• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Copy protection .....

Gestart door art, 5 augustus 2005, 20:57:40

Vorige topic - Volgende topic

art

5 augustus 2005, 20:57:40 Laatste wijziging: 5 augustus 2005, 21:30:31 door art
Microsoft heeft een lijstje gemaakt van de "beschermende" maatregelen, die in de XP-vervanger Longhorn komen. Gelukkig is de intro weer met vele maanden uitgesteld.
Het betekend echter dat je straks met de nieuwe maatregelen niet meer een DVD'tje of CD'tje kan spelen op Longhorn.
Vasthouden aan je XP of whatever dan ook!

Zal me trouwens benieuwen wat dit gaat doen op onze DVD-spelers, die nog geen chip hebben om de copie goed te keuren. Als het alleen op HD wordt toegepast valt het nog wel mee ..... Anders wordt het wéér nieuw kopen.  >:(

Oeps: http://www.microsoft.com/whdc/device/stream/output_protect.mspx

tito

Citaat van: art op  5 augustus 2005, 20:57:40
Gelukkig is de intro weer met vele maanden uitgesteld.

Microsoft heeft zelfs de naam verandert in Windows Vista.  :angel:

morph

Er staat op de pagina:

Output Content Protection and Windows Longhorn
Updated: April 27, 2005

Sindsdien is er wel weer het een en ander veranderd in hun visie m.b.t. Longhorn (wat inderdaad Vista gaat heten, net zoals XP voor 't uitbrengen als werknaam Chicago had).

Japie

http://home.wanadoo.nl/squell/tcpa-faq.html

Dit is veel ernstiger en gaat ook een heel stuk verder. Lees en huiver als je zin hebt...
Niets is zo onvermijdelijk als een fout waar het tijd voor is[/color]

theo technics

Citaat van: Japie op  8 augustus 2005, 22:11:50

Dit is veel ernstiger en gaat ook een heel stuk verder. Lees en huiver als je zin hebt...

Ik wis het al, en ja daar wordt je niet echt vrolijk van >:(
Als ze daarmee komen moet je massaal die hap boykotten, bv door niet te kopen.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

art

Citaat van: theo technics op  8 augustus 2005, 22:24:09

Als ze daarmee komen moet je massaal die hap boykotten, bv door niet te kopen.

Ouwe zooi voorlopig gebruiken en hopen dat Amiga tegen die tijd weer voldoende in leven is ...... ;)

morph

Citaat van: Japie op  8 augustus 2005, 22:11:50

Ik had het ook al eens doorgenomen en ik vraag me eigenlijk meer af hoever 't daarmee staat.
't Bericht is nu ook al weer een jaar oud:
last updated: 21.may.2004
In 't geniep al in gebruik of als (deels) onhaalbaar afgeschreven?

Japie

Ik ben er ook al een tijd van op de hoogte.

Ik meen me te herinneren dat de EU het niet helemaal eens was met de opzet geloof ik, maar ik weet niet zeker of dat ook zo was (tis een tijdje geleden dat ik me erin verdiept heb...)

Theoretisch is het zeker haalbaar, de vraag is alleen of iedereen het doorzet. De implementatie ervan zou tot hele grote problemen voor de betreffende bedrijven kunnen leiden. In ieder geval in Europa.

Ik hou mijn huidige pc iig achter ;)

richard

Er is geen enkel slot of er wordt wel weer een sleutel voor gevonden.
Genoeg is beter.

Japie

Dat valt in dit geval vies tegen. De eerste versies zijn misschien nog te kraken, maar als het geintergreerd zit doe je er (zeker als gewone consument) niets aan. Of je sluit je helemaal af voor wat de rest van de wereld produceert en leest alleen bestanden die zonder dit systeem gemaakt zijn...

eploeg

9 augustus 2005, 23:01:20 #10 Laatste wijziging: 9 augustus 2005, 23:05:21 door eploeg
Citaat van: art op  5 augustus 2005, 20:57:40
Microsoft heeft een lijstje gemaakt van de "beschermende" maatregelen, die in de XP-vervanger Longhorn komen. Gelukkig is de intro weer met vele maanden uitgesteld.
Het betekend echter dat je straks met de nieuwe maatregelen niet meer een DVD'tje of CD'tje kan spelen op Longhorn.
Vasthouden aan je XP of whatever dan ook!

Zal me trouwens benieuwen wat dit gaat doen op onze DVD-spelers, die nog geen chip hebben om de copie goed te keuren. Als het alleen op HD wordt toegepast valt het nog wel mee ..... Anders wordt het wéér nieuw kopen.  >:(

Oeps: http://www.microsoft.com/whdc/device/stream/output_protect.mspx
Nou er zijn al een hele hoop maatregelen voorgesteld en/of genomen.
Na verloop van is er wel iemand die de boel weet te kraken en dan is het weer zo laat. Een cd/cdi/vcd/cdr/cdr-w/dvd/dvdr/hddvd etc is niet meer dan een plastic schijfje met wat (boel meer) putjes, een spiegel. en dat is het afgezien van een beshermlaag. dvd is twee halve aan elkaar geplakte cd's met een spiegel.
Wat je daarop ook doet. je zult het moeten doen met putjes. je kunt dus in putjes vertellen "Dit is een echte" en dan mag ie gespeeld worden. <Maar dat is dus softwarematig en kan gekraakt worden, niet meteen misschien maar na een poosje wel.
Maak je daar dus maar niet druk om.
Kijk het leuke van ondernemen is, is dat je zonder concurrentie eigenlijk niet vooruit kan, maar teveel concurrentie is ook weer zowat. Zeker als je hoge prijzen vraagt, denkt een ander, he daar kan ik ook wat aan verdienen. Daarom proberen ondernemingen tegen nieuwe intreders zoveel mogelijk blokkades op te werpen.
patenten, dure gereedschappen of machines nodig, "moeilijk" te maken, etc.
Men heeft dan een concurrentievoordeel. Maar altijd is zo'n voordeel maar tijdelijk.
En dat weten zij ook wel, dat noemen we ondernemen.
En nu hebben ze heel veel concurrenten gekregen (wij met zijn allen) en proberen al die concurrentjes klein te krijgen. Zo lang dat een beetje lukt zien bedrijven kans te overleven, maar uiteindelijk gaan ze er in dit soort situaties aan, of gooien het over een andere boeg.
Zijn we vandaag een half failliete scheepswerf, morgen zijn we een horlogefabriek. Extreem, maar waar gebeurd.
In feite liggen dus alle industrieen die het optische schijfje als drager gebruiken eigenlijk op hun dode rug. Ze moeten alleen nog begraven worden. (Danny de Vito, in Other peoples money- een realistische film afgezien dan van het lovestorietje dat die amerikanen er ook altijd ingooien)
Want inderdaad;
Er zijn geen grote ondernemingen meer die houten vrachtzeilschepen bouwen
of stoomboten, of postkoetsen of koetszweepjes zelfs lucifers hebben we niet zo hard meer nodig, super acht filmpjes, fotorolletjes en veel meer

kortom voor de reguliere muziek- en filmindustrie komt langzaamaan het moment  dat ze kunnen zeggen

It's all over now

en dat is eigenlijk niets anders  dan

business as usual

Amen

Chris de Boden

Dan is het simpel:

Mijn huidige oude xp bak als kopieër automaat(en niet verder upgraden, straks is kopieëren van dvd's ook onder xp niet meer mogelijk als het aan m$ ligt) en.....een apple of een linuxbak voor het overige.

Vista komt hier dus niet op.

Nieuw: "Muziek voor op de N-weg" volume 1 ;D

Frank de Bruijn

Ach we zien het wel. Als redder in nood kunnen we idd altijd nog Linux gebruiken als copyplatform  ;D.

Of zou het zo ver komen dat Linux de schijfjes niet in kan lezen straks?

art

Zeg, het betreffen veranderingen niet alleen in de software, maar ook in de hardware!
Zolang je dus gebruik maakt van het 486 platform (en dat zijn alle PC's) zal het fout gaan.  :-\
Een Mac zou gaan, maar zoals bekend hebben die aangegeven ook naar het 486 platform te gaan!

Dus moeten we het hebben van de exoten, zoals Amiga.  ;D

Frank de Bruijn

x86 bedoel je :). Tja, zo'n Frits chip zal ook wel te disablen / hacken zijn, maar jammer dat het zo moet :(.