• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Bij Prutser : To be a Rock but not to Roll !!

Gestart door Rood, 22 januari 2012, 07:20:09

Vorige topic - Volgende topic

Rood

Via een door Morph opgestart topic over de belangrijkheid van Led Zeppelin in ons audio bestaan was er snel een LZ avondje geprikt . Tirillo en ondergetekende trotseerden de uitermate winderige zaterdagavond om eens bij Prutser langs te gaan . Onderwerp onzer lusten was de LZ box uit begin jaren 90 . Verschillende andere Audiofreak forum genoten waren ook uitgenodigd maar zagen op zo korte termijn geen gaatje in de agenda . Jammer want we kwamen 1 iemand tekort ... maar daarover later meer .

De huiskamer van P ziet er zeer verzorgd uit . Ik zie hem al als Freddy Mercury in de clip " I want to break free " het huis stofzuigen . Zelfs zonder dat hij zijn broek uittrok was het mij snel duidelijk dat hij in het bezit was van 2 geschoren benen . Nu vraagt U , als zondagochtendlezer van dit relaas , wat zich op deze avond allemaal af heeft gespeeld om zeker te weten dat de benen van de heer des huizes net zo glad als mijn verkooppraatjes zijn . 2 Racefietsen in de huiskamer ..
Een geoefend oog is het halve werk .

P heeft een aardige verzameling dozen staan waar muziek uitkomt . Geen striemers maar de apparatuur waar de vorige generatie mee groot is geworden . Heel hoog zelfbouwgemiddelde .
Betrokkenheid met een grote B . Persoonlijk kwam ik in mijn oren wat transmissielijn druk tekort tijdens het muziekluisteren maar dat is een persoonlijke smaak . De zelfbouw 3 weg torens met glanzende zwarte lak zouden zo in een showroom met een hoog prijskaartje kunnen staan . Sjappoo !!

Na de nodige plichtmatigheden waaronder wat wij wilden drinken ( T wilde thee en ik bliefde een glas cola bij hoge uitzondering ) mochten de bezoekers op de sweetspot-bank plaatsnemen en na wat ingespeeld te zijn met Dread Zeppelin muziekjes kwam de box der boxen tevoorschijn . Als Buzz Aldrin die zojuist een paaldansend marsvrouwtje op zijn netvlies kreeg : onze ogen werden groter , hartslag ging omhoog en de productie van speeksel stokte . Dit was waar wij voor gekomen waren .

Chronolgisch werd er geluisterd . Al was het een ABLZ proef . Gelukkig geen herhalingen . Nee pure muziek voorzien van verbale ondertiteling en duiding door T die zich in de loop der grijzer wordende jaren zich wat had verdiept in de achterliggende gedachtes en werkwijzes van de 4 heren van LZ .
De installatie van P deed aardig zijn best om de informatie die op het zilveren schijfje stond aan ons mede te delen . We kwamen een Audiofreakje tekort ...

Vanaf de eerste tonen gingen de voetjes mee op het ritme . De nekspieren kregen ook nog een muzikale massage d.m.v. licht headbangen . Dit was een soortement van opstap naar onze Stairway to Heaven . De luchtgitaren kwamen te voorschijn . De ene nog mooier opgepoetst dan de andere . Kleine en grote , met parelmoer ingelegde exemplaren , dubbele snaarbezetting en linkshandige . Als een Angus Young lagen wij op de grond gitaar te spelen .
Iemand van ons trok de stoute schoenen zonder geurvreters aan ( ik zal zijn naam niet noemen maar zijn forumnaam begint met een T ) en deed een subtiele Bonham act met twee drumstokjes . Toen was het hek van de dam . Drie volwassen mannen die aan het bekvechten raakten wie wat mocht spelen . Al gauw was er een denkbeeldige microfoon gevonden en deed Plant ook in ene mee . Er werd afgesproken dat de instrumenten per nummer doorgegeven zouden worden opdat wij geen ruzie meer konden maken . Daar ging iets fout ... een van ons had een shoarma schotel met de onvermijdelijke lading knoflooksaus achter zijn kiezen . De lucht was zo erg dat de microfoon niet meer hetzelfde rook als toen hij uit de kast kwam . Smetje op de avond maar het mocht de pret niet drukken .
Helaas was er geen bassist : misschien op de volgende LZ meet and greet ?

4 Volle CD's en wat los materiaal later was het voorbij middernacht . Klokslag 1 uur stak ik de sleutel in het slot van mijn voordeur . Rond 5 uur vond onze minilot van Kokonera het welletjes en kon ik er al weer uit >:( Waarschijnlijk was zijn Levee gebroken . Triomfantelijk keek hij mij aan met een blik van : Jou heb ik toch mooi uit je graftombe gejankt vadertje !!
Zijn pret was van korte duur . De glimlach door en na gisteravond raak ik vandaag niet meer kwijt .
LZ FTW !!
Dank aan de heren van Led Zeppelin en mijn AF LZ en ACWB vrindjes .
Bedtijd is weer aangebroken .

ezo

Wauw meneer rood dat is een fijn verhaal zo op de zondag morgen ,geweldig kan het me levendig voorstellen
Top

Ezo
Pl. Dual 701 Stylus
cd Philips 104 mod( tvwk ) vv vMca220 mod
ev vM 2x pa333mod ---Xanadu
http://rateyourmusic.com/collection/ezo/visual/

Drs Pijpoloog

Leest lekker weg Rooie en LZ is idd een leuk bandje met hele goede muziek.
Canor TP 106vr precision tube amplifier, VPI hw 19 MK IV, met SME IV arm en een Ortofon Jubilee element, Sugden, optima phono pre(KT gemod.), Sony SCD 555es(KT gemod.), speakers, ADAM audio, De Column MK III. bekabeling , DIY, v/d hull en Isotek.

Tirillo

You nailed at Red!

Meest gedenkwaardige moment van de avond was de gitaarsolo van Rood tijdens Dazed & Confused. Zijn improvisaties met de strijkstok over de Gibson Les Paul (of was het een Fender Telecaster???) gingen door merg en been. Kippe(n)vel!

Tijdens de nabespreking bleek dat er los van een JPJ-imitator ook nog een ander tamelijk essentieel onderdeel miste deze avond, althans wanneer je in de geest van Led Zeppelin wilt verblijven: groupies!

We sloten dan ook af met een Beasty Boys rap:

"If I played guitar I'd by Jimmy Page
The girlies I like are underage"

Is er wellicht nog een Audiofreak die zijn dochter van om-en-nabij de veertien jaar ter beschikking wil stellen als stergroupie Lori Maddox?
"Searching for a ground with my good eye closed"

groovy.

Mooi verhaal.
Dat moet een fijne avond geweest zijn.
In to each life some rain must fall.

B. Gehakt

Wat had ik dit graag willen zien, 't is dat ik niet van LedZep hou.
Deskundige

a.b.

Citaat van: groovy op 22 januari 2012, 10:21:16
Mooi verhaal.
Dat moet een fijne avond geweest zijn.


een paar foto's erbij? :)

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

m44

haha geweldig

daar had ik wel bij willen zijn.
heb die box ook en hij komt regelmatig in de speler terecht  :)
If someone claims to have free will, ask them, "free from precisely what?"

chansig

Leuk om te lezen dat het gezellig is geweest. Jammer dat het voor een avondje zo ver rijden is anders was ik er zeker geweest.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Rood

@ Tirillo : vind je het erg dat ik pas ? Zie ik er uit als Jerry Lee Lewis ?  >:(

@ BG : ik heb ook niks met de muziek maar de beloofde pizza calzone met artisjokken hartjes maakte een hoop goed . Jammer dat de pizza bezorger de deur niet kon vinden . Thuisgekomen heb ik me moeten verzadigen met wat Choco Prinsen .


Rood

Bij de weg : bij Bol hebben ze alleen deze voor de hoofdprijs :(
http://www.bol.com/nl/p/muziek/definitive-collection/1000004006394165/index.html
Kan je net zo goed de Rhino box kopen . Iets duurder maar net wat vollediger .

Be tweeter

Lekker verhaal, mooie levendige beschrijving van de diverse luchtinstrumenten! :)
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

mumsoft

Wat een fraai smikkel-smul-verhaal, Rood. Lekker lezen op de zondagmiddag.
Hoedje af.

Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

theo technics

Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

begtjuh

Sombreros are not metal