• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

De smurf in 't hoge noorden.. (op bezoek bij Theo van Wermeskerken)

Gestart door Tdo, 29 september 2011, 20:55:37

Vorige topic - Volgende topic

Walt


Walt

Als flesjes water de ordening van de lamp kunnen aannemen, is het dan mogelijk om met een aantal van die flesjes, verdeeld over de kamer, de akoestiek te verbeteren?

Leobus

Citaat van: quadpapa op 13 januari 2023, 20:24:43Vandaag een flesje water (door  Britafilter gehaald)bij de  lamp met tegel gezet, welnu:
voor de test een ordenings- waarde van 6%, na enkele uren getest op 99,6% ordening
voorwaar een  opvallend resultaat maar nog niet in de praktijk gebruikt.
Zelfde test binnenkort t.a.v. Boviswaarde, wordt vervolgd.
Eh Berret...is er al iets bekend over eventuele tegels voor de electrostaten?

Heb je de test ook gedaan met filtering maar dan gewoon ergens neerzetten? En filtering kan een vloeistof flink beïnvloeden. Misschien is de standaardwaarde vóór filtering ook wel 99,6%.
Kortom: een test zonder contra (in dit geval zelfs twee contra's: niks doen en filtering weg laten) is geen test waar je conclusies uit mag trekken.
Groet,
Leobus

Walt

Ik begreep dat water sowieso een gunstige Bovis waarde heeft.

Theo van Wermeskerken

Is dit gefilosofeer niet beter op zijn plek in : Wat zou er aan de hand kunnen zijn..
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Buell

Citaat van: quadpapa op 13 januari 2023, 20:24:43Vandaag een flesje water (door  Britafilter gehaald)bij de  lamp met tegel gezet, welnu:
voor de test een ordenings- waarde van 6%, na enkele uren getest op 99,6% ordening
voorwaar een  opvallend resultaat maar nog niet in de praktijk gebruikt.
Zelfde test binnenkort t.a.v. Boviswaarde, wordt vervolgd.
Eh Berret...is er al iets bekend over eventuele tegels voor de electrostaten?
ik gebruik een alcohol/ water mengsel. (zuivere alcohol) 60: 40 verhouding.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Theo van Wermeskerken op 10 januari 2023, 14:05:57Al vele jaren doen er enthousiaste verhalen de ronde over zgn. audiofiele zekeringen.
Meestal in de wereld gebracht door fabrikanten die er een soort van gelegaliseerde diefstal van hebben gemaakt.
Tot duizenden euro's voor 1 zekering.
Waarom zou dat gelegaliseerd diefstal zijn? Misschien klinken die zekeringen wel heel goed? Ik zie trouwens weinig verschil tussen deze zekeringen en de spullen die door sommige forum leden aan de man worden gebracht. Je negeert trouwens helemaal de opmerking van Walt dat er ook zekeringen zijn van €50 a €150,-. Het voelt een beetje als de pot die de ketel verwijt.

Walt

14 januari 2023, 14:18:06 #2167 Laatste wijziging: 14 januari 2023, 14:19:41 door Walt
Deze heb ik goede ervaringen mee, wat ouder type dus wat normaler geprijst, volgens mij kan je deze zelfs 30 dagen gratis op proef krijgen, kan je testen of het iets doet in je eigen set:

https://www.kempelektroniksshop.nl/demo/synergistic-research-blue-fuse-5x20-mm-6-3x32-mm.html

Theo van Wermeskerken

14 januari 2023, 19:05:52 #2168 Laatste wijziging: 15 januari 2023, 08:58:45 door Theo van Wermeskerken
Citaat van: Mmuetst op 14 januari 2023, 13:51:58
Citaat van: Theo van Wermeskerken op 10 januari 2023, 14:05:57Al vele jaren doen er enthousiaste verhalen de ronde over zgn. audiofiele zekeringen.
Meestal in de wereld gebracht door fabrikanten die er een soort van gelegaliseerde diefstal van hebben gemaakt.
Tot duizenden euro's voor 1 zekering.
Waarom zou dat gelegaliseerd diefstal zijn? Misschien klinken die zekeringen wel heel goed? Ik zie trouwens weinig verschil tussen deze zekeringen en de spullen die door sommige forum leden aan de man worden gebracht. Je negeert trouwens helemaal de opmerking van Walt dat er ook zekeringen zijn van €50 a €150,-. Het voelt een beetje als de pot die de ketel verwijt.

De zekeringen die door sommige forumleden aan de man worden gebracht, zoals jij zegt, worden gratis ter test
aangeboden.
Dat heeft weinig met pot en ketel te maken.


Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

AntiAudioKwakzalverij

14 januari 2023, 19:15:27 #2169 Laatste wijziging: 14 januari 2023, 19:48:26 door morph
geef me maar een ban op dit forum...maar het stikt hier nogal!


Goh, grappig.
Een zekere "AntiAudioKwakzalverij" plaatst een bericht en Mmuetst bewerkt het.
Dan beiden maar een bannetje?

mod-morph

Walt

Eerder is er gesproken over de ring van Koilon, een met koolstof korrels gevulde koperen buis, in rondje gebogen, is zo'n ring te aktiveren/aktief te houden dmv een audiolamp? Is dit mogelijk effectiever dan flesjes water..?

berret

De ring van koilon ken ik niet, wel de ring zoals we die zelf maakten. Idd een gebogen stuk koperen waterleiding waarin behandelde weerstanden zaten. Gewoon kool of norit of zo gaat niet werken.
En de werking van die  dingen is ook even iets anders en kan niet zomaar toegepast worden op elektronica en huiskamer akoestiek. Daar zijn de audiotegel en audiolamp beter geschikt voor. Het gebruik van die dingen vereist bovendien wat specifieke kennis en kunde.
En het klinkt heel egoïstisch en misschien vat men het op als arrogant, maar die kennis wordt niet gedeeld en ik gebruik die kennis zelf  ook niet meer.

quadpapa

Gewoon kraanwater heeft een Boviswaarde rond de 2000
(pendelen m.b.v. kaart met schaalverdeling van 0-oneindig  ;D
geordend water kan tot 12000 of nog veel hoger komen.Een gezond mens heeft een Bovis waarde van 7000-8000 over het algemeen.
Gewoon kraanwater, hoe nuttig ook, "neemt" vermoedelijk dus wat van je eigen energie.
Met behulp van de Boviskaart en pendel kun je ook de energiewaarde/ordeningswaarde (?) van het geluid uit je muziekinstallatie meten, dus vermoedelijk ook de invloed van audiotegel en audiolamp etc.
De ring van Koilon is hetzelfde als de ringen van Berret en van der Heide.

minplus

Citaat van: quadpapa op 18 januari 2023, 15:02:23Gewoon kraanwater heeft een Boviswaarde rond de 2000
(pendelen m.b.v. kaart met schaalverdeling van 0-oneindig  ;D
geordend water kan tot 12000 of nog veel hoger komen.Een gezond mens heeft een Bovis waarde van 7000-8000 over het algemeen.
Gewoon kraanwater, hoe nuttig ook, "neemt" vermoedelijk dus wat van je eigen energie.
Met behulp van de Boviskaart en pendel kun je ook de energiewaarde/ordeningswaarde (?) van het geluid uit je muziekinstallatie meten, dus vermoedelijk ook de invloed van audiotegel en audiolamp etc.
De ring van Koilon is hetzelfde als de ringen van Berret en van der Heide.

Dit wil er bij mij dus niet in, net als Yomanda.
Vroeger wel wat pendelwerk geprobeerd maar dat leverde toen ook niets zinnigs op.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Walt

Lijkt mij juist zeer aannemelijk, valt veel mee te verklaren zo.