaatsing is hier ongelooflijk fijn het  klinken hoe ook al .
Nu heb ik de audiolamp verplaatst,
al 2 weken terug.
Na het opnieuw aansluiten ook toen voor het eerst ooit aan aarde, was het direkt een verbetering merkbaar .
Verder heb ik toen ook een week later mijn schakelkastje voorzien van de bedrading ,die ik maakte van een in stukjes geknipte interlink van ThvW.
Ik weet dat het solderen ook wat doet, maar de solderingen konden zo snel gedaan worden, dat ik makkelijk die draadjes vast kon blijven houden .
De boel zit echt goed vast.
Na het opnieuw plaatsen van het (van binnen besnotte )kastje op de tegel en de cd ThvW204 daarboven,begon het al direkt goed.
Het is intussen eventjes minder geweest en direkt daarna zo goed geworden in alle opzichten, dat ik me af vraag ,:
Kan dit nog beter?
Het antwoord is JA.
Het lijkt nooit beter te kunnen  en toch lukt het de heren steeds weer.
Ok ik krijg nog een flinke upgrade qua versterking, maar met mijn eigen Thvw Mini Chaos Bocama is het nog steeds heel lekker genieten .
En dat vind niet alleen ik.
Wel heb ik om praktische redenen 2 kasten omgeruild .
Dat heeft onverwachtvqua akoestiek toevallig heel goed uitgepakt .
Mijn 2e stereoset waar ik de tv en dvd op beluister.
Is ook veel beter.
Dus dat is een beetje
mazzel.
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Theo van Wermeskerken

16 maart 2021, 23:15:53 #1361 Laatste wijziging: 16 maart 2021, 23:58:06 door Theo van Wermeskerken
Citaat van: Knosti de Platenwasser op 16 maart 2021, 21:03:09Hoe gaat dat in zijn werk, met zo'n weerstand achterin de speakers?

Da's een methode middels een behandelde dikke en hoogohmige koolweerstand die parallel
aan de aansluitingen op de speaker wordt aangesloten.
De manier van behandelen komt grotendeels overeen met die van de audiotegels.
Die term weerstand zorgt vaak voor gefronste wenkbrauwen, maar je moet hem op die manier toegepast dan ook niet zien in de hoedanigheid van een 'weerstand'.
Misschien meer als een soort usb stick met structuur informatie.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Knosti de Platenwasser

Citaat van: Theo van Wermeskerken op 16 maart 2021, 23:15:53
Citaat van: Knosti de Platenwasser op 16 maart 2021, 21:03:09Hoe gaat dat in zijn werk, met zo'n weerstand achterin de speakers?

Da's een methode middels een behandelde dikke en hoogohmige koolweerstand die parallel
aan de aansluitingen op de speaker wordt aangesloten.
De manier van behandelen komt grotendeels overeen met die van de audiotegels.
Die term weerstand zorgt vaak voor gefronste wenkbrauwen, maar je moet hem op die manier toegepast dan ook niet zien in de hoedanigheid van een 'weerstand'.
Misschien meer als een soort usb stick met structuur informatie.

Aha, duidelijk Theo.
Kan ik er ergens 2 bestellen? Ik neem aan dat een dergelijke aanpassing wel binnen mijn budget past... :)
... on an Electrospective Odyssee.

Theo van Wermeskerken

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Lungo

18 maart 2021, 13:03:38 #1364 Laatste wijziging: 18 maart 2021, 13:05:36 door Lungo
@Grutte Pier sinds ruim een jaar ben ik wat geinfecteerd geraakt door het vd Heide concept

Ben ook sinds ongeveer een jaar geinfecteerd met het virus,het vd Heide virus welteverstaan,geen corona.
Bij mij ging het ook stapje voor stapje.
Inmiddels voorzien van tegel,philips cd 304 by TVW,interlinks by TVW,de ordeningsweerstanden in de speaker terminals.
Heb deze zowel in serie als parallel.
Ben zeer tevreden hoe en vooral waar het klinkt,prachtig!
De audiolamp staat nog op het verlanglijstje...



@Grutte Pier Voor mij persoonlijk gaven de weerstanden achter in de speakers meteen het grootste verschil (in positieve zin natuurlijk). Ik weet niet hoe dat bij de andere lezers van dit forum is, maar ik was echt verbluft vanaf moment 1.


Helemaal mee eens,ook bij mij was het verschil onmiddelijk hoorbaar.
Niet zozeer hoe het klinkt,maar meer waar het klinkt,het geluid komt los van de speakers,klinkt ruimtelijker.


@Grutte Pier Excuses voor misschien wat een lang bericht, maar ik beloof om het de volgende keer wat korter te houden :)


Mooi verhaal om te lezen,kan niet lang genoeg zijn! :)


[/quote]
Chaos mk iv buizenversterker - Tannoy DMT 15 met mk2 upgrade - Philips cd 305  by TvW - Philips cd 205 met ab by TvW - Philips cd 206 met ab by TvW - vergulde luidsprekerkabel by TvW - Vergulde interlinks by TvW - Cambridge cxn streamer - audiotegels - Audiolamp - Tijger weerstanden op de speakers.