• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

De smurf in 't hoge noorden.. (op bezoek bij Theo van Wermeskerken)

Gestart door Tdo, 29 september 2011, 20:55:37

Vorige topic - Volgende topic

Autobahn

5 mei 2023, 18:21:53 #2235 Laatste wijziging: 6 mei 2023, 02:59:01 door Autobahn
Wat een gezellige middag weer bij Niemand.
De 5 is natuurlijk heel mooi, geen twijfel over, maar wat was het leuk om met de 10inch Tannoys kennis te maken, wat een mooie spontaan klinkende speaker!, en een heerlijke combi met de 3!
Ik heb heel erg genoten, dank weer voor de gastvrijheid.

Niemand

Ja was weer even leuk zo .
Die match van de Chaos3 en de kleine Tannoys en de kwaliteit die is er zeker ,maar al met al is het niveau van de grote in combinatie met de Chaos 5 toch wel flink hoger .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Niemand

12 mei 2023, 09:04:19 #2237 Laatste wijziging: 13 mei 2023, 10:19:10 door Niemand
Citaat van: berret op  5 april 2023, 20:03:21Ik denk dat ik vanmiddag ( een deel van) de oplossing gevonden heb. Het probleem is dat je de zekering wil overbruggen met iets wat de structuurinformatie positief kan beïnvloeden maar wat ook bij het doorslaan van de zekering zelf ook onderbroken wordt. Dat probleem geldt nog steeds in de gemodificeerde zekeringen, als die doorslaan zit er nog een weerstand van ongeveer 10 mega- ohm in serie met het net. Dat geeft een lekstroom van slecht enkele micro- Ampere, dus is absoluut onschadelijk, maar ik wil het eigenlijk niet. Lang zitten piekeren om een oplossing te vinden, masr ik denk dat ik het nu weet. Nu nog zien of het in een zekering te prutsen is.
Dat is je wel gelukt als ik het zo beleef hier ,raar maar waar er ging weer een gordijn open,

 vwb zowel 3d beeld als geluid .
Het is echt direkt merkbaar .
Dat zijn leuke  dingen voor de mensen ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Niemand

Even bij Meneer Theo van Wermeskerken  geweest om een cdspeler op te halen  en ook geluisterd naar de Chaos 8,
 die nu wel een paar uur totaal gedraaid heeft en ook daadwerkelijk mooi plaatst en klankmatig echt mooi  is ,
Ja,  denken mensen dan: "Maar inspelen is toch niet nodig?" 
Nou echt wel hoor dat werd wel weer duidelijk .
Het plaatje staat er weer mooier voor .
Ik zou vaker luisteren als ik hem was , maar ja bouwen en testen is eigenlijk leuker ?
Vast wel vooral als je die voldoening beleeft dat het toch wederom goed heeft uitgepakt ,wat er uit de koker komt van dit duo ,Berret meegerekend .
Wat een stelletje mensen zijn dit toch ,wel in positieve zin .
En verdienen er aan ?
Echt niet ,maar dat is ook het punt niet voor ze .
Gewoon omdat ze het leuk vinden .
Top mannen , ga zo door als het kan .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

minplus

Hopeloze freaks.  :)
Ze maken waanzinnig mooie dingen maar luisteren er zelf maar heel af en toe naar.
Want nieuwe dingen ontwikkelen... 8)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

theo technics

Net thuis gekomen na een platenruil tussen TDO en ik.
Ik heb lekker dat chaos ding (amp) mogen beluisteren, klinkt perfect.

Nu ben ik niet gelovig in dat koollamp gebeuren, en ik weet dat het geen verschil kan maken,

maar dat doet dat ding wel, het moet niet kunnen, maar het gebeurd wel. >:(

Je hebt het goed voor elkaar dikkop. ;)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Tdo

Het was gezellig en ben erg blij met de platen. Maar ik begrijp dat de verwerking van het effect van de lamp het herstel van alle indrukken
bemoeilijkt.. sterkte vriend  😇 😘
'Jongens waren we - maar aardige jongens'

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Theo van Wermeskerken

10 juni 2023, 19:58:09 #2243 Laatste wijziging: 10 juni 2023, 20:48:34 door Theo van Wermeskerken
Dat is nog een vrij gematigde reactie op die lamp.
Ik heb vloeken,stampvoeten en erger meegemaakt als men zeker wist dat mensen zich het effect inbeelden en dan moesten toegeven dat het anders zat.
1 keer hier een ingenieur gehad die verkondigde : ik hoor het verdomme duidelijk, maar ik weiger het te geloven. Humor.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

theo technics

Citaat van: Theo van Wermeskerken op 10 juni 2023, 19:58:09ik hoor het verdomme duidelijk, maar ik weiger het te geloven. geen humor

In die fase zit ik ook Theo.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Walt

De volgende stap: TvW vragen om er ook 1 voor jou te maken!

minplus

Citaat van: theo technics op 10 juni 2023, 18:59:52Net thuis gekomen na een platenruil tussen TDO en ik.
Ik heb lekker dat chaos ding (amp) mogen beluisteren, klinkt perfect.

Nu ben ik niet gelovig in dat koollamp gebeuren, en ik weet dat het geen verschil kan maken,

maar dat doet dat ding wel, het moet niet kunnen, maar het gebeurd wel. >:(

Je hebt het goed voor elkaar dikkop. ;)

Ook helemaal waanzinnig geworden en rijp voor de inrichting. Hoewel, daar zat je al in de Hangplek....
Gefeliciteerd.
Niet meetbaar en dus kan het niet. Volkomen onverklaarbaar en dus het bestaat niet. Verschil is onmogelijk.
Maar je merkt het buitengewoon goed.
Net als ik als absoluut ongelovige, want wat een waanzin voor mij als beta wetenschapper.
Welkom bij de gekken.

En nu eentje regelen.
De mijne krijg je niet, mocht je nog vreemdere ideeën krijgen. :)  8)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

RenéN

Ik kan het erg waarderen als bezoekers het níet kunnen of willen geloven en tóch toegeven dat ze verschillen horen :).

Leobus

Gisteren hier iemand die mijn oude VV op kwam halen. Ook ff luisteren naar de huidige set natuurlijk. Klonk goed vond hij. "Oh" zei ik "nog even de audiolamp aan zetten." Hij hoorde het verschil onmiddellijk en vond het beter klinken. Meer een bel met muziek!
Misschien hoort niet iedereen het, maar hij en ik in ieder geval wel.
Groet,
Leobus

Tubamaniak

1 juli 2023, 01:29:56 #2249 Laatste wijziging: 4 juli 2023, 11:37:05 door Tubamaniak
' Als je het niet kunt meten, bestaat het niet ' Tja. Mensen denken blijkbaar dat alle natuurkunde bekend is en er niets nieuws aan toe zou kunnen worden gevoegd. Dat is een denkfout. De natuurkunde zoals wij die kennen bestaat louter uit definities die 'we' zelf hebben bedacht. Dus is de natuurkunde zeker niet 'af' of 'klaar' vrienden en vriendinnen ! Vandaar dat de term ' de wetenschap kan het niet verklaren, dus bestaat het niet ' een vrij holle frase is. Wetenschap breidt zich nog steeds uit. Dus kan het zo zijn dat de wetenschap die het ' van der Heide ' fenomeen kan verklaren zelf nog moet worden ontdekt en/of uitgevonden.
Thorens TD 166, Ortofon MC1 Turbo, Musical Fidelity A1, Philips 104 en 204, Sony 557ESD, Audio-Produkter Chaconne