• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

teveel rood

Gestart door James Bond, 6 juli 2005, 22:01:10

Vorige topic - Volgende topic

James Bond

hallo allemaal, ik heb een philips tv, en ik vind dat het beeld wat teveel rood heeft, kan ik dat ook ergens bijstellen zonder dat ik de tv uitelkaar moet halen?

theo technics

Citaat van: James Bond op  6 juli 2005, 22:01:10
hallo allemaal, ik heb een philips tv, en ik vind dat het beeld wat teveel rood heeft, kan ik dat ook ergens bijstellen zonder dat ik de tv uitelkaar moet halen?

Ja in het service menu, als je weet erin te komen.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

James Bond

is dat verstandig om dat zelf te doen, ik heb trouwens geen idee hoe dat zou moeten.

theo technics

Citaat van: James Bond op  6 juli 2005, 22:30:13
is dat verstandig om dat zelf te doen, ik heb trouwens geen idee hoe dat zou moeten.

Als je de oude instellingen onthoud niet, maar hoe kom je erin, wat is die toegangs code van die Philips ???

peter

Heb je geen handleiding van die TV. Ik weet ook niet om welk type het gaat maar meestal heb je op AB een knopje Menu.

theo technics

Citaat van: peter op  6 juli 2005, 22:40:30
Heb je geen handleiding van die TV. Ik weet ook niet om welk type het gaat maar meestal heb je op AB een knopje Menu.

Dat is een heel ander menu Peter, wat ik bedoel is een menu waar de technici in kunnen komen door bv een 10 cijferige code in de voeren ;)

peter

Oke maar als gebruiker kun je toch gewoon in het menu wat ik bedoel de kleuren bijstellen en vastleggen.
Is james bond een monteur of gebruiker. ;)

James Bond

het type nummer is: 21pt 2665/00 van philips dus

theo technics

Citaat van: James Bond op  6 juli 2005, 22:46:09

Don Deil, ik hoop dat ik de naam goed schrijft kan je daarmee waarschijnlijk helpen.

theo technics

Citaat van: peter op  6 juli 2005, 22:45:09
Oke maar als gebruiker kun je toch gewoon in het menu wat ik bedoel de kleuren bijstellen en vastleggen.

Dat weet ik niet, maar wat hij wil is het kleur balans aanpassen.
Dat is heel wat anders dan wat het user menu toelaat.

peter

James Bond

Tja, en dat blijft moeilijk ;)

art

Citaat van: theo technics op  6 juli 2005, 22:51:40
Citaat van: peter op  6 juli 2005, 22:45:09

Dat weet ik niet, maar wat hij wil is het kleur balans aanpassen.
Dat is heel wat anders dan wat het user menu toelaat.

Op zich niet zo'n probleem, maar wel handig om een servicemanual te lenen of te kopen. Tinting kan dan ook ingesteld worden. Wel de "oude" en "nieuwe" standen noteren! En er de tijd voor nemen ......

muziekfreak

18 juli 2005, 06:51:12 #13 Laatste wijziging: 18 juli 2005, 06:53:33 door HT pioneer
Citaat van: theo technics op  6 juli 2005, 22:50:58
Citaat van: James Bond op  6 juli 2005, 22:46:09

Don Deil, ik hoop dat ik de naam goed schrijft kan je daarmee waarschijnlijk helpen.

Van hear bedoel je? Achternaam is tikkeltje anders but close  ;D

LEt op als je in dat menu mocht komen dit is voor gevorderde...als je bv aan de grijswaardes gaat lopen klooien heb je kans dat je heel je tv ontregelt. Let daar goed mee op  ;)

IK zou frank van ht forum mailtje sturen..als hij het niet meer weet,weet niemand het meer  ;D