• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Video kanaal laat iets beeld van TV door

Gestart door reel2reelcrazy, 18 juli 2005, 15:12:46

Vorige topic - Volgende topic

reel2reelcrazy

Hoi Freaks, vraagje:

Mijn TV en HDD-DVD zijn met elkaar verbonden middels 21 pins scartkabel.
Als ik een opname van mijn camcorder wil opnemen op de HDD van mijn recorder dan zie ik het beeld waar de TV op staat er doorheen.
Met de ondertiteling waar de TV op staat zie ik dit.

<tekst van de ondertiteling>
Alleen de ondertiteling loopt dus van rechts naar links en zowel van de ondertiteling als het van het beeld (loopt niet) zijn voornamelijk contouren zichtbaar.

Wie kan mij op weg helpen, is die scartkabel kapot?
om domheid in te zien, heb je verstand nodig

art

Citaat van: reel2reelcrazy op 18 juli 2005, 15:12:46
Hoi Freaks, vraagje:

Als ik een opname van mijn camcorder wil opnemen op de HDD van mijn recorder dan zie ik het beeld waar de TV op staat er doorheen.

Alleen de ondertiteling loopt dus van rechts naar links en zowel van de ondertiteling als het van het beeld (loopt niet) zijn voornamelijk contouren zichtbaar.

Ik denk, dat je zo'n goedkope dunne scartkabel ertussen hebt, waarbij de signaaladers niet apart zijn afgeschermd. Leen 's zo'n stugge, dikke; type tuinslang zeg maar.
Ook kan het zijn, dat de aarde in de connectors niet goed zit.
Even prutsen, dat is de enige weg   ;)

reel2reelcrazy

Citaat van: art op 18 juli 2005, 18:38:00
Citaat van: reel2reelcrazy op 18 juli 2005, 15:12:46
Hoi Freaks, vraagje:

Ik denk, dat je zo'n goedkope dunne scartkabel ertussen hebt, waarbij de signaaladers niet apart zijn afgeschermd. Leen 's zo'n stugge, dikke; type tuinslang zeg maar.
Ook kan het zijn, dat de aarde in de connectors niet goed zit.
Even prutsen, dat is de enige weg   ;)

Hoi Art,
Het huidige type scart is er zeker eentje die in de categorie tuinslang valt.
Iedereen in mijn omgeving heeft de dunne uitvoering maar als het zeker is
dat de scartkabel niet in orde is, haal ik mij een nog betere.
Heb jij nog een merk/type die echt erg goed is (prijs/kwaliteit)
Is het waar dat verguld weer beter is dan niet verguld? Lijkt mij zo'n mode verschijnsel

art

Hm, lijkt toch meer op een aardprobleem. Ik zou de connectors maar 's openmaken en de verbindingen inspecteren. Wat soms ook wel wil helpen is om aan een kant het connectorscherm (die blikken buitenkant) los te maken.
Voor de rest kan er nog gewoon een bedradingsfout in zitten natuurlijk. Tijdelijk even vervangen door een andere (desnoods van mindere kwaliteit) kan je wellicht op het spoor zetten.

Nee, met goud los je dit niet op. Vergulde connectors hebben alleen het voordeel dat ze geen oxidelaag ontwikkelen, die op den duur tot storende verbindingen kan leiden. Maar eigenlijk moet dan ook het deel waar je 'm insteekt, verguld zijn.

reel2reelcrazy

Citaat van: art op 19 juli 2005, 12:26:44
Hm, lijkt toch meer op een aardprobleem. Ik zou de connectors maar 's openmaken en de verbindingen inspecteren. Wat soms ook wel wil helpen is om aan een kant het connectorscherm (die blikken buitenkant) los te maken.
Voor de rest kan er nog gewoon een bedradingsfout in zitten natuurlijk. Tijdelijk even vervangen door een andere (desnoods van mindere kwaliteit) kan je wellicht op het spoor zetten.

Nee, met goud los je dit niet op. Vergulde connectors hebben alleen het voordeel dat ze geen oxidelaag ontwikkelen, die op den duur tot storende verbindingen kan leiden. Maar eigenlijk moet dan ook het deel waar je 'm insteekt, verguld zijn.

Zijn bruikbare tips dankjewel. Ik zal er vanavond eens een touwtje scartkabel achterhangen.
Kijken of dit verbetering brengt.
Ik kom er nog wel even op terug

reel2reelcrazy

Citaat van: art op 19 juli 2005, 12:26:44

Net de inkoopprijs van deze gekregen: ;D

art

Citaat van: reel2reelcrazy op 19 juli 2005, 12:45:57

Citaat

En ....... dagje minder vakantie?  ;)

Ik bouw o.m. m'n scartkabels zelf als het serieus moet. Bevalt me beter dan al die z.g. prof. kabels. 't Is alleen wel tijdrovend.

reel2reelcrazy

Citaat van: art op 19 juli 2005, 13:01:10
Citaat van: reel2reelcrazy op 19 juli 2005, 12:45:57

Citaat

En ....... dagje minder vakantie?  ;)

Ik bouw o.m. m'n scartkabels zelf als het serieus moet. Bevalt me beter dan al die z.g. prof. kabels. 't Is alleen wel tijdrovend.

mwoah voor 32 euro ga ik niet liggen prutsen.
maarrrr..... ik heb de tuinslang eens losgehaald en het probleem zat idd in de massadraad die aan het omhulsel /buitenkant vastzit.
Dit is een erg slechte verbinding doordat de het lipje waar de massa aan vastzit, geklemd zit tussen het blik en het kunstof van de scartplug.
Waarom niet een beetje soldeer erop en klaar?
Maar goed je hebt mij weer geholpen en 32 euro helpen besparen! ;)

art

Citaat van: reel2reelcrazy op 20 juli 2005, 23:02:53

mwoah voor 32 euro ga ik niet liggen prutsen.

Ik doe 't voor m'n lol en bovendien houd ik niet van tuinslangen.  ;)

Succes ermee!