• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

De smurf in 't hoge noorden.. (op bezoek bij Theo van Wermeskerken)

Gestart door Tdo, 29 september 2011, 20:55:37

Vorige topic - Volgende topic

Starsky

En nog even een vraagje mbt de tegels, hoeveel componenten kun je boven elkaar op een grote tegel zetten?

Of is het beter elk component een eigentegel?
Mij. Situatie is als volgt:
Tegel> DAC> streamer > 4cm Ikea meubel > Chaos4
De voedingen van de DAC en Streamer liggen Links van de componenten gescheiden door 4 cm Ikea meubel ( geperste hout meuk)

Sorry voor het kapen van dit topic..

berret

Gewoon boven elkaar. Ik zou de versterker onderop zetten.

Starsky

Walt

Versterker bovenop is toch ook prima. Kan die ook goed zijn warmte kwijt..

berret

Walt

Verliest de tegel een deel van zijn werking bij elk apparaat waar deze 'doorheen' moet werken? Stel 4 dingen boven elkaar, voelt het bovenste apparaat dan nog wel het effect van de tegel?

berret

Geen enkel probleem. De werking vindt plaats onder invloed van de zwaartekracht. De plaats boven of onder elkaar doet er niet toe. Ik heb echter voor mezelf een voorkeur voor de draaitafel boven.

Geen hond

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Starsky

Misschien een rare vraag...
Waar kan ik het beste reageren als het gaat om VDH?

Dit topic is namelijk bedoeld als een bezoek aan grote Smurf zijn set.
Ik weet dat hier de "juiste" personen vrij actief zijn op datgebied vandaar devraag  ;)

Theo van Wermeskerken

Citaat van: minplus op 30 november 2024, 18:10:26Misschien hier? Ben niet zeker. https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=46619.msg2019225#new

Nou dat gaat over de audiolamp, de vraag was wat algemener.
Je kunt een nieuw topic over je onderwerp starten en als dat onderwerp er al is daar de vraag stellen.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

berret

Begin een nieuw topic onder het kopje: Vragen over het van der Heiden gebeuren.
Stel daarin je vragen en dan komen er vanzelf wel antwoorden.
Of alle antwoorden vanuit wetenschappelijk oogpunt zouden kunnen kloppen moet nog blijken, het betreft veelal belevingservaringen en , (vanuit mijn kant en vanuit andere kenners) een wat meer fysische verklaring van sommige fenomenen.

Starsky

Gaan we doen!
Aangezien ik het niet netjes vindt om Smurf zn topic te vervuilen...
Alhoewel hier veel nuttige info te vinden is ( al zeg ik het zelf)

Tdo

Vandaag was de smurf weer een keertje in het hoge noorden, en wel om de laatste chaos (Mk 10) te beluisteren. Deze Chaos is nog in de testfase en moet nog behandeld en ingespeeld worden, maar laat desalnietteplus goed horen wat ie in de mars heeft.
En das niet misselijk... 😎
Het is een zware jongen geworden van ca een kilo of veertig, dus het industriƫle uiterlijk is bepaald geen showboat maar letterlijk een zwaargewicht.

De heer van Wermeskerken zal inhoudelijk technische duiding geven maar auditief is dit product absoluut geslaagd!

'Jongens waren we - maar aardige jongens'    (Nescio)