• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Sennheiser HD 230

Gestart door Audiofreaker, 31 juli 2005, 16:20:58

Vorige topic - Volgende topic

Audiofreaker

Beste,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Sennheiser HD 230. Ik heb deze gekocht, niet om top-kwaliteit muziek te luisteren, maar voor dr bij, zodat ik 's avonds ook muziek kan luisteren. Hij is redelijk oud, maar was bijna nooit gebruikt, en klonk, voor mij, uitstekend. Een paar nieuwe kussens er op en hij zag er weer als nieuw uit!  :o 8)

Helaas kan ik op internet geen informatie en specificaties vinden over deze hoofdtelefoon. Ook had de zaak, waar ik hem gekocht heb, geen boekje voor mij. Weten jullie misschien wat over deze hoofdtelefoon? Zou u mij wat specificaties en informatie willen geven??

A.V.B.

Audiofreaker

Rotel RCD 965BX        Monitor Audio Silver RS1
Rotel RA 980BX              Van den Hul+WBT

Celica TA40

Kijk eens op de website van Sennheiser; misschien dat daar een soort "archief" of "discontinued" afdeling is. Of onder product support o.i.d.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Audiofreaker

Beste,

Ik had al even op internet gezocht maar heb na uren zoeken toch niks kunnen vinden!! Dus vandaar dat ik hier even vraag...

MVG,

Audiofreaker

Rotel RCD 965BX        Monitor Audio Silver RS1
Rotel RA 980BX              Van den Hul+WBT

Celica TA40

Waarschijnlijk net te oud om nog ergens genoemd te worden; desalniettemin denk ik dat hij best goed zal zijn. Ik heb zelf 3 Sennheisers, waarvan 1 bij mijn vriendin, en die vind ik allemaal goed klinken (de HD545 Reference klinkt dan wel het beste ;) ).
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Steven

Mischien kan je Sennheiser Nederland eens bellen ;D En dan ff vragen of ze je wat meer info kunnen verschaffen ??? Telefoon nummer staat op Sennheiser.nl

Groeten,

Steven
Isotek Orion 4-way > Mac mini 2011 > BitPerfect > Musical Fidelity V-Link 192 > Musical Fidelity M1Dac >
Musical Fidelity M3i > Monitor Audio Gold GS 10

Neutrale zone, en af en toe, een stapje daar buiten.

Audiofreaker

Beste,

Ik heb even met Sennheiser gebeld, en ben inmiddels, jaja wat een service  ;) , ook al weer terug gebeld!! Ik krijg deze week wat info van de Sennheiser HD 230 hooftelefoon toegestuurd!! :)

MVG,

Audiofreaker

Rotel RCD 965BX        Monitor Audio Silver RS1
Rotel RA 980BX              Van den Hul+WBT

Audiofreaker

10 augustus 2005, 19:06:41 #6 Laatste wijziging: 10 augustus 2005, 19:29:12 door audiofreaker
Beste,

Ik heb vandaag wat informatie gekregen van Sennheiser, en dus ook specs. wat betreft de Sennheiser HD 230!!  :)

Het is een oudje, maar met een paar nieuwe kussens en een nieuw snoertje, is hij weer in perfecte staat! Even een klein overzicht met enkele futures en specs.




Deze gesloten hoofdtelefoon is een bewijs van absolute topklasse. Zijn twee-weg systeem geeft een maximaal en gedetailleerd hoog, zeer gedetailleerd midden en een srakke basweergave. Hij heeft een frequentiebereik van zeer laag tot ver boven de menselijke gehoorgrens.

Technische specificaties:

Omvormer principe:    gesloten systeem
Frequentiebereik:    10- 30.000 Hz
Impedantie:      600 Ohm
Geluidsdruk:      ca. 94 dB
Belastbaarheid:   200mW
Vervormingfactor:   0.1%
Gewicht:      260 gram

Met dank aan: Sennheiser Nederland!!

MVG,

Audiofreaker

Rotel RCD 965BX        Monitor Audio Silver RS1
Rotel RA 980BX              Van den Hul+WBT

Steven

Ja ik moet zeggen dat het een heel fijn koptelefoontje is, ik heb em namelijk mogen beluisteren bij Audiofreaker thuis.

Groeten,

Steven
Isotek Orion 4-way > Mac mini 2011 > BitPerfect > Musical Fidelity V-Link 192 > Musical Fidelity M1Dac >
Musical Fidelity M3i > Monitor Audio Gold GS 10

Neutrale zone, en af en toe, een stapje daar buiten.