• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Vraag over Onkyo TX-DS989 Integra

Gestart door Richie-poor, 15 oktober 2012, 11:05:41

Vorige topic - Volgende topic

Richie-poor

Beste audiofreaks hier,

Ik zal beginnen met mij even kort voor te stellen en wat ik hier in mijn huiskamer heb staan.

Ik ben Richard 26 jaar uit Groningen
Full-time baan en hobby's van mij zijn HiFi en motor rijden!

Nu even over de opstelling in mijn huiskamer waar mijn vraag over gaat.

Ik heb hier staan als basis een Onkyo TX-DS989 Integra (model 2003)
Daaar heb ik op aangesloten 2 vloerstaande Klipsch RF 52 serie, een Boston CS 225c Centerspeaker, 2 rear speakers van Klipsch RB51. Een subwoofer heb ik er niet bij omdat ik er niet echt een plek voor heb in de huiskamer... En hem tot nu toe nog niet mis! Het meeste wat ik met mijn systeem doe is muziek luisteren (Mp3) Ja val mij maar aan op het MP3 download kwaliteit.

Mijn vraag gaat er dus nu uiteindelijk komen, en die vraag luid welke blu-ray speler kan ik goed kwijt op de Onkyo TX-DS989 Integra, het is een ouder maar zeker sterk model waar geen HDMI op zit, wel een Multichannel uitgang is het mogelijk daar een blu-ray speler op aan te sluiten?

Voor dat ik nu vragen krijg wat moet je met een blu-ray als je MP3 muziek luistert!
Ik wil mijn set graag uitbreiden met de blu-ray speler om zo originele cd's te draaien en af en toe een goede blu-ray film wil kopen om deze goed en mooi te kunnen bekijken in mijn eigen home-theater :)

Ik hoop genoeg info te hebben gegeven en dat ik hier iemand tref die ervaring heeft met de Onkyo TX-DS989 Integra.

Alvast hartelijk dank,

Richard

TANNOY

ja hoor,gewoon aansluiten met die gekleurde rca aansluitingen
of via hdmi(maar dat heb je volgens mij niet.)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Richie-poor

Ik meende te hebben begrepen dat ik de Multichannel door voor moet gebruiken? Die daar links op de achterkant van de receiver ;-)
Dan zou ik korte tulpstkkertjes moeten kopen om deze aan te kunnen sluiten (man-man stekkertjes)
Gezien de multichannel uitgang vrouw is en op de dvd spelers ook allemaal?
Of heb ik het nog verkeerd?

Heintje

Nee, veel eenvoudiger: bijna alle Bluray spelers hebben een optical out output.
Die kan je mete een Toslink snoertje (even op voldoende lengte letten, vooraf even meten!) van pakweg 15 Euro aansluiten op Digital input 1 of 2 of 3.
Even goochelen (dus niet googlen) met je output-instellingen op je Bluray speler (meestal is PCM goed) en je bent meteen klaar voor alle signalen van stereo tot en met 5.1 surround enz.

Overweging: bij diverse zaken zijn de Blurayspelers in de aanbieding. Voor een habbekrats heb je een 'Smart" bluray speler (bv. van Samsung) waarmee je ook kunt internetten en m.b.v. apps uit de appstore gratis vrij goede kwaliteit muziek vindt, waarbij je het bijbehorende beeld gratis krijgt. Als je dit overweegt, moet je vooraf weten of je een netwerkaansluiting (Ethernet kabel) tot bij je Bluray speler hebt liggen (of kunt leggen). Als dat niet zo is, moet je er op letten dat de Bluray speler ingebouwd Wifi heeft (dus een draadloos netwerk adapter).
En en internet snaleheid van min. 20 MBit/s is dan aan te bevelen.

Richie-poor

Hallo Heintje,

Dank voor de reactie, dat van de optical out wist ik al haha maar probleem is dat ik daar te weinig van heb haha heb mijn Playstation 3 er al op aan gesloten en mijn PC En digitale televisie...
Ik moet een keuze gaan maken tussen wat ik belangrijker vind om goed mee af te spelen dus zal ik de PC er wel af halen en analoog aansluiten :)
Zit ook al geruime tijd te ouwehoeren met de HDMI kabel die van mijn tv komt als ik op de Playstaion spelle moet hij uit de PC in de Playstaion en andersom!
Het mooiste zou zijn een nieuwere receiver met HDMI poorten maar ben behoorlijk weg van dit monster!
Allemaal lastig!

Toch nogmaals bedankt en zal eens kijken naar een geschikte blu-ray speler

Heintje

16 oktober 2012, 12:08:44 #5 Laatste wijziging: 16 oktober 2012, 12:11:19 door Heintje
Citaat van: Richie-poor op 15 oktober 2012, 22:40:09
Dank voor de reactie, dat van de optical out wist ik al haha maar probleem is dat ik daar te weinig van heb haha heb mijn Playstation 3 er al op aan gesloten en mijn PC En digitale televisie...

Probleem?

Ik gebruik een Toslink splitter "achterstevoren" om twee bronnen via Toslink aan te sluiten op één Toslink ingang.
Gaat prima, zolang die bronnen niet tegelijk aan staan (dan kan de receiver niet synchroniseren en heb je dus geen geluid)!

Wellicht is dat de oplossing voor je?

En anders kan je (als één van de bronnen PS3, PC, digitale televisie of de nieuwe Bluray speler een coaxiale digitale uitgang heeft) toch ook alsnog één coaxiale digitale ingang op de receiver in gebruik nemen?

Richie-poor

Citaat van: Heintje op 16 oktober 2012, 12:08:44
Citaat van: Richie-poor op 15 oktober 2012, 22:40:09

Probleem?

Ik gebruik een Toslink splitter "achterstevoren" om twee bronnen via Toslink aan te sluiten op één Toslink ingang.
Gaat prima, zolang die bronnen niet tegelijk aan staan (dan kan de receiver niet synchroniseren en heb je dus geen geluid)!

Wellicht is dat de oplossing voor je?

En anders kan je (als één van de bronnen PS3, PC, digitale televisie of de nieuwe Bluray speler een coaxiale digitale uitgang heeft) toch ook alsnog één coaxiale digitale ingang op de receiver in gebruik nemen?

Ja een splitter is ook nog een idee, alleen ben ik daar niet weg van ben omdat ik het idee heb dat wat jij nu zegt gaat gebeuren, dat hij dus niet werkt. Dat soort grappen gebeuren vaak bij mij!

Ga gewoon wat analoog aansluiten als de Blu-ray speler er komt!

Ben van plan de Onkyo BD-SP809 aan te schaffen, omdat deze een eigen decoder heeft voor de nieuwste geluid bestanden zoals: Dolby Digital, Dolby TrueHD, DTS, Dolby Digital Plus, DTS-HD.
Dit om mee te kunnen blijven draaien met mijn oude beestje die deze formaten niet heeft! En het geluid op de blu-ray wel mee gaat in deze nieuwere geluidsbestanden.