• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

De smurf in 't hoge noorden.. (op bezoek bij Theo van Wermeskerken)

Gestart door Tdo, 29 september 2011, 20:55:37

Vorige topic - Volgende topic

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tannoysuperprestige 2

15 september 2023, 22:32:27 #2311 Laatste wijziging: 16 september 2023, 08:11:53 door Tannoysuperprestige 2
Zo, daar ben ik weer. Ik ben hier een poosje niet geweest. Een van de redenen is mijn nieuwe baan dit jaar. Tevens moesten Theo van Wermeskerken en ik onze weg zien te vinden in onze gedeelde ervaringen met de Chaos 6, de Enigma. Waarbij ik er niet direct warm voor liep. Dit terwijl deze het nu al langere tijd het uitstekend doet bij Evehal. Dat is super fijn. Mijn insteek was voor ons beiden een teleurstelling. Dat heeft zijn plek gekregen en heeeel voorzichtig hebben we het toch wel weer over een Chaos buizenversterker in Sneek. Nu heb ik een Densen voor en eind versterker. De DM-20 en DM-30 combinatie. Een versterkerset zonder tegenkoppeling (aldus de fabrikant). Maar daar gaat het nu niet over!

Ook ik ben inmiddels gegrepen door de geordende zekeringen van Berret. Technisch etc kan Berret hetzelf het beste uitleggen. Daar waag ik mij niet aan. In mijn meterkast heb ik een AHP zekering module. Daar gaat het voor mij om. Als je er van voren naar kijkt dan zie je links een zekering zitten en rechts een holle koperen buisje. Voor enkele maanden terug heb ik een geordende zekering er in gehad. In het linker gedeelte. Zeg maar. Dat gaf een mooi resultaat zoals het meer uitsterven van de klanken, en mooi verfijnd hoog en een fraai diep laag. En toch knaagde er iets. Ik vond dat ik wat dynamiek miste. Dus: de zekering er uit gehaald. Wel gekocht want ik hoorde en voelde iets moois in de muziek. Inmiddels zijn we verder in de tijd en heeft Berret een nieuwe vinding naar mij opgestuurd. Voor het rechterdeel had hij een 'gevulde'koperen buisje gemaakt. Wat er precies inzit weet ik niet. Het hangt iig samen met koolstof en ordening. Vanmiddag heb ik deze er in gedaan. Rechts dus. En links de geordende zekering. En Wow! Wat een mooie verbetering! Zie ook de beschrijving van Evehall, Buell, Leobus en in feite van iedereen hier die nu een geordende zekering heeft! Ik ervaar ook een grotere 'bubbel, het nadrukkelijker uitsterven van de tonen en het meer zweven van de muziek in de ruimte ook dat de muziek meer IN je zit. Later meer en zal ik er ook foto's bij plaatsen. Wellicht is het een idee om dit onderwerp een eigen topic te geven.

Walt

Nou welkom terug dan, en leuk om te lezen!

Groetjes Walter

Theo van Wermeskerken

16 september 2023, 10:15:39 #2313 Laatste wijziging: 16 september 2023, 10:17:50 door Theo van Wermeskerken
Ik zal inderdaad even een nieuw topic aanmaken in bekabeling en stroom, mede omdat er in dit topic steeds vaker luisterimpressies verschijnen bij anderen thuis terwijl dit topic feitelijk over luisterbezoeken bij mij thuis gaat.
Mede omdat Berret de laatste tijd flink bezig is met allerlei verbeteringen aan de netspanning en daartoe
meerdere netzekeringen en aanpassingen aan AHP modules heeft doorgevoerd en er nu tevens een nieuw revolutionair netfilter op basis van de koperen AHP buisjes aan het ontwikkelen is noem ik dat topic :

Berret's netspannings inspanning.

En als we nu daar onze ervaringen, positief, negatief of geen verandering melden blijft het voor iedereen mooi bij elkaar en leesbaar.
Van dat nieuwe netfilter bestaat er nu nog slechts 1 proef exemplaar dat nu bij Audiovorden staat.
Een identiek proef exemplaar komt een dezer dagen ook naar het Noorden en zal hier dan bij geïnteresseerden gaan rouleren.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Walt

Goed idee een apart topic! Ben ook benieuwd naar een foto van dat netfilter!