• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

De smurf in 't hoge noorden.. (op bezoek bij Theo van Wermeskerken)

Gestart door Tdo, 29 september 2011, 20:55:37

Vorige topic - Volgende topic

Niemand

ja wel hoor zit toevallig recht onder mijn (flat)woning ;D
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Heintje

radiohead

In ieder geval met het volume waarmee ik speel voel en zie ik de trilling van de Tannoy niet in de buurt komen van de 56 um van de groeven  ;D
We are such stuff as thoughts are made of

ascendo

Hallo allemaal,

Ik wilde me even voorstellen.
Ben nieuw hier alleen lees ik hier al erg lang mee :D

Het wordt langzaam tijd dat ook ik mijn ervaringen ga delen met jullie.

Ben al erg lang bezig met deze hobby en door een toeval ben ik toendertijd op het thema geluid dat niet mag van meneer van der Heide gekomen.

Vond ik zeer interessant maar natuurlijk had ik mijn vraagtekens hierbij.
Ik heb veel gelezen in het forum maar natuurlijk blijven het meningen van mensen.

Ben veel op luistershows geweest hier in Duitsland waar ik dus ook woon. Ben de mening dat het meer en meer om het technische gaat.
Het gaat helaas steeds minder om de muziek en alles wat er zo bij hoort.
Heb toen bewust geprobeerd het technische ook meer en meer los te laten want dat was gewoon erg vermoeiend.

Waarschijnlijk kwam de mogelijkheid om van Siedy 2 tegels en een audiolamp te kopen op een juist tijdstip.

En ik wilde bij deze Siedy en ook Jan nog maar bedanken voor de handleidingen want zonder had ik zeker ergens een fout begaan.

Op dat moment dat er onder mijn 2 losse lovan racks op de grond een tegel kwam en er boven de cd speler en versterker er iets aparts gebeurde.
Er gebeurde iets met mij, kreeg positieve gevoelens en ik voelde me lekker.
Dat was het eerste wat ik mee kreeg, waarschijnlijk ook omdat ik misschien gevoelig hier voor ben.

Met het juiste tijdstip bedoel ik hier dat mensen die technisch luisteren waarschijnlijk meer moeite hebben om los te laten. Het begint wel degelijk bij je zelf, het beginpunt dus!

Nu zijn we al een poos verder en heb van Jan speakerweerstanden, een netstekker met koolweerstanden in het stekkerblok en de beroemde Chaos interlink.
Dat met de interlink was echt iets aparts.
Ik zat nog in de inspeelfase en ik merkte hier is iets aan de hand. Jan kwam met de suggestie: je hoort waarschijnlijk iets wat er juist niet is. Hij bedoelde hiermee dat wat er normaal gesproken om een kabel zit en nu niet.
Die opmerking heeft me tot nadenken gebracht en toen was de volgende stap eigenlijk een must have!

Een Chaos luidspreker draad en daar is nu het wachten op ;D
Jan heeft al iets gemaakt wat nu onderweg is voor me en dat gaat in de komende dagen aan de speakers.

Oh ja, natuurlijk heeft de lamp een mooie houten voet van ongeveer 50 cm waar hij opstaat.
De positie is ongeveer 1,50 van de set en staat links.
De lamp kan zo optimaal zijn dingetje doen.
Standje 60 was volgens Siedy een mooi beginpunt en daar ben ik ook mee begonnen.
Heb hem nu ietsje lager gezet en dat was de puntjes op de i!!

Er is al veel over geschreven wat een lamp in combinatie met de tegels kan doen. Net als met de rest van de structuur informatie.
Ja helemaal juist, ik kan nog meer het technische vergeten en ben gewoon meer in de muziek.
Het geluid is niet wat er echt is veranderd maar de plaatsing en afbeelding in de ruimte.

Zeer apart en ben happy dat ook ik deze ervaringen nu heb mogen beleven.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het hier verder gaat want dit is zeker niet het laatste op dit gebied.

Mvg, Ton

Heintje

Welkom hier!  ;D ;D

Geniet vooral van de muziek(-belevenis), dáár gaat het om!

Niemand

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Lungo

Chaos mk 9 buizenversterker - Tannoy DMT 15 met mk2 upgrade - Philips cd 305  by TvW - Philips cd 205 met ab by TvW - Philips cd 206 met ab by TvW - vergulde luidsprekerkabel by TvW - Vergulde interlinks by TvW - Cambridge cxn streamer - audiotegels - Audiolamp - Tijger weerstanden op de speakers.

Walt

Stand 60 op de audiolamp, is dat een dimmer instelling? Met de Variac lijkt me dat namelijk veel te veel..?

Niemand

ascendo

Hallo jongens,

Deze Audiolamp is er eentje met een trafo en een gelijkrichter met een echte koolstof lamp.

Standje 60 was een start volgens Tannoy superprestige.

Heb hem nu op ongeveer stand 40. De lamp is avonds praktisch niet zichtbaar.

Mvg, Ton

Theo van Wermeskerken

Citaat van: ascendo op 29 februari 2024, 20:38:14Hallo jongens,

Deze Audiolamp is er eentje met een trafo en een gelijkrichter met een echte koolstof lamp.

Standje 60 was een start volgens Tannoy superprestige.

Heb hem nu op ongeveer stand 40. De lamp is avonds praktisch niet zichtbaar.

Mvg, Ton

Er zijn nogal wat verschillende koodraadlampen.
40 tot 60 volt kan heel goed.
Veel gebruikers gloeien echter wel te fel.
Overdag is er meer verstorend licht en kun je wat feller gloeien dan 's avonds.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

berret

Bovendien zijn er variacs met een procent instelling ipv een spanning. En soms is de zwarte schaal zelfs voorzien van 2 schalen, aan de bovenkant de standaard spannings schaal, aan de onderkant de procentsschaal.

Tannoysuperprestige 2

Ascendo! Leuke berichten. Wat enorm leuk om te lezen! Meen ik.
Weet dat ik 'peentjes heb gezweet' bij het destijds inpakken en versturen van de Audiolamp en tegels. En hoe blij ik was dat ze in goede staat waren gearriveerd bij jou en het allermooiste. Je kon en kan waarderen wat ze doen. Kijk, dit maakt onze hobby zo mooi. 

Parker700

Is het mogelijk om alleen de variac op een tegel te plaatsen en dan de lamp op een andere plaats zonder tegel, of is dat onzin?
Ik speel zomaar met een ideetje. 😇
Muziek, daar kikker je van op!